Långeman
Forumveteran
Hej, jag är gift med en thailändska sen 15 år. Sen svärfar gick bort för 7 år sen betalar vi 5.000 thb i månaden till svärmor som är ensamstående. I Thailand får man som äldre ingen pension och därför tycker jag det är självklart att vi som har möjlighet hjälper till.
Det var inget som var överenskommit i samband med giftermålet men jag tycker det är naturligt att hjälpa närmaste släktingen. Man stöttar väl sina föräldrar oavsett vilken nationalitet de har.
Jag tycker det är alldeles för mycket snack om pengar av många insändare och alldeles för lite snack om att ta ansvar i relationen. Gifter man sig får man även en "ny" tillkommande familjerelation att ta hänsyn till.
Förstår att du gift dig med en Thaifamilj. Men .... det är inte det samma som att stötta dom man gillar, men på ditt eget villkor, inte familjens. Man har ett ansvar även mot sin fru ,och sig själv, det sista gäller överallt i Thailand.
Pengar, Pengar är livet, för en Thai är det viktigaste som finns, utan skyddsnät.
Klart som korvspad att det snackas om pengar, bland det viktigaste i en Thais huvud, framförallt damernas.
Glöm inte, att vi som bor här på heltid, har sett tillräckligt, för att se livet i Thailand på ett annat sätt, än man gör från Swe.