Taxi på Third Road

Hej!

Ska bo i en lägenhet på third Road i Pattaya.

Nu undrar jag om nån vet hur ofta songtaews går på denna gata. Om den ingår i dom normala rutterna?

STT

Hej!

Ska bo i en lägenhet på third Road i Pattaya.

Nu undrar jag om nån vet hur ofta songtaews går på denna gata. Om den ingår i dom normala rutterna?

STT
I Pattaya är det bahtaxi som gäller.
Nu under pandemin är det tyvvär få bahttaxi, inte som innan.
Men ja du kan åka över 3rd road, sen ta dig ner via pattaya klang, pattaya thai och pattaya nua för 20 baht.
Eller med moppetaxi men dyrare.
3rd road går från Nua till thappraya, förlängning efter pattayathai.

Det går även bahtaxi ner från Sukhumvith till beachroad på alla huvudgator.
Du kan ta dig enkelt runt hela Pattaya och alla huvudgator, går reguljärt i centrum.

När?
Med Selma dessutom?
Inte alla songtaews accepterar hund.
Aldrig några problem med transporter i det området.
Bara betala begärt pris....

28 december och Selma ska inte med.

Jag vet givetvis songtaewrutterna i Pattaya men just third road området har jag inte varit så mycket i.

Mest området kring soi 7 och 8 plus Naklua Road

STT

28 december och Selma ska inte med.

Jag vet givetvis songtaewrutterna i Pattaya men just third road området har jag inte varit så mycket i.

Mest området kring soi 7 och 8 plus Naklua Road

STT
Kul att höra att du har bokat resan ner nu brodern! Vilket flygbolag blir det i år?

Nu vet jag att du helst åker baht taxi, det är billigast. Men annars skulle jag slå ett jätteslag för Bolt. Med Bolt åker man taxibil, upp till fyra passagerare och det billigare än mopetaxi. Perfekt man ska lite längre och det är utanför de ordinarie baht taxi rutterna. Kan kosta så lite som 100 baht ner till Na Jomtien från centrala Pattaya för fyra personer. Sjukt bra priser. Glöm grab!

Kul att höra att du har bokat resan ner nu brodern! Vilket flygbolag blir det i år?

Nu vet jag att du helst åker baht taxi, det är billigast. Men annars skulle jag slå ett jätteslag för Bolt. Med Bolt åker man taxibil, upp till fyra passagerare och det billigare än mopetaxi. Perfekt man ska lite längre och det är utanför de ordinarie baht taxi rutterna. Kan kosta så lite som 100 baht ner till Na Jomtien från centrala Pattaya för fyra personer. Sjukt bra priser. Glöm grab!

Det lutar åt quatar. Åker nog den 28 december i så fall och tar ett par dagar i Bangkok först.

Har bokat Tannee place uppe vid khao San Road. Tänkte hinna med en flodtur plus ett besök nere vid Patpong.

STT

Liknande trådar

J
Svar
21
Visningar
4 K
kjell.t
K
A
Svar
4