En kväll i Hua Hin

 
Om du har vart till sjöss så vet du att när det är färdigt så flyger gubbarna hem igen tills nästa gång det är skitjobb på gång
Ja så dom är med mellan 2 hamnar, har knappast råd eller tid för landgång.
Och hur ofta hade ni Thai ombord som vaska barlastankar?
Vi gör det inför varvsbesök och 25 man extra ombord för att vaska barlastankar?
 
Att dom sen inte känner sig trygga utomlands är det så konstigt Thai vet väl ofta inte mycket mer om än just Thailand men var inte det han skrev.
 
Ja dom här var ombord i 6 månader så nog fan hade dom råd att gå iland om dom ville. Vi bytte namn från Svendborg Maersk till Sea train Charleston så det var massor av jobb ombord förutom att vaska och måla ner barlasttankar.
10 stycken tror jag dom var som var med hela tiden plus deras bås en Fillipin som snacka Thai
 
Att dom sen inte känner sig trygga utomlands är det så konstigt Thai vet väl ofta inte mycket mer om än just Thailand men var inte det han skrev.
Han skrev om att dom är några fega små pojkar när dom kommer utomlands , och det har jag sett bevis på många många gånger. Här hemma gapar dom och skriker som satan och wuuppps så är dom 10-15 stycken som skall ge sig på en ensam farang..
 
Ja dom här var ombord i 6 månader så nog fan hade dom råd att gå iland om dom ville. Vi bytte namn från Svendborg Maersk till Sea train Charleston så det var massor av jobb ombord förutom att vaska och måla ner barlasttankar.
10 stycken tror jag dom var som var med hela tiden plus deras bås en Fillipin som snacka Thai
Vad betalar Maersk för riding crew 500 dollar i månaden typ eller?
Och ja då har du varit med om något som många sjömän inte vart med om, segla med Thai, hur var dom ombord, kunde dom Engelska?
 
Han skrev om att dom är några fega små pojkar när dom kommer utomlands , och det har jag sett bevis på många många gånger. Här hemma gapar dom och skriker som satan och wuuppps så är dom 10-15 stycken som skall ge sig på en ensam farang..
Han skrev att dom inte våga gå iland i Afrika för dom var rädda för Negrer.
Dom flesta är tuffare på hemmaplan.
 
Vad betalar Maersk för riding crew 500 dollar i månaden typ eller?
Och ja då har du varit med om något som många sjömän inte vart med om, segla med Thai, hur var dom ombord, kunde dom Engelska?
Det här kan ha varit 1978 kanske Nej dom kunde inte snacka engelska Därför en Fillipinsk bås dom var annars som förr i tiden underkuvade och bocka och nicka mest hela tiden . Vi hade ju två mässar en för Thailändarna och en för danskarna, jag åt i bägge. Där inne i mässen var dom helt anuorlunda och tjattra på som fan..
 
Det här kan ha varit 1978 kanske Nej dom kunde inte snacka engelska Därför en Fillipinsk bås dom var annars som förr i tiden underkuvade och bocka och nicka mest hela tiden . Vi hade ju två mässar en för Thailändarna och en för danskarna, jag åt i bägge. Där inne i mässen var dom helt anuorlunda och tjattra på som fan..
Är väl som Fillipinarna på Maersk båtarna då, stor skillnad på dom där. jag seglade 4 månader på Maersk fartyg Bro Alexandre, snålare rederi får man leta efter så skulle inte förvåna mig om dom inte betala mer än 300-400 dollar för riding crew i dagens läge.
Sen 1978 Thailändare som inte kan Eng. ute i stora världen tacka fan för att dom inte vågade gå iland.
Vi vet nog dom flesta här att för Thai är Thailand stora världen.
Men spännande att dom hade Thai till detta, var det ett test eller har dom fortsatt använda sig av Thai, som sagt Thailändarna är ju inte direkt kända på den internationella sjöfarten, visst dom måste ju existera men vanligt är det inte.
Har hittat en sjöbefälskola i Thailand (Bangkok), vet du om det finns fler?
 
