Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
2012 förbjöds alkohol på bussar, tåg och färjorna.
Även på bensinstationer.
Till och med förbjöds man att dricka öl som passagerare i privata bilar och taxi.
Jag kommer ihåg Songkhran efter det infördes, då spärrade polisen av infarterna till Lomsak och hällde ut all alkohol dom fann i bilarna i diket, va långa köer in till stan det året.
För mig brukar det lösa sig och än har jag inte märkt av förbudet ännu, men det är väl bara en tifdsfråga nu eftersom många andra på forumet har blivit nekade öl.
Samma här, så länge dom säljer ombord så dricker jag med välbehag.
Märkligt nog satt jag ju på fördäck i februari och drack öl med en bestättningsman ifrån Isaan, en äldre trevlig man, det gick runt en kvinna och sålde öl.
På Kho Larn färjan säljer dom iallafall den ena, som vi tar till västligaste stranden.
Jag drack alkohol på buss, ingen som märkte nåt då men efter jag hoppa av så körde bussen 50m sen stoppa den och någon personal ombord hade sett flaskan i papperskorgen så hon kom ut och sa ajabaja.
Enligt den lagen så får du inte inta eller vara påverkad som passagerare, inte ens i bil.
Om jag inte minns fel infördes den av förra regeringen som ett försök att minska fyllan och olyckorna runt songkhran.
För mig brukar det lösa sig och än har jag inte märkt av förbudet ännu, men det är väl bara en tifdsfråga nu eftersom många andra på forumet har blivit nekade öl.
Det verkar var delade meningar om detta, oavsett vad lagen säger. Nån expert har inte sett en öl på färja sen 2012 (och då kan ingen annan heller ha sett det), och vi är några andra som köpt på färja på senare tiden.
Kan ju vara så att alla inte gör som lagstiftarna vill?
Det verkar var delade meningar om detta, oavsett vad lagen säger. Nån expert har inte sett en öl på färja sen 2012 (och då kan ingen annan heller ha sett det), och vi är några andra som köpt på färja på senare tiden.
Kan ju vara så att alla inte gör som lagstiftarna vill?
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.