Otrevliga rykten från Hua Hin

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nej men håller på o luskar lite ett work visa 1 års kostar 290 dollar multi entry

Neb men du kan vara i thailand kambodja har inget retaierment visa där använder dom ordinary eller work

Du verkar säker på att du som Farang med tillex ettårs workvisa i kambodja kan vistas fritt i Rhailand under denna tid, vad gäller med motorfordon etc etc... har du koll. detta kan ju faktiskt bli aktuellt ............. ;)

Pratade med norrmannen som löste av mig ombord nu, han har bott i Thailand innan bor i Fillipinerna nu hans polare flyttade från kambodja nyligen och den stora anledningen var att folket där riktigt hatar västerlänningar.
Pratade om fillipinerna kriminalitet, visa etc. Med pga denna tråden. Han har fru och barn i Cebu han personligen har aldrig upplevt denna kriminalitet i Fillipinerna men (han har bott i udob thani och pattaya) han säger att det är mycket mer underutvecklat än Thailand att Fillipinerna ligger många år efter. Men mycket lättare för en västerlänning att leva ihop med Fillipinare dom är mer åt vårat håll än dom andra asiatiska länderna. Och för dig phonta som är vapen intresserad du får som farang licens där om du har fillipinsk fru han fick sitt precis och inga mutor behövdes. Han sa också att du kan få turist visa första gången som gäller 2 år utan att du behöver lämna landet men kunde bara få det en gång. När det gällde mark köp var det som thailand skriva leasing avtal men du hade rätten att sälja det vidare etc.

"Phonta " sa:
Du verkar säker på att du som Farang med tillex ettårs workvisa i kambodja kan vistas fritt i Rhailand under denna tid, vad gäller med motorfordon etc etc... har du koll. detta kan ju faktiskt bli aktuellt ............. ;)

Du får äga både bil o mc i kambodja

I fillipinerna får du som farang ha pistol i bilen räknas som ditt hem. Och rätten att skydda.

Märkligt är att inga andra faranger jag talat med är informerade om detta , tillex en Engelsman jag träffat idag som får all "news" från Thai Visa vet inte ett skit om detta .. Då infinner sig frågan , är detta bara rykten , börjar ju faktiskt luta åt det ...

"Phonta " sa:
Märkligt är att inga andra faranger jag talat med är informerade om detta , tillex en Engelsman jag träffat idag som får all "news" från Thai Visa vet inte ett skit om detta .. Då infinner sig frågan , är detta bara rykten , börjar ju faktiskt luta åt det ...
Att Georg, grundaren av Thaivisa berättade om detta på Svenskföreningens möte är inget rykte, det är ett faktum. Men troligtvis är det så att eftersom inget är beslutat än så går man inte ut officiellt med det på hemsida el dyl vilket är helt förståeligt.

A andra sidan,hur seriost ar det att beratta om detta pa ett mote i Hua Hin innan detta
ar klart for offentliggorande ? ::)

"Phonta " sa:
A andra sidan,hur seriost ar det att beratta om detta pa ett mote i Hua Hin innan detta
ar klart for offentliggorande ? ::)
Är väl mycket seriöst om man tror att det är sant och vill ge sina landsmän lite framförhållning till vad som komma skall.
Du försöker hitta anl att inte tro på det, upp till dig..

Nej , då missförstår du mig nog, fö. så fixar jag detta med ekonomin, men många här kommer inte att fixa detta , förbannat tråkigt i så fall.... Vad jag menar är att det normalt är tabu att gå ut med så pass allvarlig info innan det i alla fall inom en mycket snar framtid blir offentliggjort.. Sen att endast informera sina landsmän...ja du... kanske har du rätt ... men inget annat om detta på Thaivisa fram till igår i alla fall ...

Hahaha såg din tidigare komentar så tänkte på dig när jag skrev det.

"Phonta " sa:
Säger bara att tur att man inte lyssnat på alla idioter som ansett mig snål för att jag inte vill bygga eller dela med mig av mina tillgångar... korkskallar är vad ni är , hoppas någon av Er för släppa allt här ;D ;D

Den som vill kan ju ta åt sig , men om detta visar sig vara rätt så är detta med att vara snål för min del det som avgör att jag kommer att kunna stanna i Thailand .. :thumbsup:

Tyvärr vet jag redan idag många som inte kan stanna , många som kommer att få åka hem som fattigpensionär till ett "så trevligt och välmående Sverige" .....
Lämna huset de byggt till en Thaifamilj ...rent för djävli.... måste jag säga , vem sade att Thai är människor som bryr sig .... inte jag i alla fall , sig själv närmast gäller ..............

Förståndigt tänkt! Självklart är det så, var och en tänker först på sig själv, jag är likadan, vi är alla så....Överlevnadsstrategi....Man kan hyra huset och lätt flytta....

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
14
Visningar
4 K
Anonyma
A
A
Svar