Taxi i Phuket

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Hej!
Alla vet ju hur ila det är med att kunna hitta en taxi på turistorterna på Phuket!
Riktiga taxi hotas och trakasseras och turister är hänvisade till de [¤#@@¤%]e små röda halvtraktorerna för vilka utgår hutlösa avgifter.

Hittar man en bra riktig taxi med pålitlig förare kan man spara en slant. Jag betalar exempelvis femhundra femtio baht för enkel resa mellan phukets flygplats och patong och blir då även upphämtad. (som alltid i thailand, gör upp om pris i förväg.) Min taxikontakt jobbar på Taxi Meter i Phuket, pratar perfekt engelska och tar dig även på olika utflykter på halvön och han sitter inne med mängder av intressanta fakta som han berättar om konstant vare dig du vill det eller inte ha ha. Det går att sms: a, ringa eller emaila honom och han är riktigt snabb att svarade. Han är licensierad av TAT i Thailand. Jag är super nöjd med honom då jag vill gärna tipsa om honom och hans fru som har verksamheten tillsammans.

Visst blir man förbannad på den maffia som härjar på Phuket inom taxi branschen.
En kille som du hittat är guld värd. Vi hade en likadan i BanPhe.
Bra att veta för alla om resan blir till Phuket.

SV: Taxi i Phuket

Fortsatt...
Han heter Prasat och du når honom på +66 81 958 2791 eller lokalt i thailand på
081 958 2791. Email är phuketcab@gmail.com
säg gärna att du fått tipset från ThaiSnack.se he he, han kommer att fatta.

Lycka till och jag är glad att hjälpa till för jag gillar verkligen inte de förbannade röda hejdukarna som kantar gatorna här nere och suger ut turister.

Det går bra att boka honom så han hämtar upp dig på flygplatsen när du kommer. Han behöver då även ditt flightnummer. :)

Gäller detta erbjudande fortfarande tros? Fler tips av denna sort är varmt välkommna

Bodde på ett ställe i Kamala, dom hade taxi för uthyrning(dom hade som en egen "stolpe") Kolla med hotellet du bor på.

"Furir Revär " sa:
Fortsatt...
Han heter Prasat och du når honom på +66 81 958 2791 eller lokalt i thailand på
081 958 2791. Email är phuketcab@gmail.com
säg gärna att du fått tipset från ThaiSnack.se he he, han kommer att fatta.

Lycka till och jag är glad att hjälpa till för jag gillar verkligen inte de förbannade röda hejdukarna som kantar gatorna här nere och suger ut turister.

Gäller detta fortfarande?
Jag har ju min vän Gotland som kommer att hämta mig när tag kommer men jag tänkte när man väl är där och vill någonstans.
Var har din vän sin utgångspunkt?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
A
J
Svar