Billigaste flyg till Thailand?

 
Kvinnan i check in blockade hela raden bulkseat för mig. Snällt. Poor mans business :laugh2:
Sen prem econ som vanligt från doha.
Bra resa som vanligt.
1000004451.jpg
1000004473.jpg
 
Kvinnan i check in blockade hela raden bulkseat för mig. Snällt. Poor mans business :laugh2:
Sen prem econ som vanligt från doha.
Bra resa som vanligt.
1000004451.jpg
1000004473.jpg
Ja det är inte många som pendlar till Thailand i business class, även om vissa verkar påskina att man ska resa i lyx jämt.....

Är det fortfarande "Premium Economy" service i den kabinen på Finnair fighten?

Den säljs inte som PE så man befarar att de, hemska tanke, sänker servicen till Economy.

Har ett gäng polar som jag lyckat sätta där med fullservice tidigare.
 
Ja det är inte många som pendlar till Thailand i business class, även om vissa verkar påskina att man ska resa i lyx jämt.....

Är det fortfarande "Premium Economy" service i den kabinen på Finnair fighten?

Den säljs inte som PE så man befarar att de, hemska tanke, sänker servicen till Economy.

Har ett gäng polar som jag lyckat sätta där med fullservice tidigare.
Tjänar ändå hyfsat och jag har inte råd eller viljan att lägga 25 000+ flyg varje månad hehe
Dock flyger jag ganska ofta business med miles/avios eller gratis uppgraderingar på plats då jag är first in line att få det av alla passagerare. Sen får jag ju 2 gratis i C med qcredits per år.
Säljs ju som comfortplus tror jag den heter. Kostar väl 1500 att välja tror jag någon sa.
Får det ju gratis.
Du får bättre mat än economy och gratis dryck. Du får en varm handduk. (Wow?) Vet inte riktigt vad som ingår i finnair econ. Aldrig provat.
Nc hörlurar som jag dock är säker på economy inte får samma. Tjockare filt, litet amenity kit, sån halskrage för sömn.
Så jag antar man får allt som man skulle fått om man köpt en "normal" premium econ biljett. Gissar jag på.
 
Senast ändrad:
Tjänar ändå hyfsat och jag har inte råd eller viljan att lägga 25 000+ flyg varje månad hehe
Dock flyger jag ganska ofta business med miles/avios eller gratis uppgraderingar på plats då jag är first in line att få det av alla passagerare. Sen får jag ju 2 gratis i C med qcredits per år.
Säljs ju som comfortplus tror jag den heter. Kostar väl 1500 att välja tror jag någon sa.
Får det ju gratis.
Du får bättre mat än economy och gratis dryck. Du får en varm handduk. (Wow?) Vet inte riktigt vad som ingår i finnair econ. Aldrig provat.
Nc hörlurar som jag dock är säker på economy inte får samma. Tjockare filt, litet amenity kit, sån halskrage för sömn.
Så jag antar man får allt som man skulle fått om man köpt en "normal" premium econ biljett. Gissar jag på.

Ja, det innebär en hel del fördelar om man håller sig till samma allians eller bolag.
Sedan finns det ju även andra sätt att utöka fördelarna, vilken Apknug borde vara känd med då han dagligen hänger på businessclass.se
 
Är det inte fasta armstöd vid bulkhead?
På ett av 3. Väljer alltid det så får man lite mer privat stol om det sitter en fetrövad person bredvid . Så min rad gav ju eg. Inte mycket fördelar förutom att jag kunde sitta i mitten och ha två stolar att lägga alla mina saker på.
Kunde ju inte lägga mig ned tyvärr.
Dock kollade stewardessen ombord om det fanns en rad till mig som hon kunde blocka så jag kunde lägga mig men det var där inte
 
På ett av 3. Väljer alltid det så får man lite mer privat stol om det sitter en fetrövad person bredvid . Så min rad gav ju eg. Inte mycket fördelar förutom att jag kunde sitta i mitten och ha två stolar att lägga alla mina saker på.
Kunde ju inte lägga mig ned tyvärr.
Dock kollade stewardessen ombord om det fanns en rad till mig som hon kunde blocka så jag kunde lägga mig men det var där inte

