Billigaste och bästa flygbolaget?

Jag såg att jag sparar 2000 kr jämfört med Norweigan om jag köper biljett via med Ukraina bolag med mellanlandning i Kiev 2tim total restid ca 14 tim. Är det någon som provat det?

Var länge sen jag testade. Jag hade betalt 2000 mer för att slippa dem. Norwegian mycket bättre enligt mig.

• Like
Reactions: L-G
Jag såg att jag sparar 2000 kr jämfört med Norweigan om jag köper biljett via med Ukraina bolag med mellanlandning i Kiev 2tim total restid ca 14 tim. Är det någon som provat det?
Jag åkte med UIA för ett år sedan, 2960kr TOR och det fanns inget att anmärka på. Som vilket bolag som helst i ekonomi. Planet B767 har några år på nacken men helt ok.
Öl och vin fick man betala extra för till maten men 3EUR för en vinare fixade jag.
Kiev är en liten och smidig flygplats med mycket låga dutyfree priser på sprit.

• Like
Reactions: L-G
Det kravet är borttaget sen ett tag tillbaka.

Korrigering: Sorry, det är jag som inte har koll. Jag tänkte självklart på besöksvisum. För turistvisum har du ju rätt.
Låter originalkommentaren stå kvar om fler tänker som jag.
Det kravet är borttaget på besöksvisum men ej på turistvisum som han skriver att han sökt.
Här är från ambassaden extra dokument som behövs vid ansökan om turistvisum till Sverige.
Ska du ansöka om visum för ett turistbesök behöver du dokumenten nedan.

Blanketterna ska vara ifyllda på svenska eller engelska. Handlingar utfärdade av myndigheter i hemlandet ska lämnas in tillsammans med en översättning till svenska eller engelska av en auktoriserad översättare.

Du måste ha:

• de dokument som gäller alla viseringssökande. Läs mer under Dokument som krävs.
  • detaljerad resplan
  • kopia på hotell och flygbokning (vi rekommenderar dock att du inte betalar hotell och flygbiljetter innan visumet är beviljat
http://www.swedenabroad.com/sv-SE/A...um-till-Sverige/Turistbesok---extra-dokument/

Sorry jag skrev fel tidigare det är besöksvisum vi sökt. Är ny med detta så har inte fått in termerna helt rätt ännu. Det är alltså besök av vän eller släkting och då verkar det ju inte varit något vi missat när vi inte hade biljett :cool:

Ni kanske sett det redan men det var nytt för mig. Norwegian har börjat auktionera ut premiumplatserna. Lägg ett bud så får du reda på vid boarding om du blivit uppgraderad. Lägsta bud på min flight var 1300:- :)

Ni kanske sett det redan men det var nytt för mig. Norwegian har börjat auktionera ut premiumplatserna. Lägg ett bud så får du reda på vid boarding om du blivit uppgraderad. Lägsta bud på min flight var 1300:- :)
Visste inte det, det var ju coolt. Fungerar väl kanske inte så bra när man åker med familjen ....

Flera bolag som gör så, Etihad auktionerar också ut business class platserna.

Reste med Finnair till BKK i våras. Vet inte hur många gånger de via mail tjatade om möjligheten att buda på en uppgradering. Även SAS kör med bud. Första gången jag stötte på fenomenet var med KLM för några år sedan.
Gissar att det blivit vanligt hos många flygbolag i dag.

Själv är jag en "latmask" och orkar inte att sitta och leta priser..??
Det förändras hela tiden p.g.a. tillgång till billiga platser på planet..

Jag använder mig av en resebyrå (Jorden Resor) och berättar vad jag vill ha..
Sätter ett pris jag godkänner och datum då jag kan åka..
Sen hör dom av sig när det stämmer och resan inbegriper i resegarantin..
Den får du inte om du köper biljetten direkt av flygbolagen..
Varför skulle man behöva resegaranti när man köper direkt av ex Lufthansa eller Finnair?

Intressanta är väl vad som var högsta bud?

Hej är lite nyfiken åkte ni med ukraine airlines.

I så fall hur var det eller har du hört något om det flygbolaget

Hej

Själv tycker jag att Finnair ligger bra till, snabb resväg, nya fina plan och rimliga priser.
Sen tycker jag att dom har bra ordning och säkerhet, har ju själv jobbat inom flyget i 38 år och känner mig trygg med hur Finnarna hanterar säkerhet och kvalitet.

