Betala underhåll till thailändska svärföräldrar?

Det är väl värre om hon inte vill ... men i sak har du rätt, ta reda på fakta själv och tyvärr inte genom ett forum ;)
Ja vill hon inte själv så blir det ju process precis som i Sverige, men då är det inte lätt någonstans i världen.

Senast redigerad av en moderator:
Ja vill hon inte själv så blir det ju process precis som i Sverige, men då är det inte lätt någonstans i världen.

Jag kommer ihåg att jag skrev till dig att om båda är på plats och överens om att skiljas så ska det gå enkelt, men jag har själv sett två fall där det inte har gått att skiljas på bara den enes initiativ. Båda dessa är förstahandsinformation direkt från komunaltjänsteman. :)

Man ska också vara medveten om att det finns lokala skilnader, som t. ex. det jag skrev om tidigare om att få nya körkort när man är inrest på turistvisum. På det ena immigrationskontoret var det bara att glömma, och på det andra immigrationskontoret löstes det på ca en halvtimme.

Jag kommer ihåg att jag skrev till dig att om båda är på plats och överens om att skiljas så ska det gå enkelt, men jag har själv sett två fall där det inte har gått att skiljas på bara den enes initiativ. Båda dessa är förstahandsinformation direkt från komunaltjänsteman. :)

Man ska också vara medveten om att det finns lokala skilnader, som t. ex. det jag skrev om tidigare om att få nya körkort när man är inrest på turistvisum. På det ena immigrationskontoret var det bara att glömma, och på det andra immigrationskontoret löstes det på ca en halvtimme.
Det är möjligt, jag var i en situation där både känslor och orolighet svallade då, så kan ha missat eller glömt det, de som blev lite vändpunkten och gjorde att jag fixade det var när jag hörde från denne Svensken, för även om du skrev en sak så var det 1000 andra råd inte bara här ifrån.
Jag hade ju aldrig gått igenom någon skilsmässa innan någonstans innan så detta var nytt för mig och hade så vart i Sverige.

Det jag kan säga att dom som snackar skit om thai och man inte får stöd därifrån så var det tvärtom i mitt fall, att jag hade störst stöd av Thai där uppifrån som hjälpte mig igenom det.

Det är möjligt, jag var i en situation där både känslor och orolighet svallade då, så kan ha missat eller glömt det, de som blev lite vändpunkten och gjorde att jag fixade det var när jag hörde från denne Svensken, för även om du skrev en sak så var det 1000 andra råd inte bara här ifrån.
Jag hade ju aldrig gått igenom någon skilsmässa innan någonstans innan så detta var nytt för mig och hade så vart i Sverige.

Jag förstår att det var en svår tid. Jag ville bara påpeka att det fanns folk här som försökte göra sitt bästa för att hjälpa. ;)
https://thaisnack.se/threads/att-skiljas-i-thailand.6175/

Ibland är det ju helt vilsna personer som ställer frågor och man undrar om dom verkligen existerar ;)

Jag tror de existerar, jag kan se på några av min frus väninnors män och då är dessa frågorna inget de inte skulle kunna ställa ... krävs lite logiskt tänkande och analysförmåga att ta reda på saker och ting ...

Så tror man ska ta alla på allvar!

Jag förstår att det var en svår tid. Jag ville bara påpeka att det fanns folk här som försökte göra sitt bästa för att hjälpa. ;)
ag har aldrig sagt att viljan inte fanns och tror alla här ville hjälpa mig under den svåra stunden, men problemet kan uppstå om man tar det som kunskap.
Jag är väl rätt frispråkig och var också när jag gick igenom den här krisen, men tyvvär skrämde forumsråden mig mer än hjälpte.
Inte att jag beskyller någon för det, jag frågade om råd men jag lärde mig också något, ta inte allt på allvar du läser på ett forum.

Jag är ju en av dom flitigaste skribenterna här, om inte den flitigaste ;) och jag ger ju själv råd i både det ena och andra, men jag försöker skriva dom gångerna jag är osäker att, jag vet inte med säkerhet.

Kollar jag på den länken där så ser det ut som jag vill försvåra, kanske det var så att jag försvårade i mitt huvud, men det var ju bara en liten del av diskussionerna då, vilket som det är aldrig kul att skiljas man gifter sig inte för att gå isär och det var ingen kul period av mitt liv och har ingen större lust att gå tillbaks till den.

Kollar jag på den länken där så ser det ut som jag vill försvåra, kanske det var så att jag försvårade i mitt huvud, men det var ju bara en liten del av diskussionerna då, vilket som det är aldrig kul att skiljas man gifter sig inte för att gå isär och det var ingen kul period av mitt liv och har ingen större lust att gå tillbaks till den.

Ja, det verkar ju bra för dig nu, så bara strunta i det dåliga som som varit. :)

Men kan säga att det var ett stort stöd att ha Thaisnack och folket här på forumet under den tiden, jag fick mycket uppbackning och uppmuntrande ord och tackar er alla under den jobbiga perioden.
förutom en thaipolare som jag kallar min bäste vän här nere (även fast sådana inte existerar enligt vissa) så var ni här på forumet mitt bästa stöd under den tiden och jag tackar er alla utifrån mitt hjärta för det stödet ni gav mig då skriftligt här på forumet.

Jag tror de existerar, jag kan se på några av min frus väninnors män och då är dessa frågorna inget de inte skulle kunna ställa ... krävs lite logiskt tänkande och analysförmåga att ta reda på saker och ting ...

Så tror man ska ta alla på allvar!
Jag tror som dig, hur "konstiga" frågor enligt mig så är det helt vanliga frågor enligt andra.

Senast redigerad av en moderator:
Om jag någonsin får thailändska svärföräldrar är det en självklarhet för mig att hjälpa dem.

Det har även präster, munkar och imamer men jag nyttjar inte deras råd heller.

Jag använder mig ofta av advokater i mitt yrkesliv men den dagen jag känner att jag behöver en advokats råd för vardagliga spörsmål om rätt och fel hoppas jag aldrig kommer.

Det är pinsamt när man börjar småfnissa på kontoret.
Du får sluta med sådana inlägg.

Du bör nog rådfråga någon andlig ledare innan du postar nästa gång.

Liknande trådar

K
Svar
42
Visningar
4 K
A

Tillbaka
Topp