Att bli pappa på gamla dar

AMEN :wai: till det långa och sanningsenliga inlægget Legolas.En Karma før att du ær en bevarad man och inte har sålt din sjæl till djævulen i brist på pondus gentemot kvinnan.

Så har vår liila tös äntligen kommit, hon föddes inatt på Huddinge sjukhus och var 49 cm lång och vägde 3300 gram :D

Mats

"matteisurin " sa:
Så har vår liila tös äntligen kommit, hon föddes inatt på Huddinge sjukhus och var 49 cm lång och vägde 3300 gram :D

Mats
Bra jobbat Matte ett stort lycka till både till dej fru och barn.
Sen det andra med längd och vikt? Var det bra det ???
Har glömt hur det ska va.

Hej ! tänkte lägga upp en ny tråd om att bli pappa på gamla dar, själv är jag 47 år fyllda och ska bli pappa en andra gång nu i sommar. Har sedan tidigare en grabb som fyller 3 år, skulle därför vara intressant att höra om det är fler på forumet som har tankar och ideer, om vad det innebär att vara 67 år när ens barn blir 20 år:

Matte GRATTIS till Din fru och till Dig så klart, behöver du barnvakt så är det bara 50km mellan Surin C och Buriram C

Mvh Anders :thumbsup: PS Håll dig frisk, så är 67 ingen ålder på en häst.

"gotoburiram " sa:
Hej ! tänkte lägga upp en ny tråd om att bli pappa på gamla dar, själv är jag 47 år fyllda och ska bli pappa en andra gång nu i sommar. Har sedan tidigare en grabb som fyller 3 år, skulle därför vara intressant att höra om det är fler på forumet som har tankar och ideer, om vad det innebär att vara 67 år när ens barn blir 20 år:

Matte GRATTIS till Din fru och till Dig så klart, behöver du barnvakt så är det bara 50km mellan Surin C och Buriram C

Mvh Anders :thumbsup: PS Håll dig frisk, så är 67 ingen ålder på en häst.

passa dig ;) jag kanske utnyttjar erbjudandet ;D

"legolas " sa:
hejsan gotoburiram!!! jag är ju 60 år gammal, och det första man kom i kontakt med när man flyttade ihop här 2008 (57 år då) Var ju samma sak som vi ALLA råkar ut för nästan när vi blir ihop med en thaidam. De vill gärna ha en baby.. Fullt förstårligt för många av dem är fortfarande i en fertil ålder och deras hormoner fungerar fortfarande bra!!! Deras kroppar skriker ju "jag vill ha en bebbe".....

Man tycker (jag tyckte) då att va sjuttan jag har ju redan barn sedan 35 år tillbaka i tiden, och dessutom så är jag alldeles för gammal för att gå igenom den skiten en gång till!!! Thai tycker däremot, du är inte alls gammal, du är ung, och så klämmer de på armen för att kolla att skinnet fortfarande är smidigt och intakt. Inte lätt att ha ett smidigt skinn med allt mitt cyklande.... och sedan säger de att man är en atlet nattetid (???)

De andra thai (släkt och grannar) skrider till fruns undsättning och berättar att 57 eller 60 år är absolut ingen ålder att tala om, många många thai män har barn i den åldern.... Detta är visserligen fullt skitsnack, men det är jättekul att höra dem och framförallt höra deras åsikter om det här med ålder. Det viktigaste för en thai är "He got a good heart".....

hemma är man uppfostrad med de kristna värderingarna, och de är ju helt klara. För stor åldersskillnad är en stor dödssynd och omgivningens förakt är fullt berättigat av kristendomen. Att ha mage att skaffa sig barn i den aktningsvärda åldern är en dödssynd fullt i klass med att nästan "konvertera" ifrån kristendomen, och nu är föraktet fullt och fast ifrån omgivningen, och det finns t.om stöd i bibeln för detta (tror jag)....

Orkar man bara stå emot dessa [¤#@@¤%ผีสาง@¤]s korkade åsikter som gror och frodas i vårt "gamla" hemland och i den västliga kulturen, så vågar jag lova att det finns många goda år kvar i livet för en 60:åring, han kan skaffa sig barn om han så själv väljer, och han kan unna sig att ha jäkligt kul..... Bara skit i de stupida och bakåtsträvande åsikter som gror hemma i falangland. kör på tycker jag i alla fall.

Man hör ju ifrån alla precis den meningen som du själv skrev att vara 67 år och ungen är 20 år.....Egentligen härnere så är det ett väldigt vanligt scenario och absolut inget konstigt....Det är väl i så fall mycket ovanligare och kanske konstigare i våra ögon när barnet är 20, då är vi 80 eller stendöda. Men t.om detta scenario skall inte avhålla oss att vara lyckliga, Vi skall göra det som gör oss mer långlivade och det är lycka och många skratt.

Barnen klarar sig galant utan vår hjälp när vi är döda eller för trötta att orka bry oss om utbildning och uppfostran. de har ju en fullt fungerande mamma som tar hand om dem plus en fantastisk släkt som finns där för dem.... Så kör på... skaffa barn om ni vill, vill ni inte... försök att stå emot, inte lätt jag lovar!!!! Själv vill jag dock aldrig mer ha barn, 1 barn räcker för min del (36 år gammal nu)...

Bra där, lego. Så skall det se ut, det blev ett plus i kanten för det inlägget!! :thumbsup:

För att sammanfatta mina tankar och känslor hur det är att bli pappa på gamla dar så är det " fantastiskt och utmattande " :)

Mats 47 år..

"matteisurin " sa:
För att sammanfatta mina tankar och känslor hur det är att bli pappa på gamla dar så är det " fantastiskt och utmattande " :)

Mats 47 år..

Verkligen inte. Jag är 55 och har två busfrön därhemma. Det gör att jag känner mig yngre! :D

"matteisurin " sa:

Mats 47 år..

Barnrumpa!!! Matte.

Jag är 49 år och tillverkar en liten, man är så gammal som man känner sig, i mitt fall så leder min bortgångne mor mig: - Så länge man har barnasinnet kvar, har man allt att leva för...

Jo-be

Tank va livet kan va gott nar man ar 1 vecka...

Ata -- Sova -- Skita :thumbsup: :thumbsup:

Halsn Olivia gm min gamla pappa Mats

"matteisurin " sa:
Tank va livet kan va gott nar man ar 1 vecka...

Ata -- Sova -- Skita :thumbsup: :thumbsup:

Halsn Olivia gm min gamla pappa Mats

Hej, Olivia!

Det är vad man själv vill göra hela dagarna , om man inte hade alla dessa krav på sig att prestera hela tiden...;D :D ;D

Hälsa pappsen från Jo-Be

Liknande trådar

A
Svar
15
Visningar
2 K
trollet
T

Tillbaka
Topp