Alkohol och trafik i Sverige och Thailand, en dödlig kombination

 
Snälla, kan vi lämna försvaret därhän nu och återgå till fylleri i trafiken? Det var avsiken med tråden. :wai:
Mycket bra tänkt!! Slippa läsa moralpredikan från en militär som vill ha hårdare tag mot alla.. ;)
"Mer militär och hårdare straff".. Vad fan..?? Skall Sverige bli Ryssland?? Rättning i ledet.. Gå i takt.. :afro:
 
Jag är mest förvånad över att det finns så många som inte kan respektera åsikter utan att gå i försvar till leda.
Hur svårt kan det vara, kommer man inte längre i en diskussion, är det bara att bryta.
Det här med sista ordet är så menlöst enligt mig, blir ju bara pajkastning tillslut:rolleyes:
 
Att vissa bara ut går från sig själv är ett återkommande problem. Lämpligheten att framföra ett fordon skall avgöras på andra grunder. Flera här vittnar om att de tycker att köra bil och alkohol inte hör ihop. Det som aldrig slagit dem är att de kanske inte är lämpligt för dem att köra och drick alkohol.
Att kunna se en fråga utifrån ett större perspektiv är enligt mig nödvändigt. Bara för att du inte eller nu jag kan framföra ett fordon efter en flaska vin behöver inte betyda att någon annan kan.
Ur ett säkerhets perspektiv kan man ju säga att ingen skall göra detta. Men då skall man också vara beredd på att denna lagen inte med all säkerhet kommer uppfyllas.
Att Sverige har nåt långt när det gäller alkohol är bra men det betyder inte att det är bra utan kan även betyda att dennes lägst förmånga har satt gränsen.

Detta gäller inte Thailand där gäller andra regler som militär behöver man inte körkort då man redan visat sin överlägsenhet som person.
Ytterligare ett märkligt uttalande som visar på din syn på Thailands militär och styre , inte alls bra enligt dig , jag har en annan åsikt , Kanske för att jag känner bra folk inom militären i landet ,hedervärda personer samt med ett stort mått av heder och moral , du drar alla över en kam tror jag
 
Ytterligare ett märkligt uttalande som visar på din syn på Thailands militär och styre , inte alls bra enligt dig , jag har en annan åsikt , Kanske för att jag känner bra folk inom militären i landet ,hedervärda personer samt med ett stort mått av heder och moral , du drar alla över en kam tror jag

Naturligtvis tycker vi olika jag bor här du är turist. Halva min släkt här ner är militärer.
 
Naturligtvis tycker vi olika jag bor här du är turist. Halva min släkt här ner är militärer.
:clap_tranparent:55Haha, då förstår jag att du med din syn på dessa måste flytta , kanske du förargat någon av dem som sen hjälpt dig på traven med beslutet att lömna landet . Nu börjar vi kanske närma oss sanningen , För har man halva släkten med militärer och står på god fot med dem så är detta du beskrev från början en petitess att lösa Du får ju kalla mig turist om du vill , glädjer det dig att kasta skit runt omkring dig , som du nu gjort i denna diskussion ,så väl bekomme om du känner att du mår bra av det .. Men jag drar min egen slutsats ,, Att det helt klart har skitit sig rejält i din relation med din militärsläkt , och då har man som vi skämtsamt brukar söga , "skitit i det blå skåpet " Nog lika så gott att dulämnade landet Khuntan555:beer:
 
:clap_tranparent:55Haha, då förstår jag att du med din syn på dessa måste flytta , kanske du förargat någon av dem som sen hjälpt dig på traven med beslutet att lömna landet . Nu börjar vi kanske närma oss sanningen , För har man halva släkten med militärer och står på god fot med dem så är detta du beskrev från början en petitess att lösa Du får ju kalla mig turist om du vill , glädjer det dig att kasta skit runt omkring dig , som du nu gjort i denna diskussion ,så väl bekomme om du känner att du mår bra av det .. Men jag drar min egen slutsats ,, Att det helt klart har skitit sig rejält i din relation med din militärsläkt , och då har man som vi skämtsamt brukar söga , "skitit i det blå skåpet " Nog lika så gott att dulämnade landet Khuntan555:beer:

De har erbjudit att hjälp till. Jag förklarade att de trakassera mig på immigration. Så jag har valt att lämna landet. Vi säljer allt vilket tydligen inte var bra. Moppen gick idag för ett under pris framför ögonen på en av dem. På måndag får de en chock när vi troligen säljer en tomt på samma sätt till ett under pris framför ögonen på dem. Jag bara skrattar och säger behöver pengar snabbt har inte många dagar kvar måste lämna landet.
 
Funderar på att sälja huset nu också bara för att se deras min. Det enda svaret som vi ger är går inte att bo här längre. De hade tydligen frågat hur vi skulle göra med bilarna för några dagar sedan. De har lovordadat militären sedan kuppen och sagt allt kommer bli bättre tydligen tyckte de att T31 var bra och inget större besvär.
 
Ytterligare ett märkligt uttalande som visar på din syn på Thailands militär och styre , inte alls bra enligt dig , jag har en annan åsikt , Kanske för att jag känner bra folk inom militären i landet ,hedervärda personer samt med ett stort mått av heder och moral , du drar alla över en kam tror jag

Hej

Hedervärd eller ej, i min värld är militärens roll att försvara landet vid en attack utifrån, hjälpa till vid naturkatastrofer och agera när landets folkvalda regeringar anser att deras resurser behövs, självklart finns det både bra och dåliga människor inom det militära, men dom ska ha en röst vid val som övriga medborgare.

Mvh isan lover
 
Hej

Hedervärd eller ej, i min värld är militärens roll att försvara landet vid en attack utifrån, hjälpa till vid naturkatastrofer och agera när landets folkvalda regeringar anser att deras resurser behövs, självklart finns det både bra och dåliga människor inom det militära, men dom ska ha en röst vid val som övriga medborgare.

Mvh isan lover
Militärpolis , ,inte samma i alla länder IL
Kanske tycker du då att vår polischef skulle haft en röst han med , det har han inte , utan är tillsatt av en regering ,, Precis som i Thailand . Detta är ganska enkelt att förstå , så det gör du nog hoppas jag på
 
Hej

Hedervärd eller ej, i min värld är militärens roll att försvara landet vid en attack utifrån, hjälpa till vid naturkatastrofer och agera när landets folkvalda regeringar anser att deras resurser behövs, självklart finns det både bra och dåliga människor inom det militära, men dom ska ha en röst vid val som övriga medborgare.

Mvh isan lover
Mycket bra formulerat @Isan Lover !! Militärens uppgift är att försvara landet från utomstående attacker mm. Militärens uppgift är INTE att tygla det egna folket. Därför finns det i demokratiska länder FRIA val. Utan påtryckningar från militären. OM militären styr är det en ren diktatur.
Militären skall aldrig ha makten över ett land.. För då går det åt helsike ..
 
Mycket bra formulerat @Isan Lover !! Militärens uppgift är att försvara landet från utomstående attacker mm. Militärens uppgift är INTE att tygla det egna folket. Därför finns det i demokratiska länder FRIA val. Utan påtryckningar från militären. OM militären styr är det en ren diktatur.
Militären skall aldrig ha makten över ett land.. För då går det åt helsike ..
Får du vara uppe så här sent?
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp