Grab Taxi.

Du bor ju själv i en stad som mest består av gränder och smala gatstumpar, HH känner jag väl till.
Ett 7Eleven i varje kvarter underlättar livet
Gränder och smala gatstumpar i HH finns bara i fattigkvarteren men av ditt minne att döma så såg det väl ut så där du bodde?

Letat parkering 30 min i Pattaya, tycker det är lagom avstånd mellan parkeringarna här?
Parkeringarna jag nyttjar i centrum är Tukcom parkeringshus, templet, Avenue, central festival, Central Marina, Terminal, parkeringsplätten innan twin palms på beachroad, finns en sån plätt på soi beukaw med, Big-C pattaya klang.
Med dom parkeringsplatserna så har jag nära till det mesta i Pattaya centrum.

Ja, det finns gott om parkering i köpcentren. Där är det inga problem. Värre utmed gatorna på andra platser än där köpcentren ligger på gångavstånd.

Du vet likaväl som jag att det är ont om parkeringar i Pattaya om man undantar köpcentren.

Ja, det finns gott om parkering i köpcentren. Där är det inga problem. Värre utmed gatorna på andra platser än där köpcentren ligger på gångavstånd.

Du vet likaväl som jag att det är ont om parkeringar i Pattaya om man undantar köpcentren.
Menar du i Pattaya eller något av grannställena?
Själva Pattaya tycker jag dom parkeringsplatserna täckte in stor del av Pattaya på gångavstånd?
Men vi kanske har olika uppfattning om gångavstånd.

Menar du i Pattaya eller något av grannställena?
Själva Pattaya tycker jag dom parkeringsplatserna täckte in stor del av Pattaya på gångavstånd?
Men vi kanske har olika uppfattning om gångavstånd.

Du har ju alltid rätt. Så varför ens diskutera med dig. Men jag går inte från Central om jag skall till en butik på ThirdRoad.

Självklart kan man gå överallt, men idén med att ha bil är ju att komma dit man vill utan att behöva åka kollektivt eller gå.

Du har ju alltid rätt. Så varför ens diskutera med dig. Men jag går inte från Central om jag skall till en butik på ThirdRoad.

Självklart kan man gå överallt, men idén med att ha bil är ju att komma dit man vill utan att behöva åka kollektivt eller gå.
Ja third road är det sämre.
Dom parkeringarna jag räkna upp täcker upp 2nd road och beachroad från södra till norra Pattaya och soi beukaw.
Jag har mer bil för att ta mig till ett ställe sen parkerar jag den och går runt, så då funkar det bra, vill man parkera utanför butik blir det jobbigare.
Men vi är alla olika, jag känner folk som tar bilen om dom skall 100m, dom är rätt överviktiga med ;)

Och tror inte jag har rätt vi ser bara olika på parkeringsavstånd.

Ja third road är det sämre.
Dom parkeringarna jag räkna upp täcker upp 2nd road och beachroad från södra till norra Pattaya och soi beukaw.
Jag har mer bil för att ta mig till ett ställe sen parkerar jag den och går runt, så då funkar det bra, vill man parkera utanför butik blir det jobbigare.
Men vi är alla olika, jag känner folk som tar bilen om dom skall 100m, dom är rätt överviktiga med ;)

Jag bär då inte mina kassar från Buakaew till Central heller. Men beror väl på om man faktiskt köper något eller bara fönstershoppar... ;)

Jag bär då inte mina kassar från Buakaew till Central heller. Men beror väl på om man faktiskt köper något eller bara fönstershoppar... ;)
Jag gav 3 bra parkeringsplatser med närhet till beukaw.
Grusplätten mitt på beukaw, 20 baht, Avenue och är man vid marknaden tukcom, kan slänga in en 4:de Friendship.

Då får jag friska upp ditt minne..
Soi 88 eller 2048 är den enda jag bott på i HH och även du bodde längs den vägen.

Eller gör som Trump, neka och ljug om allt.
Väg 2048 är styvt 10km lång och ja det gick att köra den vägen hem till mig. Du bodde i ett litet rum 2km från villagen där mitt hyrda hus låg men du får det att låta som om vi bodde på samma lilla gatstump. Faktum är ju att du hade inte ens blivit insläppt av vakterna i min village. Förstår inte varför du envisas med detta men det kanske känns häftigt att säga att du minsann bodde på samma gata som nmax.

Oftast så påminner de om Bill och Bull, undrar om Pelle Svanslös, Maja Gräddnos och Elake Måns också finns här.
Det gör dom och så även magister Gösta Knutsson. Man blir för tusan sentimental när man blir påmind om dessa figurer. Pelle Svanslös var den första serietidningsprenumerationen jag fick, var nog 5 eller 6 år då.

Det gör dom och så även magister Gösta Knutsson. Man blir för tusan sentimental när man blir påmind om dessa figurer. Pelle Svanslös var den första serietidningsprenumerationen jag fick, var nog 5 eller 6 år då.
Min dotter har under december sett Pelle svanslös julkalender i skolan. Så hon har fräschat upp mitt minne. Pelle var dock inte min favorit.

Jag kan se framför mig nmax och kurant med glittrande ögon sitta på plattan kväll efter kväll. Ser inga andra bara dem två. Samåker hem. Sen börjar en av dem titta upp och ser alla vackra kvinnor. Då vid skilsmässan kommer de inte överens ekonomiskt. Vem tar bilen, vem tar moppen, vem bor kvar. Kurant tog moppen och flydde till Filippinerna, nmax fick bilen men fick skaffa nytt boende.

Gulligt men sorgligt. Nu vid juletid gör sig minnerna påminda.

Min dotter har under december sett Pelle svanslös julkalender i skolan. Så hon har fräschat upp mitt minne. Pelle var dock inte min favorit.

Jag kan se framför mig nmax och kurant med glittrande ögon sitta på plattan kväll efter kväll. Ser inga andra bara dem två. Samåker hem. Sen börjar en av dem titta upp och ser alla vackra kvinnor. Då vid skilsmässan kommer de inte överens ekonomiskt. Vem tar bilen, vem tar moppen, vem bor kvar. Kurant tog moppen och flydde till Filippinerna, nmax fick bilen men fick skaffa nytt boende.

Gulligt men sorgligt. Nu vid juletid gör sig minnerna påminda.
Hehe, det strävsamma gamla paret! :D

Provat i CM. Funkade kanon, men tyckte det tog lite för lång tid. Man är ju hungrig när man beställer. 50min senare när maten kom var jag mer eller mindre döende... o_O
Idag på självaste julafton så blir det Grab Taxi från Ale kommun till flygplatsen, borgar för hög service då jag tränat på min fru i många år:p:)
Märklig känsla att åka till Landvetter och själv inte få åka :xmas_smiley:

Idag på självaste julafton så blir det Grab Taxi från Ale kommun till flygplatsen, borgar för hög service då jag tränat på min fru i många år:p:)
Märklig känsla att åka till Landvetter och själv inte få åka :xmas_smiley:
Vem vågar parkera bilen där vid utlandsresa? Har hört en del negativt om den långtidsparkeringen. Dessutom avgiften är i klass med taxiresan hem.

Liknande trådar

J
Svar
21
Visningar
4 K
kjell.t
K
A
Svar
4
Visningar