Betraktelser av att som Svensk ha valt Thailand före Sverige

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Jag trodde det första året att Sverige skulle framstå som ett land med betydligt mer fördelar än Thailand , idag blir jag mer och mer tveksam ............???

Den Svenska sjukvården blir sämre och sämre , allt medans den Thailändska blir bättre och bättre , jag har nu för 2300 thbt/år fri sjukvård under ett år , för mig är detta småpengar i jämförelse med att gå till en Svensk vårdcentral med dagens Svenska vårdavgifter ... Det som behövs är en adress i Thailand samt att du skriver in dig på det sjukhus du tillhör. alla talar om polisen som inte gör det de skall i Thailand , jag vet inte om jag håller med om detta , i alla fall inte det jag sett , de haffar och fängslar kriminella dagar i ända , samt beslagtar massvis med narkotika .
I Sverige får polisen skit av media om de gör sitt jobb... maten i Thailand , samt hyror , avgifter för TV + Internet ,ja allt är billigare . För att inte tala om klimatet , varmt skönt i jämförelse med Swedala. Ljugande korrupta politiker , ja det är väl det som Sverige är något bättre på , men även där börjar demokratin urholkas kraftigt .

Vad gör Sverige så mycket bättre ???
Kom igen nu och tänk gärna till , varför är Sverige bättre än Thailand ........... ;)
 
grattis "Kycklingen " finns de som kanske inte är så nöjda med sin vård i gamla Sverige , vissa landsting bättre än andra ...

Min gamla mor tillex fick ligga med nerpissade blöjor några timmar varje dag, är det ett värdigt slut för en Svensk kvinna som betalat skatt och arbetat hela sitt liv ???

Dessutom gick det inte att kommunicera med personalen , de pratade knappt förståelig Engelska
 
Elektronik i stort är dyrare i Thailand än i Sverige om du jämnför deras fabrikslön eller en svensk fabrikslön.
Men jämnför du en svensk inkomst i Thailand mot en svensk inkomst i Sverige så självklart får du mer för samma summa i Thailand.
 
"Phonta " sa:
grattis "Kycklingen " finns de som kanske inte är så nöjda med sin vård i gamla Sverige , vissa landsting bättre än andra ...

Min gamla mor tillex fick ligga med nerpissade blöjor några timmar varje dag, är det ett värdigt slut för en Svensk kvinna som betalat skatt och arbetat hela sitt liv ???

Dessutom gick det inte att kommunicera med personalen , de pratade knappt förståelig Engelska

Min Far har brutit lårbenet 2 gånger redan i år, han var inne på Värnamo sjukhus precis som jag och han fick också bra vård.
Kan vara som du säger olika bra/dåligt på olika landsting.
Här är dom otroligt bra när du väl är där.

Tråkigt för din mamma Phonta, det låter fruktansvärt.
 
Tyvärr alltför vanligt i Svensk sjukvård idag , Pappa låg på Danderyd sista tiden , där var det bra , men detta var några år sen.. Min dotter jobbar på SÖS , hon kan berätta en del kan jag säga , fy fa... hur det har blivit ... Fullt med folk som sover över hos sina släktingar , hela familjer tar över avdelningar , själ ur linneförråden , själ mat samt kläder ur personalens skåp ,, rent för djäkligt. Och inte kan det stoppas , då är Aftonhor... där direkt och personalen skall hängas för att man vill upprätthålla normal sjukhusordning samt hygien ... Nej nej nej......
 
"Phonta " sa:
Tyvärr alltför vanligt i Svensk sjukvård idag , Pappa låg på Danderyd sista tiden , där var det bra , men detta var några år sen.. Min dotter jobbar på SÖS , hon kan berätta en del kan jag säga , fy fa... hur det har blivit ... Fullt med folk som sover över hos sina släktingar , hela familjer tar över avdelningar , själ ur linneförråden , själ mat samt kläder ur personalens skåp ,, rent för djäkligt. Och inte kan det stoppas , då är Aftonhor... där direkt och personalen skall hängas för att man vill upprätthålla normal sjukhusordning samt hygien ... Nej nej nej......

Det var en sjuksköterska som sa att de är som fiskmåsar, - de skriker, skränar och s-itar ner!
SANNINGEN med andra ord, säkert en underdrift! MEN vilket fokus detta uttalande fick!- Beklämmande!- liksom undanhållandet av faktauppgifter vid allvarliga händelser som bråk och skjutningar.
 
Faa... du börjar låta bitter ;) skämt åsido , du har rätt Svensken i Sverige är rökt samt snart i minoritet, huvuden skola rulla i de områden där religionsfrihet snart EJ råder ... Precis som i syrien där oliktänkande helt enkelt hängs ut på gatan med "fimpad" hals ... Bara en tidsfråga , samma folk , bara ett annat land .............
 
"cumulus " sa:
Fria läkarbesök.. Hmmm innefattar det OCKSÅ fri läkarård menar ni?? Påstår ni att det inkluderar fri läkarvård också????

Skulle vara bra att få reda på fakta faktiskt, ta med Er fru så hon får översätta för Er.... ;D ;D
[/quote

Lego Affi Gegelo etx Fakta är att du har samma rättigheter som alla andra thailändare.

Eller har du några andra uppgifter, så får du väl presentera dom.
Eller du menar att vi har blivit lurade.

Den enda om blivit lurad är väl du, som fick dra till Sverige för sjukvård.
 
Kan ni öppna enbtråd om detta då varför detta jävla hemlighetsmakeri om ni känner till en sån sak varför sitter ni och håller käft om nåt som är ett av det viktigaste för oss bosatta, blir änna lite förbannad.
 
"cumulus " sa:
Fria läkarbesök.. Hmmm innefattar det OCKSÅ fri läkarård menar ni?? Påstår ni att det inkluderar fri läkarvård också????
Skulle vara bra att få reda på fakta faktiskt, ta med Er fru så hon får översätta för Er.... ;D ;D

"Golden " sa:
Lego Affi Gegelo etx Fakta är att du har samma rättigheter som alla andra thailändare.

Eller har du några andra uppgifter, så får du väl presentera dom.
Eller du menar att vi har blivit lurade.

Den enda om blivit lurad är väl du, som fick dra till Sverige för sjukvård.

Du behöver inte alls tala för andra Golden, tala för dig själv. jag skrev och frågade för jag ville gärna ha reda på FAKTA och helst inte en massa lösa rykten som är så populärt att sprida.

har själv hört allt som finns att höra, plus det som kommer upp här i denna tråden då. Och ett av de sista rykten jag hörde var att de har lagt ner den grejen definitivt för länge sedan, precis som jag skrev.

men om ni har rätt så är det jättebra, precis som Jonas skriver, för alla som bor här och kan nyttja detta.... men för sjutton gör nåt själv Golden, gnälla gör man lätt, men anstränga sig själv är väl inte lika roligt.... :thumbsdown: :thumbsdown:
 
fa.. vad trevlig du blivit nu "Cumulus" räcker det med att byta "Nick" för att bli en annan person ;D ;D Fortsätt så ................... :)
 
"cumulus " sa:
Du behöver inte alls tala för andra Golden, tala för dig själv. jag skrev och frågade för jag ville gärna ha reda på FAKTA och helst inte en massa lösa rykten som är så populärt att sprida.

har själv hört allt som finns att höra, plus det som kommer upp här i denna tråden då. Och ett av de sista rykten jag hörde var att de har lagt ner den grejen definitivt för länge sedan, precis som jag skrev.

men om ni har rätt så är det jättebra, precis som Jonas skriver, för alla som bor här och kan nyttja detta.... men för sjutton gör nåt själv Golden, gnälla gör man lätt, men anstränga sig själv är väl inte lika roligt.... :thumbsdown: :thumbsdown:

Vad då gnälla, har ju förklarat att du får samma villkor som andra thai.

Men legolas gegelo etx från första dan du bosatte dig i Thailand så visste du alt, ock mästrade folk så et stog härliga till, så är förvånad att du inte vet hur den försäkringen för 2700 bht fungerar. Skall de operera bort hjärnan på dig får du naturligt vis betala.
 
"cumulus " sa:
Du behöver inte alls tala för andra Golden, tala för dig själv. jag skrev och frågade för jag ville gärna ha reda på FAKTA och helst inte en massa lösa rykten som är så populärt att sprida.

har själv hört allt som finns att höra, plus det som kommer upp här i denna tråden då. Och ett av de sista rykten jag hörde var att de har lagt ner den grejen definitivt för länge sedan, precis som jag skrev.

men om ni har rätt så är det jättebra, precis som Jonas skriver, för alla som bor här och kan nyttja detta.... men för sjutton gör nåt själv Golden, gnälla gör man lätt, men anstränga sig själv är väl inte lika roligt.... :thumbsdown: :thumbsdown:

Du som rymde tillbaka till Swe, varför sitter du här på forumet och har frågor om Thailändsk sjukvår. Den kommer du väl aldrig kunna åtnjuta.
 
Ööh han är ju tillbaks i Chayaphum igen och antagligen lika intresserad som oss andra om vård möjlighet.
 
"Långeman " sa:
Du som rymde tillbaka till Swe, varför sitter du här på forumet och har frågor om Thailändsk sjukvår. Den kommer du väl aldrig kunna åtnjuta.

Vad menar Du med "rymde"? Rymde från vadå? Han åkte till Sverige för att utnyttja den sjukvård han har rätt till eftersom han betalat skatt för just den rättigheten i femtio år, sådär på ett ungefär. Att man flyttar innebär inte att man avstår från sina rättigheter, man får bo utomlands också. Man får t.o.m. bo i Mölndal, utan att det har någon betydelse! Det vore bra om Du kunde förklara hur Du tänkte, så behöver Du kanske inte verka fullt så dum som inlägget får en att tro att Du är....
 
"Birger " sa:
Vad menar Du med "rymde"? Rymde från vadå? Han åkte till Sverige för att utnyttja den sjukvård han har rätt till eftersom han betalat skatt för just den rättigheten i femtio år, sådär på ett ungefär. Att man flyttar innebär inte att man avstår från sina rättigheter, man får bo utomlands också. Man får t.o.m. bo i Mölndal, utan att det har någon betydelse! Det vore bra om Du kunde förklara hur Du tänkte, så behöver Du kanske inte verka fullt så dum som inlägget får en att tro att Du är....

Men det va ju faktiskt han som klaga på alla andra innan om att vända hem me svansen mellan bena o nu gjofde han det själv när försänringen han hade inte funka...........
 
Gillar inte riktigt det här prata om andra, ok vissa har personliga motsättningar men pls kan ni inte ta det privat, säker på att jag inte är den ände som tycker det är tråkigt att läsa dessa personangrepp från båda sidor. Kan ni inte lägga motsättningarna åt sidan eller föra det privat?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

S
Svar
74
Visningar
7 K
Anonymius
A
A
Svar
29
Visningar
3 K
จิมมี่ พายุหิมะ
 
Tillbaka
Topp