thaikonsult
Medlem
Bara upptaget hos Migrationsverket
Det är svårt att få kontakt med Migrationsverket på telefon. Många ringer flera gånger utan att komma fram.
"Alla linjer är upptagna, försök senare" är svaret man får när man ringer.
Många personer som P4 Västmanland har pratat med undrar varför det är så svårt att komma i kontakt med Migrationsverket.
Enligt Förvaltningslagen är varje myndighet skyldig att se till att enskilda får hjälp i frågor som rör myndighetens verksamhetsområde, samt möjliggöra dess kontakt med dem.
Migrationsverket känner till att det just nu är svårt att komma fram när man ringer till kundtjänsten, enligt Linda Lundkvist, enhetschef på kundtjänsten på Migrationsverket.
Hon menar att det delvis beror på det som händer i omvärlden; på läget i Irak och Syrien.
– Vi har litet svårt att möta variationer när mycket händer i omvärlden. Men vi jobbar hela tiden på förbättringar, säger Linda Lundkvist.
Vad gör ni för att hindra att detta händer igen?
– Migrationsverket måste se över arbetssättet. Vi har valt ut katergorin arbetstillståndsärenden, ringer man om det ska kundtjänsten kunna handlägga ärenden, inte bara hänvisa vidare.
– Men vi är inte färdiga. Vi måste utvärdera innan vi kan fortsätta med nästa kategori, säger Linda Lundkvist, enhetschef på Migrationsverkets kundtjänst, till P4 Västmanland. Saxat från Sveriges Radio.
Med vänlig hälsning Thaikonsult
Det är svårt att få kontakt med Migrationsverket på telefon. Många ringer flera gånger utan att komma fram.
"Alla linjer är upptagna, försök senare" är svaret man får när man ringer.
Många personer som P4 Västmanland har pratat med undrar varför det är så svårt att komma i kontakt med Migrationsverket.
Enligt Förvaltningslagen är varje myndighet skyldig att se till att enskilda får hjälp i frågor som rör myndighetens verksamhetsområde, samt möjliggöra dess kontakt med dem.
Migrationsverket känner till att det just nu är svårt att komma fram när man ringer till kundtjänsten, enligt Linda Lundkvist, enhetschef på kundtjänsten på Migrationsverket.
Hon menar att det delvis beror på det som händer i omvärlden; på läget i Irak och Syrien.
– Vi har litet svårt att möta variationer när mycket händer i omvärlden. Men vi jobbar hela tiden på förbättringar, säger Linda Lundkvist.
Vad gör ni för att hindra att detta händer igen?
– Migrationsverket måste se över arbetssättet. Vi har valt ut katergorin arbetstillståndsärenden, ringer man om det ska kundtjänsten kunna handlägga ärenden, inte bara hänvisa vidare.
– Men vi är inte färdiga. Vi måste utvärdera innan vi kan fortsätta med nästa kategori, säger Linda Lundkvist, enhetschef på Migrationsverkets kundtjänst, till P4 Västmanland. Saxat från Sveriges Radio.
Med vänlig hälsning Thaikonsult