Svenska ambassadens inkomstbrev(incomeletter)

Själv så jobbar jag nu lite med MC som frugan får köpa in, jag bara skruvar hon är den som driver det hela. En gammal HD ironhead ram med en ok "tabien Lot" samt en rasad motor eller låda kan inbringa en bra slant ordentligt renoverad
En enkel fråga har du arbetstillstånd i Thailand om inte kan det komma en gubbe och säga du tar jobb från mej. Sen polis
och du har 5 års inreseförbud, Kollat det som fan för vi har Farm jag får inte köra våran egen traktor i farmen kan tror
jag göra lite grejejer i vårt hus som ingen ser. Känner dom flesta gubbar och tanter men man vet aldrig, nån blir sur

En enkel fråga har du arbetstillstånd i Thailand om inte kan det komma en gubbe och säga du tar jobb från mej. Sen polis
och du har 5 års inreseförbud, Kollat det som fan för vi har Farm jag får inte köra våran egen traktor i farmen kan tror
jag göra lite grejejer i vårt hus som ingen ser. Känner dom flesta gubbar och tanter men man vet aldrig, nån blir sur
Fast har inte du sånt visum baserat på marriage?

Då får man tydligen arbeta i Thailand enligt uppgifter i denna tråd!

Som jag frågade Boa. "Har inte du sånt visum baserat på marriage?" jag vet inte vad han har.

Då får han söka WP som traktorförare på Farmen om han har marriage visum.
Han får förmodligen inte det WP, normalt så får du bara för yrken som daglöne- thai inte kan ta, tveksamt med traktorförare . Du kan inte ta jobben från Thai, det är grundiden

Jag har allt som behövs skall du veta, har bra koll på allt om detta. men tackar för omtanken.

Sista stycket verkar korrekt i alla fall.
Detta med foreign affairs är upp till varje tjänsteman på immigrationskontoret , en del vill ha det en del inte, Ett incomeletter från respektive ambassad är det som är vanligast tydligen , och har inget med vilket visum man söker , pensionär eller marriage, sak samma, upp till respektive immigrationsmyndighet

I detta fallet är Sverige bra. "Inkomstintyget" utfärdas än så länge av vårt lands konsulat och ambassad. Detta skall dock översättas från intygsoriginalet som kan komma från deklaration, pensionsmyndigheten, bank, försäkringsbolag eller finansiella institut. Bruttobeloppet omräknas till ambassadens kurs som ändras efter dagens kurs till bath. Om de hunnit. Sedan stämplas det och häftas ihop med en kopia på passet som också bifogas.

Nån svamlade att immigrationen ändrar sedan detta efter dagens kurs. Fel. Vårt land har med sin stämpeln vidimerat äktheten.

Danmark, Australien och USA slutade 2017 med att skapa"incomeletter" vilket gjorde det besvärligare för de.

I detta fallet är Sverige bra. "Inkomstintyget" utfärdas än så länge av vårt lands konsulat och ambassad. Detta skall dock översättas från intygsoriginalet som kan komma från deklaration, pensionsmyndigheten, bank, försäkringsbolag eller finansiella institut. Bruttobeloppet omräknas till ambassadens kurs som ändras efter dagens kurs till bath. Om de hunnit. Sedan stämplas det och häftas ihop med en kopia på passet som också bifogas.

Nån svamlade att immigrationen ändrar sedan detta efter dagens kurs. Fel. Vårt land har med sin stämpeln vidimerat äktheten.

Danmark, Australien och USA slutade 2017 med att skapa"incomeletter" vilket gjorde det besvärligare för de.
Och detta behöver väl inte stämplas av "foreign affairs" ?

Förra året laddade jag ner mina inkomstintyg och mejlade dem till konsulatet.
När jag gjorde mitt visum så räknade de efter dagskurs hos immigrationen.

Förra året laddade jag ner mina inkomstintyg och mejlade dem till konsulatet.
När jag gjorde mitt visum så räknade de efter dagskurs hos immigrationen.
Men de räknade brutto mao efter Ambassadens summor, kan vara fördelaktigt då Ambassaden sista gången var snåla som fasen ?

Det är ju bruttot som står på intyget, här räknade immigrationen lägre.
De kan ju inte räkna ner summan från bruttot, du måste mena att de räknade annan kurs. Om du ex har 250 k sek /år så kan de ju inte ändra den summan, vad de kan göra är att räkna sämre kurs än ambassaden, är det så du menar ?

De kan ju inte räkna ner summan från bruttot, du måste mena att de räknade annan kurs. Om du ex har 250 k sek /år så kan de ju inte ändra den summan, vad de kan göra är att räkna sämre kurs än ambassaden, är det så du menar ?
Ja de räknade efter dagskurs på bruttot som jag skrev i inlägg 92.

Ubon kan köra traktor på farmen, min egen farm...

Jag körde vår (min och frugans) traktor senast igår. men jag skall ställa frågan på migrationen nästa vecka, "Kan jag köra min egen traktor på min frus mark utan arbetstillstånd"

Detta har ältats och kommer att ältas....arbetstillstånd, jag får inte hjälpa min fru, för jag har inget arbets-tillstånd, älskling, kan Du hjälpa till med disken efter att vi ätit?, nope, jag har inget arbets-tillstånd....

Liknande trådar

A
Svar
12
Visningar
961
anonymous
A

Tillbaka
Topp