Effektivaste och billigaste sättet att köra A/C på?

Rekar endast japanska inverters, allt annat går bort direkt för mig.
Inte pga av att de anses energisnålare utan mest för ljudvolymen.
Använder 3 Mitsubishi i sovrummen och Fujitsu i vardagsrummet, inget att anmärka på, tyst och bra.

/ SatanG
Mitso är ju bra , men har man råd så anser i alla fall jag Daikin ligga i en egen klass , men kostar lite mer , har haft båda fabrikaten i Sverige , då som luft/luft värmepumpar ..

I Thailand bara två st Samsung i sovrummen , billiga och har nu funkat i 9 år ,montering samt inköp 15,000thbt stycket :)

Mitso är ju bra , men har man råd så anser i alla fall jag Daikin ligga i en egen klass , men kostar lite mer , har haft båda fabrikaten i Sverige , då som luft/luft värmepumpar ..

Ja som sagt, jag rekar japanskt. Daikin har jag inte haft nöjet att äga men ska kolla på dom nästa gång ev. Köper man mer än en kan det även vara fördel med samma märke med tanke på service och reservdelar.
Hade 4 koreanska LG, ej Inverters, i början och de lät som om man var på flygplatsen eller nåt. Ingen bör köpa annat än inverters med tanke på ljudnivå, hade nog hellre köpt takfläkt än vanlig ac igen men kanske det har förbättrats?

/ SatanG

Har tidigare haft Mitsubishi inverter köpta 2012 första huset. Nu har vi daikin inverter köpta 2016 jag tycker Mitsubishi är bättre. Tycker kvaliteten på själva fläkten är bättre skramlar mindere. Men får leva med detta så dåliga är de inte att jag behöver bytta ut dem.

En av våra AC med inverter slutade fungera efter 18 månader p.g.a kortslutning. Det visade sig vara en gecco som krupit in i styrenheten
och orsakat kortslutningen. Ganska vanligt att inverter aggregatet kortsluts av insekter och gecco enligt den som felsökte.

Viktigt att inte ha lampor i närheten som drar till sig insekter om man har inverter
aggregat.

Intressant det här för har faktiskt funderat att köpa AC nu när de säljs billigt. Vad har ni för eftarenhet om vilken är bra och billig för tänker inte köpa någon dyr för har aldrig ens behövt en så här länge. Så Mitsubishi som hade sänkts från 20 till 14 papp lät som rätt bra rabatt.

@Mr.Jo
1. Var hade du tänkt och köpa AC´n ?
2. Extra utgifter tillkommer som inte är inräknat i köp priset.
3. Att köpa samma AC hos en etablerad AC firma så brukar extra utgifter ingå i slutmonterad produkt.

Vill inte vara en"Kill-joy", men när Big C, Tesco Lotus, Bigbuy eller Homepro har försäljning av sina AC´n så följer inga sådana förmåner med.
Hos oss kan du alltid förhandla så du får rätt AC på rätt plats och till rätt kostnad.

JBK-Airservice Ltd./Jo-Be

Senast ändrad:
Rekar endast japanska inverters, allt annat går bort direkt för mig.
Inte pga av att de anses energisnålare utan mest för ljudvolymen.
Använder 3 Mitsubishi i sovrummen och Fujitsu i vardagsrummet, inget att anmärka på, tyst och bra.

/ SatanG
LG dual inverter som ingick i husköpet, vad fan nu dual står för i enheterna men vad tyst det är hemma nu för tiden hörs ingenting.
Förra huset fick man ju tinitus av skiten och 3x så dyrt, gammal skit.

@Mr.Jo
1. Var hade du tänkt och köpa AC´n ?
2. Extra utgifter tillkommer som inte är inräknat i köp priset.
3. Att köpa samma AC hos en etablerad AC firma så brukar extra utgifter ingå i slutmonterad produkt.

Vill inte vara en"Kill-joy", men när Big C, Tesco Lotus, Bigbuy eller Homepro har försäljning av sina AC´n så följer inga sådana förmåner med.
Hos oss kan du alltid förhandla så du får rätt AC på rätt plats och till rätt kostnad.

JBK-Airservice Ltd./Jo-Be
alltid förhandla så du får rätt AC på rätt plats och till rätt kostnad. jag tar två då, 20kthbt monterat och klart , helst då en Daikin :):)55

Tillbaka
Topp