Del av alkohol och tobak skatten skall gå till att hjälpa äldre.

 
Ja jag tycker ju det här är hur jävla bra som helst, borde vart likadant i Sverige.
Alla sådana här gifter och bolag som säljer det borde även ha extra pålagd kostnad för varje cancerfall.

Sen kan man skylla på att dem vet vad dom ger sig in på, en 14 åring som börjar röka tänker inte så!!
Vuxna människor som super skallen av sej vad gör vi med dom, många åker ju till Thai lättare att supa där
Ok det är bra vi i Sverige behöver inte betala, dom blir stoppade i en ugn i Thai efter ett tag
 
Att diskutera drogens skador med en missbrukare är ju dömt att misslyckas , möjliggörare , ursäkter , självbedrägeri mm , finns ju hur mycket som helst att förklara sitt missbruk med .. Det vanligaste " jag kan sluta röka /supa /knarka när jag vill , men jag vill inte ,jag tycker om det :):):):):):)55555 Finns några bra ställen i Pattaya , ett ligger granne med Svenska restaurangen "Scandalic" 2a gatan AA kallas det visst :rolleyes: All heder åt dem som själva kommit fram till sitt missbruk och gör något åt det
 
Att diskutera drogens skador med en missbrukare är ju dömt att misslyckas , möjliggörare , ursäkter , självbedrägeri mm , finns ju hur mycket som helst att förklara sitt missbruk med .. Det vanligaste " jag kan sluta röka /supa /knarka när jag vill , men jag vill inte ,jag tycker om det :):):):):):)55555
Finns bara 2 vägar för en missbrukare, detta är att erkänna för sig själv sitt missbruk och söka hjälp.
Eller fortsätta sitt missbruk i självförnekelse.

Finns dom som hanterar sitt missbruk till en början, men med tiden spårar det så gott som alltid ut.
 
Finns bara 2 vägar för en missbrukare, detta är att erkänna för sig själv sitt missbruk och söka hjälp.
Eller fortsätta sitt missbruk i självförnekelse.

Finns dom som hanterar sitt missbruk till en början, men med tiden spårar det så gott som alltid ut.
Jo så är det , har ett flertal kompisar som jag vet har ett klart missbruksproblem , de vill inte själv inse och är därför förlorade in i ohälsa om de inte inser själva , tråkigt att se sina kompisar supa bort sin hälsa :'( att överhuvudtaget ta upp det resulterar i lögner eller påståenden om att jag minsann har en vit månad flera ggr om året , vem fn behöver en "vit månad" om man inte har missbruksproblem ?
 
Nar skallen sager ifran att man skall sluta, sa slutar man. Alla kan om man vill.
Om du ändock hade rätt i detta Gottland , Har kompisar som supit ihjäl sig , många kan dra ner eller lägga av , men ofta har de då dragit på sig stora hälsoproblem :'(
 
Hej

Det är naturligtvis bra att 2% av denna skatt sätts av till fattiga äldre, men det är många som ska dela på dessa 2%, enligt artikeln är det mellan 15-20% av befolkningen, undrar hur många baht det blir mer per månad?

Mvh isan lover
 
Rösta för betala lite mer skatt på dina gummiträd kanske dom får mer!

Hej

Själv äger jag inga gummiträd, det är förbjudet för utlänningar, men för dom som gör det är nog inte eventuell skatt det stora problemet utan den dåliga lönsamheten, priset har väl gått ned ifrån 100-120 baht per kg till 17=20 baht.

Tvivlar på att någon gummiodlare tjänar några större pengar just nu och jag tror inte att det är aktuellt med någon ny beskattning av något slag här, branschen går redan på knäna och många familjer är väldigt illa ute.

Mvh isan lover
 
]
Ja och självmord tar dom för det är så jävla hårt. Du är så full av skit och någon blev väl varnad för han skrev du var lögnhals.
Men jag skiter i vilket för du vrider på sanningen och är i mångt och mycket en lögnhals i bemärkelsen att du klipper bort det positiva och bara vinklar det negativa.
Sen tycker jag du är en jävla utnyttjare av medel, nä jag får inte äga land så jag gör inte, vi följer bara reglerna.
Kanske många bönder i ditt närområde kunde fått en del av det som "din fru har" men nä det skall ni ju ha när du sliter på farmen med din lao khao och kollar till dina arbetare.
Ser ju foton på dig ooo fyfan sicket hårt kroppsarbete du måste ligga inne med.
Men jag vet ju inte för ingen har ju jobbat så hårt som dig och dina Isaanbönder.
Kan banna mig för inlägget ja skiter i vilket, men en sån gubbe full av skit blir ja trött på.

Hej

Funderade ett tag på att inte svara eftersom du inte verkar vara riktigt i balans, men vill bara än en gång betona att jag som Svensk inte kan äga något i Thailand, men det kan naturligtvis frugan som är Thailändsk medborgare, det jag kan bidra med är arbete och det gör jag gärna eftersom jag snabbt tröttnar på att sitta still och vara overksam.

Du har många gånger tidigare påpekat att arbetet på landet inte är tungt och att bönderna är fattiga för att dom är lata och dumma o.s.v, själv delar jag inte den uppfattningen, att jag själv gick ned 5 kg på 3 veckors arbete med att avverka eucalyptus i värmen säger väl en del.

Vi kommer nog inte varandra närmare i dessa frågor, du har din uppfattning och jag min, så lär det nog förbli, jag tar dock inte illa upp av dina direkt felaktiga påståenden eftersom vi aldrig har träffats och i princip inte vet något om varandra.

Ha en fortsatt trevlig kväll.

Mvh isan lover
 
Sånt jävla skitsnack från en persson, korruptionen har funnits här så länge.
Men när det verkligen tas tag i det så är det dom s
]


Hej

Funderade ett tag på att inte svara eftersom du inte verkar vara riktigt i balans, men vill bara än en gång betona att jag som Svensk inte kan äga något i Thailand, men det kan naturligtvis frugan som är Thailändsk medborgare, det jag kan bidra med är arbete och det gör jag gärna eftersom jag snabbt tröttnar på att sitta still och vara overksam.

Du har många gånger tidigare påpekat att arbetet på landet inte är tungt och att bönderna är fattiga för att dom är lata och dumma o.s.v, själv delar jag inte den uppfattningen, att jag själv gick ned 5 kg på 3 veckors arbete med att avverka eucalyptus i värmen säger väl en del.

Vi kommer nog inte varandra närmare i dessa frågor, du har din uppfattning och jag min, så lär det nog förbli, jag tar dock inte illa upp av dina direkt felaktiga påståenden eftersom vi aldrig har träffats och i princip inte vet något om varandra.

Ha en fortsatt trevlig kväll.

Mvh isan lover
Att du förlorar 5 kg här nere ser jag som troligt, att du arbetar, mindre troligt.
Du har semestrat här nere jag har levt här nere i bra mycke sämre förhållanden än dig.
Men inte fan lipade någon om demokrati som du påstår, inte en jävel som visste vad ordet demokrati var ens.
Och jag är i full balans men jag gillar inte dig.
 
Trevlig diskussionston, sa Bull......
Skriver han som inget annat har att skriva än när det gäller att anmärka på andras inlägg.
Fortsatt inte sett dig skriva annat än anmärkningar, //.
Använd ignore om du inte vill läsa vad man skriver, jag gör det på IL och forumet blir mycket trevligare för mig, fast ibland buggar det och nåt inlägg slinker förbi.
Du kan ju testa //, sätt mig på ignore så kanske forumet blir trevligare för dig med.
Fast du skall ju anmärka på allas inlägg så blir väl många ignore, testa skriv något själv istället för att gnälla på vad andra skriver.
 
Senast redigerad av en moderator:
Själva trådens tanke, på vilket sätt går det till att hjälpa dom äldre? Tror inte en sekund på detta.
Inte en chans , det tror jag när jag ser det med egna ögon , precis som med alla andra politiker , Jimmie sade igår i Almedalen i sitt tal en del sanningar om vart dylika punktskatteslantar tar vägen,då i vårt land , nu har ju inte Thailand samma hål att stoppa i , men hål i politikernas fickor lär de ju ha .. Blir ju inget fördelat på alla gamla i Thailand , men en rejäl hacka i Pruttens ficka lär det bli
 
 

Liknande trådar

H
Svar
25
Visningar
2 K
Hans Svensson
H
R
Svar
22
Visningar
6 K
L
W
Svar
2
Visningar
1 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp