Ja vi flyttade bak motorn så mycket vi kunde eller rättare sagt så var V8an lite större än 4an som satt i original. Man behövde inte komma åt fördelaren för att ställa tändningen. Det gjordes med en PC till något konstigt tändsystem vi lånat men sedan köpte ett likadant. Jag tyckte det var kasst. Hade hellre satsat på ett MSD system som var gjort för dragracing speciellt när man använder lustgas. Jag stod inte för huvudfiolerna så blev inte jag som avgjorde. Vi hade en crank trigger i fram på svängdämparen sedan ställde man tändningen med hjälp av en PC.
Däremot var det djäkligt trångt att komma åt o plocka ned starten. I Florida hade vi ju inget fancy tält som alla andra. Vi stod direkt i blå hallen. Solen gjorde att soppan i dom dubbla Holly fuggarna kokade över och fyllde cylindrarna med soppa. Nästa gång vi startade blev det skrot av startmotorn. Då fick vi snabbt riva ned den och reparera. Efter det så körde vi slut soppan i fuggarna.
Fick aldrig till tändningen med det där sketna tändsystemet som säkert var gjort för bankörning. Med dubbla Nos system ville vi justera tändningen på ett annat sätt men gick inte utan fick bli en kompromiss.
Nos plattorn under fuggarna gick i när man släppte trans brake i starten. I med tvåan på Power gliden och sedan en knapp på ratten till Nos fogger systemet. Fan vad lustgas är fränt