Mvh isan lover

Hej

Själv tycker jag att Finnair ligger bra till, snabb resväg, nya fina plan och rimliga priser.
Sen tycker jag att dom har bra ordning och säkerhet, har ju själv jobbat inom flyget i 38 år och känner mig trygg med hur Finnarna hanterar säkerhet och kvalitet.
Mvh isan lover
Finnair är mycket bra från vissa orter som har förbindelse med Helsingfors så man kan resa på samma biljett.
Har man anslutningsflyg från orter i Sverige där man måste resa på separata biljetter så blir valen fler och krångligare.
Jag har nog åkt med det flesta bolag och tycker skillnaderna är mycket små då i alla använder flygplan från samma tillverkare. (Boeing eller Airbus)
Alla säljer en tjänst på en internationell marknad med hård konkurrens så man får välja vad man prioriterar.
Man får ingen businessklass i ekonomi oavsett bolag.
Pris, restider, mellanlandningar har betydelse för mig.
Vad gäller service och komfort tycker jag Emirates, Qatar och Singapore Airlines är bäst men då finns inget smidigt direktflyg.

Finnair är mycket bra från vissa orter som har förbindelse med Helsingfors så man kan resa på samma biljett.
Har man anslutningsflyg från orter i Sverige där man måste resa på separata biljetter så blir valen fler och krångligare.
Jag har nog åkt med det flesta bolag och tycker skillnaderna är mycket små då i alla använder flygplan från samma tillverkare. (Boeing eller Airbus)
Alla säljer en tjänst på en internationell marknad med hård konkurrens så man får välja vad man prioriterar.
Man får ingen businessklass i ekonomi oavsett bolag.
Pris, restider, mellanlandningar har betydelse för mig.
Vad gäller service och komfort tycker jag Emirates, Qatar och Singapore Airlines är bäst men då finns inget smidigt direktflyg.

Hej

Vi startar ju vår resa ifrån Göteborg och sen har vi mindre än en timmas väntan i Helsingfors, till Bangkok tar det ju sedan ca 9 timmar, total restid ifrån Göteborg till Bangkok blir då ca 12-13 timmar, inte många bolag som kan matcha det med start i Göteborg.

Flyger vi via Tyskland, Danmark eller något annat land i Europa lir restiden alltid längre, men jag gillar även Lufthansa som jag också har stort förtroende för rent tekniskt och ordningsmässigt.

Håller med om ex.vis Singapore Airlines och kan lägga till Cathay Pacific men det är inget alternativ ifrån Göteborg.

Mvh isan lover

Hej

Vi startar ju vår resa ifrån Göteborg och sen har vi mindre än en timmas väntan i Helsingfors, till Bangkok tar det ju sedan ca 9 timmar, total restid ifrån Göteborg till Bangkok blir då ca 12-13 timmar, inte många bolag som kan matcha det med start i Göteborg.

Flyger vi via Tyskland, Danmark eller något annat land i Europa lir restiden alltid längre, men jag gillar även Lufthansa som jag också har stort förtroende för rent tekniskt och ordningsmässigt.

Håller med om ex.vis Singapore Airlines och kan lägga till Cathay Pacific men det är inget alternativ ifrån Göteborg.

Mvh isan lover
Du har ju också Oslo som alternativ.
Farsan och hans kärring bor ju i Sotenäs, grannkommunen till dig väl och dom brukar flyga ifrån Oslo istället, blir ju inte så mycket längre att köra.

Hej

Mvh isan lover
Även från Umeå är Finnair snabbare än alla andra alternativ, men inte alltid biljettpriset matchar andra alternativ.
Ibland får man en biljett Umeå till Bangkok TOR för under 6000kr för att vid en senare sökning vara uppe i det dubbla.
Hittar man av kampanjer och är flexibel så är valet lätt.

Du har ju också Oslo som alternativ.
Farsan och hans kärring bor ju i Sotenäs, grannkommunen till dig väl och dom brukar flyga ifrån Oslo istället, blir ju inte så mycket längre att köra.

Hej

Reste den vägen förra året, då med Thai, fungerar bra, problemet är parkering av bilen så lång tid.

När vi åker ut ifrån Göteborg så lämnar vi bilen hos min gamle chef som har en gård där.

Mvh isan lover

Även från Umeå är Finnair snabbare än alla andra alternativ, men inte alltid biljettpriset matchar andra alternativ.
Ibland får man en biljett Umeå till Bangkok TOR för under 6000kr för att vid en senare sökning vara uppe i det dubbla.
Hittar man av kampanjer och är flexibel så är valet lätt.
Hej

Vi reser också för ca 6000 kr ifrån Göteborg, näst intill oslagbart om man gillar kort restid.

Mvh isan lover

Fast nu var det flera år sedan jag betalade över 3500kr till Thailand eller över 4800kr till Filippinerna.
Det blir lite tid på att söka men som regel dyker det upp kampanjer som är billiga men med kort bokningstid.
Letade fram och bokade Umeå-Manila TOR åt en kompis som ska ner i maj. 4034kr med Air China.
Lång väntan i Peking men i och med att man kan boka deras transitlounge gratis får man i alla fall sova bra i några timmar.
Bokningen gjordes i november.

Liknande trådar

R
Svar
37
Visningar
4 K
glimten66
G

Tillbaka
Topp