Mycket turister under nyår i Hua Hin och Cha Am.

 

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Det har ju talats mycket om minskat antal turister i Thailand i år, men i Hua Hin och Cha Am går man dock emot strömmen inför nyår och rapporterar att det till 80% är fullbokat redan till nyårshelgen, med rabatter och sista minuten erbjudande räknar man med att det i princip ska bli fullbokat i år.

Hua Hin “full for New Year”
December 27, 2018
ByThe Thaiger
DSC_4813-copy-800x445.jpg

Talk News is reporting that a local tourism adviser was expecting 100% occupancy in Hua Hin and Cha-Am hotels at New Year. Though it was not just foreigners but many Thais who were visiting in droves this festive season.

Runrot Sileuangsawat was quoted as saying that, at the moment, occupancy rates were an average of 80% in the two seaside towns but online behavior in waiting for last minute deals and price comparisons would likely mean both resorts would be “full to the rafters at New Year”.
He said that at the current 80% the towns had already matched last year’s figures – though the number of foreigners visiting was down.

Hua Hin “full for New Year”

Mvh isan lover
 
Svalt och skönt nattetid, det sparar ju på kostnaden för AC förstås ute bland spenaten.
Nu är det så att här runt Korat är nog den varmaste december jag upplevt.
Märks också på el räkningen.
Tre fyra gånger har jag väl fått ta på mig jacka, annars åker jag bara med skjorta till skolan med barn barnet.
Nu idag kl nio varmt som attan.
Behövs mer miljöpartister.
 
Nu är det så att här runt Korat är nog den varmaste december jag upplevt.
Märks också på el räkningen.
Tre fyra gånger har jag väl fått ta på mig jacka, annars åker jag bara med skjorta till skolan med barn barnet.
Nu idag kl nio varmt som attan.
Behövs mer miljöpartister.
9 grader var det före jul i Korat förra året.
Svinkallt...
Njut av värmen...
 
Nu är det så att här runt Korat är nog den varmaste december jag upplevt.
Märks också på el räkningen.
Tre fyra gånger har jag väl fått ta på mig jacka, annars åker jag bara med skjorta till skolan med barn barnet.
Nu idag kl nio varmt som attan.
Behövs mer miljöpartister.
Det finns väl ingen miljöpartist som bryr sig om miljön i Isaan.:xmas_smiley:
 
Nu är det så att här runt Korat är nog den varmaste december jag upplevt.
Märks också på el räkningen.
Tre fyra gånger har jag väl fått ta på mig jacka, annars åker jag bara med skjorta till skolan med barn barnet.
Nu idag kl nio varmt som attan.
Behövs mer miljöpartister.
Samma över hela landet, förra året var det jeans å långtröja en hel del i år inget alls än så länge. December blev kanonbra i år, hoppas på samma fortsättning.
 
 

Liknande trådar

N
Svar
12
Visningar
1 K
A
A
Svar
10
Visningar
3 K
anonymous
A
 
Tillbaka
Topp