Färjan till Hua Hin startar sina turer igen.

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Färjan mellan Pattaya och Hua Hin startar igen nu i november, linjen hsr legat nere i två månader nu, enligt rederiet p.g.a dåligt väder under regntiden och enligt andra p.g.a lite passagerare, men kör dom igen som vanligt ifrån den 1 november.

Pattaya Ferry to Hua Hin re-opens after a near two month closure
By Pattaya News Editor
November 1, 2018
Pattaya-
The ferry to Hua Hin from Bali Hai Pier has reopened as of November 1st, 2018 after nearly a two month closure. The contractor behind the ferry, Royal Passenger Lines, stated that the closure was due to the rainy season and dangerous conditions on the water.
However, Tourism Authority Officials stated that the issue was not the weather but the downturn in customers due to a lack of marketing on the part of the contractor. Royal Passenger Lines did not admit to this, however, have stated that along with reopening they have started a Facebook marketing campaign and will be working with local tourism agencies to promote the ferry.

Läs hela artikeln här: Pattaya Ferry to Hua Hin re-opens after a near two month closure - The Pattaya News

Mvh isan lover

Hej

Färjan mellan Pattaya och Hua Hin startar igen nu i november, linjen hsr legat nere i två månader nu, enligt rederiet p.g.a dåligt väder under regntiden och enligt andra p.g.a lite passagerare, men kör dom igen som vanligt ifrån den 1 november.

Pattaya Ferry to Hua Hin re-opens after a near two month closure
By Pattaya News Editor
November 1, 2018
Pattaya-
The ferry to Hua Hin from Bali Hai Pier has reopened as of November 1st, 2018 after nearly a two month closure. The contractor behind the ferry, Royal Passenger Lines, stated that the closure was due to the rainy season and dangerous conditions on the water.
However, Tourism Authority Officials stated that the issue was not the weather but the downturn in customers due to a lack of marketing on the part of the contractor. Royal Passenger Lines did not admit to this, however, have stated that along with reopening they have started a Facebook marketing campaign and will be working with local tourism agencies to promote the ferry.

Läs hela artikeln här: Pattaya Ferry to Hua Hin re-opens after a near two month closure - The Pattaya News

Mvh isan lover

Enligt kompis boende i Hau-Hin så är det många fler working girls i byn när färjan är igång.

Hej

För egen del skulle det vara kul att besöka Hua Hin igen, det är ju minst 6-7 år sedan sist, var där första gångerna 1987-1989 och det har onekligen hänt väldigt mycket där,.

Det skulle vara betydligt trevligare att ta den korta turen ifrån Suvan till Pattaya för en tur på sjön än att åka hela landvägen runt bukten via Bangkok till Hua Hin.

Dessutom vore det som sagt kul att prova färjan, äta lite gott och få sig några öl på vägen, betydligt trevligare än att tillbringa 4-5 timmar i en taxi eller buss med risk för livet i den tokiga trafiken.

Mvh isan lover

Lycka till me å ta en öl tex på skeppet /färjan ,förmodligen får du inte dricka öl ombord .Resenärer skall vara hel nyktra på sjön =Thailand :):):)

Lycka till me å ta en öl tex på skeppet /färjan ,förmodligen får du inte dricka öl ombord .Resenärer skall vara hel nyktra på sjön =Thailand :):):)

Hej

Så är det inte riktigt i det Thailand jag känner till, dom har åtminstone sålt öl på alla färjor i landet jag har åkt med hittills, men det är ju nya tider nu har jag förstått, så man ska väl inte utesluta någonting.:)

Mvh isan lover

2012 förbjöds alkohol på bussar, tåg och färjorna.
Även på bensinstationer.
Till och med förbjöds man att dricka öl som passagerare i privata bilar och taxi.

Förbannade junta.....

Den lagen bryter jag mot konstant (och de som säljer).

Hej

Samma här, så länge dom säljer ombord så dricker jag med välbehag.

Märkligt nog satt jag ju på fördäck i februari och drack öl med en bestättningsman ifrån Isaan, en äldre trevlig man, det gick runt en kvinna och sålde öl.

Mvh isan lover

Liknande trådar

A
Svar
14
Visningar
4 K
Anonyma
A
A
Svar
33