mackes
Forumveteran
Eftersom jag är vid god hälsa och inte behöver speciellt mycket vård har jag letat efter en lämplig försäkring för att täcka akuta händelser. Det jag sett hittills för 60+ är alldeles för dyrt och intjänat på några år. Jag har därför valt att ha en egen försäkring men har fortsatt att leta efter något som enbart täcker akuta händelser där jag inte kan åka till Sverige och som blir väldigt kostsamma. Type stroke, hjärtinfarkt m.m. Jag vill också att det är tydligt vad den täcker så det inte blir diskussioner vid ett eventuellt olycksfall.
Jag har nu hittat en som just specificerar dessa två sjudomar samt några andra olycksfall såsom omfattande skador vid olycka infektionssjukdomar och njur- och leveråkommor, Här är listan:
· Cardiac surgery for revascularization and Angioplasty
· Neurological diseases (including Cerebrovascular Accidents)
· Poly trauma (including rehabilitation)
· Cancer coverage (Chemotherapy, radiotherapy, surgery for tumor and reconstructive surgery)
· Chronic Renal Failure (dialysis or hemodialysis)
· Severe Burns (including reconstructive surgery)
· Infectious Disorders
· Organ and Tissue Transplants (including benefits for Live Donors)
Premien ligger strax under 5.000 baht per månad och skall enligt uppgift gå att förhandla ner ytterligare med undantag och självrisker. Bolaget heter VUMI http://www.vumigroup.com , någon som hört talas om dem?
Jag återkommer med mer info.
Jag har nu hittat en som just specificerar dessa två sjudomar samt några andra olycksfall såsom omfattande skador vid olycka infektionssjukdomar och njur- och leveråkommor, Här är listan:
· Cardiac surgery for revascularization and Angioplasty
· Neurological diseases (including Cerebrovascular Accidents)
· Poly trauma (including rehabilitation)
· Cancer coverage (Chemotherapy, radiotherapy, surgery for tumor and reconstructive surgery)
· Chronic Renal Failure (dialysis or hemodialysis)
· Severe Burns (including reconstructive surgery)
· Infectious Disorders
· Organ and Tissue Transplants (including benefits for Live Donors)
Premien ligger strax under 5.000 baht per månad och skall enligt uppgift gå att förhandla ner ytterligare med undantag och självrisker. Bolaget heter VUMI http://www.vumigroup.com , någon som hört talas om dem?
Jag återkommer med mer info.