Smidigaste sättet att köpa bostad i Thailand??

Jag förstår vad du menar , har man väl bestämt sig att Sverige inte kommer att bli aktuellt så kan man köpa ett förhållandevis "Billigt" boende utan syfte att sälja och tjäna slantar , skall vara en helv stor tomt då om grannen bygger grisfarm , finns de som råkat ut för detta me d

Jag förstår vad du menar , har man väl bestämt sig att Sverige inte kommer att bli aktuellt så kan man köpa ett förhållandevis "Billigt" boende utan syfte att sälja och tjäna slantar , skall vara en helv stor tomt då om grannen bygger grisfarm , finns de som råkat ut för detta me d
Ja en grisfarm vore ju ett rent svineri och ett grymt öde. ;) :D

Phonta, jag hörde att det på svenska landsbygden börjat bli populärt med grisfarmar igen. Man säger att många av de nya svenskarna inte gillar detta. Vet Du något om detta?

Jag är ju själv uppvuxen på skånska landsbygden, och vi hade alltid grisar. Lukten vänjer man sig vid, inget stort problem.

Senast redigerad av en moderator:
Phonta, jag hörde att det på svenska landsbygden börjat bli populärt med grisfarmar igen. Man säger att många av de nya svenskarna inte gillar detta. Vet Du något om detta?

Jag är ju själv uppvuxen på skånska landsbygden, och vi hade alltid grisar. Lukten vänjer man sig vid, inget stort problem.

Herregud , tror du på allvar att du vänjer dig vid att bo granne med en grisfarm i Thailand med 30 gradig värme ,, det luktar SATAN kan jag säga .. att NySvenskar inte gillar det vore iofs en bra anledning att starta upp storskaliga projekt , om jag skall välja så väljer jag grisarna som grannar .. Dessutom en helvetes massa flugor runt dessa farmer , grispiss kan ju sen användas som hudvårdsprodukt , det stramar ut rynkor väldigt effektivt (ingår i massor av ansiktskrämer som skall vara föryngrande för äldre personer ...Kanske en bra affärside här i landet där skönhet och evig ungdom verkar vara viktigare än allt annat

För dom allra flesta kommer det alltid en dag då man vill byta boende, ibland dröjer det och ibland kan det gå väldigt snabbt pga ex grannar. Viktiga för mig är att det den dagen inte är förenat med en massa krångel och höga kostnader att flytta, främst av den anledningen som jag avstår att köpa en bostad i Thailand.
Ett så bekymmersfritt liv som möjligt är livskvalitet för mig så det är min devis att leva efter.

För dom allra flesta kommer det alltid en dag då man vill byta boende, ibland dröjer det och ibland kan det gå väldigt snabbt pga ex grannar. Viktiga för mig är att det den dagen inte är förenat med en massa krångel och höga kostnader att flytta, främst av den anledningen som jag avstår att köpa en bostad i Thailand.
Ett så bekymmersfritt liv som möjligt är livskvalitet för mig så det är min devis att leva efter.
I Sverige är det en helt annan sak , att som jag köpa mig en lägenhet i en liten homogen bostadsrättsförening är inga problem , sköter man sig inte så är rätten att äga denna försvunnen och föreningen kan tvångsutköpa , detta finns inskrivet i våra stadgar , sen finns det andra regler angående att störa grannar .. regler som de skulle skratta åt här .. finns inga regler alls överhuvudtaget , fest varenda djävl. natt är det ibland och ett helv liv , ingen klagar ....märkligt

I Sverige är det en helt annan sak , att som jag köpa mig en lägenhet i en liten homogen bostadsrättsförening är inga problem , sköter man sig inte så är rätten att äga denna försvunnen och föreningen kan tvångsutköpa , detta finns inskrivet i våra stadgar , sen finns det andra regler angående att störa grannar .. regler som de skulle skratta åt här .. finns inga regler alls överhuvudtaget , fest varenda djävl. natt är det ibland och ett helv liv , ingen klagar ....märkligt
Vi svenskar är rätt fega att säga till. Har fått göra det i Sverige och i Thailand. Vet vad ni svarar men det har funkat både här och i Sverige. Senaste helgen gick jag till grannen hmm långt borta och frågade om det var intagning till The Mask Singer och killarna blev lite generade men sa att de skulle dämpa ljudet vilket också skedde.
Lite ljud i en stad kan man faktiskt stå ut med.

Vet du väl Phonta att föra liv håller spökena borta:D

Enligt min fru så är djäkligt obildat att tro på spöken , det gör små barn säger hon , dessutom om man är en bra människa igenom livet så har man inget att frukta från ev spöken som då oftast är avlidna släktingar
Jag har en klok Thaihustru jag :)

Enligt min fru så är djäkligt obildat att tro på spöken , det gör små barn säger hon , dessutom om man är en bra människa igenom livet så har man inget att frukta från ev spöken som då oftast är avlidna släktingar
Tror hon eller tror hon inte på spöken, finns dom inte eller är det avlidna släktingar?
Först finns dom inte nästa så har man inget att frukta av dom då det är avlidna släktingar ;)

Vad jag åsyftar är de som tror på spöken , vad har DE att vara rädda för , hon tror inte alls på spöken , Hon har en ganska klar syn på saker , hon anser att döden är inget att vara rädd för , reinkarnation är bullschit anser hon , när man dör så dör man , inget kvar sen , vad finns det att vara rädd för ... En synnerligen klartänkt liten kvinna , önskar ofta jag tänkte som hon gör i många fall

Men @Lyco det finns inga spöken i Sverige, enbart i Thailand. Åtminstone enligt frugan.
Och varför då , är det för att man beter sig illa i detta land och därför inte får någon ro efter döden ? detta med spöken och andar är ju något som kommer från religionen , dessutom något som präster har gärna spär på om.
Hur kan detta tankesätt förklaras .

Min hustru lever som en rättrogen Buddhist i fråga om att vara en bra människa, det enda jag har åsikt om att detta med pengar , alla kvinnor som jag stött på ser detta med ekonomi som en stor del i ett förhållande , Min hustru är nog mer Kristen än vad hon är Buddhist , hon tror inte på detta som buddhistprästerna håller på med , har aldrig sett henne ge till ett tempel , hon anser att dessa som sitter där och har det bra kan gå ut och jobba ihop sitt levebröd , även säger hon att det har blivit en tillflyktsort för många kriminella , vilket man även ofta ser på nyheter ,, tråkigt , om det gav botgöring som det naturligtvis gör i många fall så är det ju en god sak

Så hon tror lite på spöken ändå ;) :)

dessutom om man är en bra människa igenom livet så har man inget att frukta från ev spöken som då oftast är avlidna släktingar

Läsförståelse hmm. Nr. 1 Allt var ett skämt, vilket ditt inlägg kanske också var men med ganska hårda ord. Som vanligt får man väl säga.

Nr. 2 Om din fru INTE tror på spöken så behöver hon väl inte "säkra" upp med "dessutom om man är en bra människa igenom livet så har man inget att frukta från ev spöken".

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
937
Anonyma
A
A
Svar
15
Visningar