Att bli pappa på gamla dar

Stärkande tråd!
Jag är 62, tanten 33. Hon har en åttaårig dotter sen tidigare och som kallar mig "papa farang" :)
Ooy vill gärna ha ett barn till och jag har velat fram och tillbaks. En sida av mig vill, den andra sidan säger nej.
Jag tror att den här tråden kommer att få mig att fatta ett bra beslut.
Det blir nog en unge till.
Jag har visserligen fem egna barn i åldrarna 23-38 och dessutom några barnbarn så vad gör en till? Med tjejens dotter, vår planerade nyproduktion ger det mig 7 härliga medborgare.
Så nu får jag nog se till att få hit henne, planera lite för hennes gamla föräldrar så att det ingen nöd går på dem när hon kommer hit. Föräldrarna är yngre än vad jag är men ack så gamla...

Så vad fan.... På brännet som man säger här i Skåne, det är dags för kusen att återinträda i tjänst

"legolas " sa:
jag tycker i flera fall att det här med att skaffa barn när man är alldeles för gammal är en sak som man mest ser ifrån ALLA ANDRA ASPEKTER än just ifrån den aspekten som är allra viktigast,,, alltså ifrån barnets sida,. och hur barnet kommer att se på det hela...

Kloka ord, som tagna ur barnkonventionen! Tror nog att äldre kan vara fantastiska föräldrar. Å en sidan har man som äldre mycket erfarenhet som kan komma barnet till godo. Å andra sidan är risken större att man inte kan vara med till 100% på hela resan. Men vad som händer i framtiden kan man förstås aldrig veta, oavsett hur gammal man är. Vad jag vill säga är väl också att man tänker till en extra gång. Ingen lätt fråga...

Artikel 18:
1. Konventionsstaterna skall göra sitt bästa för att säkerställa erkännandet av principen att båda föräldrarna har gemensamt ansvar för barnets uppfostran och utveckling. Föräldrar eller, i förekommande fall, vårdnadshavare har huvudansvaret för barnets uppfostran och utveckling. Barnets bästa skall för dem komma i främsta rummet.

Tack gubbar.
Det blev en ganska väntad reaktion på mitt skriveri om att skaffa barn.
Tro inte annat än att jag har stött och blött frågan i min arma skalle.
Visst, egentligen är jag, enligt svenska normer, för gammal att skaffa barn men Thailands verklighet ser lite annorlunda ut.
Jag tror inte på hennes snack om att hon vill ha barn för att hon skulle så djupt älska mig eller som sades "thai/falangbarn blir så vackra". Hennes motiv är att hon gillar barn men fram för allt ser hon det nog som den "pensionsförsäkring" som någon uttryckte det.
Visst ska hon få en sådan av mig den dag vi är gifta. Efter min bortgång finns fortfarande ett engagemang som genererar en del som kommer henne till gagn. Den ekonomiska situationen för henne och ett ev. barns trygghet är viktig för mig.

Får jag smaka på din så får du smaka på min.
Så kan man nog ganska ofta sammanfatta många förhållande mellan thai och farang. Vi ska nog erkänna för oss själva att vi gärna ser en ung kvinna vid vår sida och en sådan har en massa kraft att bruka på samma sätt som våra tidigare fruar gjort. D-v-s planera för framtiden med villa, Volvo, snurrfåtölj och barn. Det är oftast bara vi faranger som kan ge dem de tre första sakerna. Kanske att man ska stoppa där?

Forsta thailandsresan med ungarna och tro faan, bagge ungarna far vattenkopper

"glimten66 " sa:
Hon har bra smak ser ja den gubben e riktigt trevlig han o syrran hälsar till hela familjen
Ja inte kan man säga att william har varit rädd heller han följde väl me Jak överallt

---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?geqqff

Om han gjorde :D en kväll skulle han följa med dom andra barnen hem och sova över. Men han blev lite rädd på natten så dom fick skjutsa tillbaka honom vid 2-tiden. :o Men en sak är säker, kul hade han i wapi :D :D

Visa bilaga 21500

Jo det är ju så och si att bli pappa på gammla dar...men jag blev det vid 61! Här en bild på min härliga 3-åring! :)

Frank

100_3632.jpg

Liknande trådar

A
Svar
15
Visningar
2 K
trollet
T

Tillbaka
Topp