Då fick du åtminstone det nästbästa alternativet
 
Tjänar ändå hyfsat och jag har inte råd eller viljan att lägga 25 000+ flyg varje månad hehe
Dock flyger jag ganska ofta business med miles/avios eller gratis uppgraderingar på plats då jag är first in line att få det av alla passagerare. Sen får jag ju 2 gratis i C med qcredits per år.
Säljs ju som comfortplus tror jag den heter. Kostar väl 1500 att välja tror jag någon sa.
Får det ju gratis.
Du får bättre mat än economy och gratis dryck. Du får en varm handduk. (Wow?) Vet inte riktigt vad som ingår i finnair econ. Aldrig provat.
Nc hörlurar som jag dock är säker på economy inte får samma. Tjockare filt, litet amenity kit, sån halskrage för sömn.
Så jag antar man får allt som man skulle fått om man köpt en "normal" premium econ biljett. Gissar jag på.
Tidigare var det porslin, glasglas och riktiga bestick vilket den ruskige borde veta.

Comfort plus har jag för mig var Finnairs tidigare class, med typ bara bättre nån pitch benutrymme. Nu börjar flottan bli uppgraderad med riktig Premium Economy, den säljs dock inte som sådan på Doha då det inte "är" Finnairs rutt.

Alltid kul med lite extra utan att behöva betala dock!

Skall fortsätta tipsa om rad 19-21 trots avsaknad av porslin!
 
Tidigare var det porslin, glasglas och riktiga bestick vilket den ruskige borde veta.

Comfort plus har jag för mig var Finnairs tidigare class, med typ bara bättre nån pitch benutrymme. Nu börjar flottan bli uppgraderad med riktig Premium Economy, den säljs dock inte som sådan på Doha då det inte "är" Finnairs rutt.

Alltid kul med lite extra utan att behöva betala dock!

Ĺ fortsätta tipsa om rad 19-21 trots avsaknad av porslin!
Det är rad 21-23 FYI
Qatar som leasat finnair då qatar fattas flyg pga sin tvist med Airbus om lacken på 350.
Nu verkar det som det löst sig men tar ju tag att få sina nya flyg så får se hur länge det här fortsätter. Mig passar det fint.
 
Fasen jag kom ihåg nästan rätt!

Borde inte böja på ett när jag tänker efter......

Hehe.

Är det 30 sen i economy?
Vet inte. Aldrig valt det. :beer:
Rad 31 ser jag nu när jag går in och kollar på seatmap på min nästa biljett
Detta är 330 jag menar nu. Kanske annorlunda om du menar 350-900. Den har ju b la 2-4-2 konfig. 330n har 2-3-2 så kanske raderna är annorlunda också.
 
Senast ändrad:
Tidigare var det porslin, glasglas och riktiga bestick vilket den ruskige borde veta.

Comfort plus har jag för mig var Finnairs tidigare class, med typ bara bättre nån pitch benutrymme. Nu börjar flottan bli uppgraderad med riktig Premium Economy, den säljs dock inte som sådan på Doha då det inte "är" Finnairs rutt.

Alltid kul med lite extra utan att behöva betala dock!

Skall fortsätta tipsa om rad 19-21 trots avsaknad av porslin!
Fast betala får man för dessa stolar numera.

Inte gratis.png
 
Fast betala får man för dessa stolar numera.

Inte gratis.png
Testa och seata dig där när online incheckningen har öppnat. Alla säten kostar för oss vanliga dödliga i "förköp".

Polarna satte sig där för två månader sedan när online incheckningen öppnat, utan att betala ingen status.
 
Testa och seata dig där när online incheckningen har öppnat. Alla säten kostar för oss vanliga dödliga i "förköp".

Polarna satte sig där för två månader sedan när online incheckningen öppnat, utan att betala ingen status.
Ok, Jag tänkte att de bara släppte standardstolarna men jag ska hänga på låset 48 timmar innan avresa så får vi se om det funkar.
 
 
 

Liknande trådar

P
Svar
1
Visningar
3 K
Gazton
G
A
Svar
27
Visningar
7 K
P
A
Svar
7
Visningar
3 K
bungalow
B
A
Svar
1
Visningar
1 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp