Gott Nytt 2018

Har man vant sig med den långa prisnivån som råder ovanför järnvägen i HH blir 350b som en månadsräkning ;)
Men å andra sidan behöver ingen farang jobba för att överleva där :):):):)
Tyvärr är inte en rullator gratis, men avsaknaden av skatt och försäkring gör det hanterbart i budgeten.
Vissa har tur och kan få ärva en inkörd rullator också.
Å då ingår det troligen begagnad förare med
I min by saknas dessa helt finns bara2 hjulingar med motor
GOTT NYTT På er alla

Men å andra sidan medföljer rullatorer gratis och med buffé kan dom ju frossa så mycket dom vill. ;)

Här hemma har vi köpt traditionell nyårsmat, hummer och oxfilé. Men fyrverkerierna hoppar vi över, varför slänga pengar upp i rök på det otyget? Nej hellre då lite extra på mat och godis till barnen, vi kan ju alltid kolla i fönstret på andras om det nu blir så mycket. Man har varnat för ev regn. :(
Blir liknande för oss, lugnt och trevligt med hummer och oxfile:)

Smällare borde jag köpt, för är trött på grannskapets djur som pissar å skiter överallt:confused: Men avsår då det inte är djurens fel att dom har dåliga ägare;)

Jag och tjejen har nyss börjat fira in det nya året;),, lite senare ikväll blir det som traditionen bjuder oxfile med hasselbackspotatis, hummern är utbytt mot tjuvfiskade smålandskräftor som är tinade med omsorg;):-*.
Har även köpt en del fyrverkerier som jag egentligen tycker är en förkastelse, men de vill ha det så då blir det så:D
Gott slut & Gott Nytt år alla forumvänner.:wai: Skål:)

Ser ut att vara mycket folk som skall till eller igenom Pattaya idag, här från bypassen imorse frugan stod i kö.
Själv blir det som sagt nyår ombord och ser ut som vi skall lasta imorgon och hoppas på avmönstring på Shetland Onsdag mellan lasterna.
Idag blir det nyårsmiddag och bingo ombord med fina priser ;)
Gott nytt år igen från ett blåsigt nordsjön påväg till ett blåsigare atlanten och lastnig norr om Hebriderna.
received_256013604932061.jpeg

Jag vill också önska samtliga här på TS (även de avstängda;)) Ett riktigt Gott Nytt -18.:wai:
Blir nog bra när vi tar guld i Jvm, lite senare i vår blir det riktigt bra när HV-71 försvarar sitt guld.;)
Sen är planen att vi ska åka till Thailand när skolan har sommarlov, dessförinnan ska Ut förlängas.
Det andra som jag inte kan påverka skiter jag fullständigt i.:) Lev väl forumvänner.:wai:
När kommer det första FORMEL 1 guldet då?:D

Här blir det nog bara ett lätt ensamfirande av nyåret, prata med damen för ett tag sen över line å där i huset kkc var det uppdukat för nyåret så hade helst varit där, men ingen ork fara på nått firande här i byn så ska ta mig en liten virre för mig själv efter bastun snart å drömma mig till los ;) för räckte inte med v75 vinst för å charta ett plan dit vart till slut bara 4 a 5 or :( men igen ett riktigt Gott Slut å ännu bättre Gott nytt år på er alla.............

Business Insider

Business Insider Military & Defense Team

Europa kommer sannolikt att drabbas av fler terrorattacker år 2018, eventuellt i Storbritannien och Frankrike, som har blivit berörda av flera attacker 2017.

Sydostasien, särskilt delar av Malaysia där ISIS har fått fotfäste, kommer att se en upptrappning av aktivitet från den islamiska staten och eventuellt en ökning av attacker.

Detta kommer sannolikt att sammanfalla med lokala ISIS-medlemsförbund som får styrka på platser som Libyen och Egypten."

Global ekonomisk katastrof, terrorn ökar, F land i EU attackeras, och därifrån sprider sig våldet/kriget, själv ser jag inte framemot 2018, och ja Berralund, spännande blir det....

Nu är vi i mitten på Januari, nästa månad så har vi Februari, kan F-land som jag skrev, vara namnet på Frankrike? ha nu en god fortsättning...

Nu är vi i mitten på Januari, nästa månad så har vi Februari, kan F-land som jag skrev, vara namnet på Frankrike? ha nu en god fortsättning...

Nu small det i Lyon, och jag väntar på en större smäll i......Nice, också Frankrike.

1559169207349.png

LYON (Reuters) - French police were hunting a suspected suitcase bomber on Friday after an explosion in the central city of Lyon that injured 13 people, officials said.

The suspect was captured on security video leaving a bag in front of a bakery shortly before an explosion occurred at around 5:30 pm, police sources and local mayor Denis Broliquier said.

Most of those hurt were hospitalised for treatment to leg injuries that were described as light.

President Emmanuel Macron characterised the incident as an "attack" when the news broke during a live YouTube interview ahead of Sunday's European elections. "My thoughts are with the injured," he said.

Paris anti-terrorism prosecutors opened an investigation as police said they were treating the blast as an attempted homicide, and Interior Minister Christophe Castaner headed to the scene.

The partially masked suspect appeared in security camera footage wheeling a bicycle to the scene, before leaving a bag outside a branch of Brioche Doree, a popular bakery chain.

Police sources described the suspected attacker as a European or North African male, seen wearing beige Bermuda shorts, an army-green scarf or head wrap and dark glasses.

Soon after he left, the blast rained metal bolts on passersby in front of the premises on rue Victor Hugo, several blocks from the city's main station, according to police.

Police forces across France have been instructed to increase security in public places and event venues, Castaner said.

reuters_logo.jpg

Och den stora gubben och den lilla gubben fortsätter att känna varandra på pulsen...en Helan och halvan, en fars...

Liknande trådar

B
Svar
0
Visningar
944
Boonruam Karlsson
B

Tillbaka
Topp