Senast redigerad av en moderator:
Han skrev att dom inte våga gå iland i Afrika för dom var rädda för Negrer.
Dom flesta är tuffare på hemmaplan.
Han har feltolkat min historia , det hände i Charleston South carolina där negrerna inte var kortare än två meter och blåsvarta , det var dessa
Är väl som Fillipinarna på Maersk båtarna då, stor skillnad på dom där. jag seglade 4 månader på Maersk fartyg Bro Alexandre, snålare rederi får man leta efter så skulle inte förvåna mig om dom inte betala mer än 300-400 dollar för riding crew i dagens läge.
Sen 1978 Thailändare som inte kan Eng. ute i stora världen tacka fan för att dom inte vågade gå iland.
Vi vet nog dom flesta här att för Thai är Thailand stora världen.
Men spännande att dom hade Thai till detta, var det ett test eller har dom fortsatt använda sig av Thai, som sagt Thailändarna är ju inte direkt kända på den internationella sjöfarten, visst dom måste ju existera men vanligt är det inte.
Har hittat en sjöbefälskola i Thailand (Bangkok), vet du om det finns fler?
Maersk Line Och danska Ostasiat var mycket stora i Thailand , ja danskarna har ju mer eller mindre byggt upp landet. Visste du för exempel att Thailands första ambassadör i Singapore var en dansk. Danska OK ägde mer eller mindre all teak skog i landet, och det danska och Thailändska kungahuset är mycket tajt
 
Han har feltolkat min historia , det hände i Charleston South carolina där negrerna inte var kortare än två meter och blåsvarta , det var dessa

Maersk Line Och danska Ostasiat var mycket stora i Thailand , ja danskarna har ju mer eller mindre byggt upp landet. Visste du för exempel att Thailands första ambassadör i Singapore var en dansk. Danska OK ägde mer eller mindre all teak skog i landet, och det danska och Thailändska kungahuset är mycket tajt
Vad skall du med en Thailändsk sjöbefälskola till,har du ungar du vill ha till sjöss eller
 
Han har feltolkat min historia , det hände i Charleston South carolina där negrerna inte var kortare än två meter och blåsvarta , det var dessa

Maersk Line Och danska Ostasiat var mycket stora i Thailand , ja danskarna har ju mer eller mindre byggt upp landet. Visste du för exempel att Thailands första ambassadör i Singapore var en dansk. Danska OK ägde mer eller mindre all teak skog i landet, och det danska och Thailändska kungahuset är mycket tajt
Nej har inte sett eller hört något om Danskar i Thailand, men kan nog stämma för Skandinaviska länderna har väl överlag haft gott sammarbete med Thailand, läste här i Bangkok om Norges och Thailands sammarbete och det sträcker sig långt bak i tiden.
Också att det var en Svensk som byggde upp Bangkoks avrinningsystem så dom inte skulle få översvämningar, men det förstörde rika Thai under slutet av 1900 talet genom att sätta igen dessa avrinningsystem i kanalerna och bygga condos.
Men Maersk är ju stora och är ju = Danmark så att dom vart stora här med kan jag tänka mig men inget hört om innan gällande Danmark/Thailand.
Själv tycker jag Maersk är = skit och nåt man skall hålla sig borta ifrån ;)
 
Bättre att sända dom till Manila då eller till Scandinavian
Jo det är väl det, Manila lär ju ha bra mycket sjöbefälskolor än Thailand.
Men är 14 år igen tills den frågan blir aktuell och en ingengjörs utbildning är nog bättre ;) Han får välja själv när den dagen kommer, världen kanske ser helt annorlunda ut då, annars är det ju bra pengar för en Thai.
 
 

Liknande trådar

A
Svar
14
Visningar
4 K
Anonyma
A
R
Svar
7
Visningar
3 K
Anonym
A
H
Svar
0
Visningar
2 K
Hakan
H
A
Svar
1
Visningar
2 K
G
W
Svar
0
Visningar
3 K
Watercolors
W
 
Tillbaka
Topp