Dyrare taxi i Pattaya

Provat ett par gånger från beach road tillbaka till Pullman Hotel G.
Alltid fast pris så numera blir det en tom ’Songtaew” tillbaka för 200 BTH.
Inte p.g.a snålhet men att alltid försöka lura en ”farrang” irriterar mig.

Provat ett par gånger från beach road tillbaka till Pullman Hotel G.
Alltid fast pris så numera blir det en tom ’Songtaew” tillbaka för 200 BTH.
Inte p.g.a snålhet men att alltid försöka lura en ”farrang” irriterar mig.
Ja och hur skulle dom kunnat livnära sig på taxameter där.
Beachroad-pullman vad hade det vart 30 baht på taxameter eller?
Handlar inte om blåsa farang, skall min fru ta taxi hon själv eller med andra Thai så åker hon med på 200 baht inne i centrum, skall hon utanför centrum 300 baht.
Är ju standard, Pattaya är för litet för att dom skulle kunna livnära sig på taxameter med så lite kunder, flesta åker väl bahttaxi.
Tror inte vi som bor i Pattaya åker taxi, får nog fråga turisterna vad dom tror.

Är det så i Pattaya? I Phuket och Bangkok går taxametern alltid igång tycker jag. Förr var det väl lite sådär i Bangkok om man inte tjatade...
När jag, åker taxi i Bangkok o det är ganska ofta nu, då har dom alltid satt på metern utan att jag behöver säga nånt. När jag är i Pattaya inte så ofta har aldrig tagit en taxi.
Men bahttaxi har jag åkt där några gånger .

Spelar ingen roll om jag frågar en taxi i mitten på second road. Alltid samma pris på för en sträcka på 5km.
Tror nog inte att det är för lite turister utan för många taxi.
Tiden får väl utvisa om taxameter används eller inte om förslaget om 100BTH startavgift klubbas.
Har provat GRAB taxi via appen i Pattaya och det är samma taxis och endast fasta priser.
Detta är min personliga åsikt om taxis i Pattaya.:)

Som det ser ut nu är nog lönsamheten inte bra.
Kan man få mer passagerare genom att ha en startavgift på 100bth och använda taxametern, tror jag att fler väljer taxi istället för Songteaw om ekonomin tillåter det.

Som det ser ut nu är nog lönsamheten inte bra.
Kan man få mer passagerare genom att ha en startavgift på 100bth och använda taxametern, tror jag att fler väljer taxi istället för Songteaw om ekonomin tillåter det.
Som det är nu tar jag aldrig taxi i pattaya, alltid baht bus, men ändrar dom till taxameter så kan jag nog tänka mig taxi i mellanåt. Handlar inte om priset utan jag är nog som många andra att jag gillar inte känslan att bli blåst och nog fn tycker jag att det är en blåsning att begära 300 baht för en körning på 2 km.
Ofta börjar dom svinhögt och när man skrattar och säger peng mak så frågar dom vad man vill betala, men jag gillar inte stilen att chansa på ockerpris från början så jag bjuder inget, bara går vidare och tar en songtäw.

I Pattaya har dom en speciell stil som jag inte gillar, hoppas dom kör på en älg...
Ex somgtäw förare som påstår sig inte ha 10 baht i växel, fn han har väl kilovis...
Sånt turister blir snea på, småblåsningar hela tiden gör att man tröttnar på hela grejen och jag tror att Thailand håller på att prisa ut sig på sikt, folk åker fn inte till Thailand för att det är så vackert, låga priser och vänligt folk är det som drar, ta bort det och folk hittar andra resmål.

I Pattaya tar jag ofta taxi sen Bolt etablerat sig i stan. Det är billigare är MC-taxi utom när det regnar då priserna och även väntetiderna stiger dramatiskt.

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
2 K
A
J
Svar
21
Visningar
4 K