Smidigaste sättet att köpa bostad i Thailand??

Jag förstår vad du menar , har man väl bestämt sig att Sverige inte kommer att bli aktuellt så kan man köpa ett förhållandevis "Billigt" boende utan syfte att sälja och tjäna slantar , skall vara en helv stor tomt då om grannen bygger grisfarm , finns de som råkat ut för detta me d

Jaha, om jag förstått regelverket rätt, först till kvarn gäller, att bygga intill en grisfarm och sen gnälla blir svårt,
men tydligen går det bra klaga om någon håller grisar där redan bebyggelse finns.

Jaha, om jag förstått regelverket rätt, först till kvarn gäller, att bygga intill en grisfarm och sen gnälla blir svårt,
men tydligen går det bra klaga om någon håller grisar där redan bebyggelse finns.
Minigrisar får du ha även i Sverige utan tillstånd. Tror jag i alla fall.

Att hålla minigris som husdjur lär väl inte vara ett problem så länge det inte skapar olägenhet för omkringboende ,, skitlukt ,grislukt mm eller kanske för mycket Nöff och skrik , samma regler som för att hålla hund , finns möjlighet att tillex förbjuda hundar inom en bostadsrättsförening ....

Att hålla minigris som husdjur lär väl inte vara ett problem så länge det inte skapar olägenhet för omkringboende ,, skitlukt ,grislukt mm eller kanske för mycket Nöff och skrik , samma regler som för att hålla hund , finns möjlighet att tillex förbjuda hundar inom en bostadsrättsförening ....
Jupp men i Thailand är det oftast fritt fram för det mesta i husdjurs väg. Dock så finns det Villages med lite regler, ex i den jag bor är det förbjudet att hålla husdjur utanför den egna tomten så vi slipper iaf lös springande hundar. Men det är ändå fritt fram att skaffa 10 hundar för den som vill, som tur är är det ingen som gjort det, än så länge ska tilläggas.... Vill man skydda sig så gott det går mot sånt här så får man köpa ett hus i en village där det i princip bor enbart falanger men då kostar det.

Även i den villagen jag bodde som det bara bodde Thai var det förbjudet med löst springande hundar och att rasta hundarna inne i området och det följdes där.
Men var väl en Thai village av lite högre standard än vissa man sett.

Tur man hyr säger jag bara , Att köpa har jag varit tveksam till , och nu är det definitivt borta ur tankarna , blir kanske en vecka på hotell här nere om vi åker nån månad till Isaan vartannat år , är ingen direkt Thailandstokig farang längre , det mesta har förlorat sin tjusning hahaha,, sen kan man ju välja bort att se sånt man inte gillar och helt enkelt blunda , speciellt om man har blåst alla slantar och inte har möjlighet att köpa sig ett boende i hemlandet ...

Vänta nu ett tag Phonta, när du har varit i muppeland ett tag så kommer du att längta till "vilda östern". Oavsett vad du säger nu så kommer det att bli så, lyssna nu bättre vetande bara du ger fan för turistöken. :cool::p:p:p:p:p:p:p:p:cool::D:p

An
Angående minigris så inskaffade en bekant en sådan sa till honom att du är galen. När minigrisen vägde över hundra kilo så började han ge med sig.

Kanske valde han fel ras , dvs ingen minigris , det ryktas vid stenborden att dessa skall var renliga och vänliga djur , kan hållas som en hund , dvs man går ut med den mm Väldigt "husse"trogna djur påstås det även , jag föredrar nog i alla fall en hund, i mitt fall en grishund , dvs en hund som enligt många ser ut som en gris men även jagar gris , Thai frågar ofta vad det är för ras och jag säger då ofta Moo kap Ma, de kliar sig i skallen .. Och Ja! De är nog ibland som NMax säger lite korkade ...Humor , inte mycket inte .............

Visa bilaga IMG_20160821_151357.jpg

De kan bli djäkligt stora , jag köpte ett sånt för många år sen av en bonde i Sörmland ,jag jagade hos honom i många år och köpte både nöt och gris av honom , köpte på rot som jag sade , dvs jag sköt slaktade på plats , tog hem djuren till mig själv samt kompisar som ville köpa bra billigt kött , tog ett Hängbukssvin en gång , helt ok matgris ...

De kan bli djäkligt stora , jag köpte ett sånt för många år sen av en bonde i Sörmland ,jag jagade hos honom i många år och köpte både nöt och gris av honom , köpte på rot som jag sade , dvs jag sköt slaktade på plats , tog hem djuren till mig själv samt kompisar som ville köpa bra billigt kött , tog ett Hängbukssvin en gång , helt ok matgris ...
Håller med dig där,, att köpa på rot är det bästa, då vet du att det blir som du vill ha det.
Väldigt stor skillnad på köttkvalite, om någon klåpare satt kniven i djuret så blir det bara bli en jä,,,a massa slafs.

Jag för min del gillar folk som går all in.
Folk som står som en åsna mellan två hötappar har jag däremot lite svårt o greppa.

Har du räknat någon gång hur mycket hyra du har betalat på ex fem år?
Säg är du lever rätt fint och ger tjugo papp i mån. Du har alltså sponsrat en husägare (kanske en kärring, klok sådan) med en mille och vem äger huset?
Fast detta kanske inte gäller i Thailand, tänkte inte på det. :(
Oberoende och frihet är inte gratis. Det är därför en del betalar för att hyra, trots att det på sikt är dyrare.

Oberoende och frihet är inte gratis. Det är därför en del betalar för att hyra, trots att det på sikt är dyrare.
Det här blev en smula filosofiskt.
Skulle också kunna säga såhär.
Friheten är att ta risker för egen del istället för att välja vara trygg och aldrig sätta båten i gungning.
Jag gillar att plantera i egen trädgård, sköta mitt eget hus.
Skulle inte känna samma frihet i ett hyreshus. Inte samma motivation heller.
Frihet är också att förverkliga sig själv inte bli helt styrd av andra.
Nu kan någon lurifax säga att det är din frus hus men besparar hen genom att säga att det är det inte och vi kan inte ta med oss ens hunden när vi kastar in handuken inte här och inte i Sverige.

Det här blev en smula filosofiskt.
Skulle också kunna säga såhär.
Friheten är att ta risker för egen del istället för att välja vara trygg och aldrig sätta båten i gungning.
Jag gillar att plantera i egen trädgård, sköta mitt eget hus.
Skulle inte känna samma frihet i ett hyreshus. Inte samma motivation heller.
Frihet är också att förverkliga sig själv inte bli helt styrd av andra.
Nu kan någon lurifax säga att det är din frus hus men besparar hen genom att säga att det är det inte och vi kan inte ta med oss ens hunden när vi kastar in handuken inte här och inte i Sverige.
Jag får plantera och göra ändringar i trädgården bäst jag vill i mitt hyrda hus, men tycker att det är roligare att sitta i skuggan på verandan och kolla på när trädgårds kalle jobbar.
Jag väljer frihet och trygghet till en billig peng istället för den inlåsta osäkerhet till hög risk som det innebär att äga sitt hus här.

Jag får plantera och göra ändringar i trädgården bäst jag vill i mitt hyrda hus, men tycker att det är roligare att sitta i skuggan på verandan och kolla på när trädgårds kalle jobbar.
Jag väljer frihet och trygghet till en billig peng istället för den inlåsta osäkerhet till hög risk som det innebär att äga sitt hus här.
Helt rätt du lever ju i ett fritt land :)

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
937
Anonyma
A
A
Svar
15
Visningar