Grymma bilar från Asien!

apknug

Aktiv medlem
Njet, men dom hade en 318" som var big block på 50 talet, såg skit skum ut! Kan ha vart den då från 1958. Måste googla lite!
Men va fan, du säger ju att det måste vara över 380 cubic inches för att vara big block! Hur ska du ha det?

Hur många kubiktum måste det vara för att vara big block?

Och vad är en pony car?

Tallviking

Aktiv medlem
Olika bilmärken benämner small/big block med olika kriterier. Verkar som en del istället anger det beroende på hur dom är tillverkade i toppar, vissa i blocket, vilka material dom har etc etc så det finns ingen klar definition på ena eller andra

Audirs2

Forumveteran
Här en grym snut Nissan!
1613574639873.png

Nam Falang

Forumveteran
Cheva SB och BB har olika konstruktion. BB är kraftigare större överallt speciellt topparna är bra mycket biffigare på BB än SB. Ett par gjutjärnstoppar till en 454 BB väger en skvätt. Annars är det väl mest upp till tillverkaren att utse vad som är BB kontra SB. Mopar och Ford har jag skruvat så lite så kan inte uttala mig. Säger man 460 brukar Ford nissar le en aning. När jag jobbad som motorrenoverare så var Ford V8 gjutna vevaxlar det sämsta skit som fanns. Knappt värt att kalla metall. Satte igen slipskivan direkt när man slipade en sådan axel. Blev knappt gnistor. På andra sidan har vi Mercedes vevaxlar. Vilket material.
Av alla smidda vevaxlar har jag inte stött på något anmärkningsvärt.

andrejsdenruskige

Forumveteran
Jag var på väg att köpa en GS450h men den föll mig inte alls i smaken och den gången blev det BMW.

Tråkigare

Skickade iväg innan jag skrev färdigt.
Lexusens drivlina var så otroligt dålig och bilen var ganska bullrig. Jag hade hoppas på en tyst kupé, men det verkade som att jag hade få gå upp till en LS600h och inte fan betalar jag över en mille för en pimpad Toyota.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
S Begagnade bilar: Audi A3 Sportback 2014/15 eller Golf 2016/17 Teknikrelaterat 46
Isan Lover Försäkringsbedragare kastar sig ut framför bilar för att bli påkörda. Thailändska Nyheter 10
nmax Snygga Svensson bilar Ordet är fritt 94
Isan Lover Expat tvättar bilar i Thailand. Expat i Thailand 181
Långeman Fina bilar och sköna låtar Allmänt thailandforum 0
P Jag har blivit kär, är det klokt val? (Kärlek till bilar) Ordet är fritt 89
G Bilar & Motorcyklar & andra motorfordon i Thailand Allmänt thailandforum 477
L Begagnade bilar Allmänt thailandforum 25
Isan Lover Dom 10 bästa platserna i asien att pensionera sig på. Expat i Thailand 16
Audirs2 Australien, är det en del av Asien? Övriga världen 5
Audirs2 Ingen respeckt för kulturen i Asien! Allmänt thailandforum 24
Audirs2 Stress i västvärlden men inte i Asien? Allmänt thailandforum 3
kurant Topprankade resmål i Asien. Asienforum 38
A Kampen mot tobak hårdnar i Asien? Allmänt thailandforum 43
Lara Croft Spotify satsar på länder i Asien Thailändska Nyheter 0
Lara Croft Svensk polis spårar saknad bokhandlare i Asien Thailändska Nyheter 2
Lara Croft Thailand har näst flest tonårsmammor i Asien Thailändska Nyheter 0
Berralund SV: Blockera Asien-forum - Hur gör man? Teknikrelaterat 5
Jo-Be Rese information om Asien och Världen.. Asienforum 4
G SV: Hund i Asien, frigående vilde och potentiell middag?? Allmänt thailandforum 2
Kycklingen Ett Blandat Asien bildtråd Asienforum 22
Kycklingen Asien Asienforum 14
G Vart i Asien är denna bild tagen? Asienforum 4
G Asien trådar Asienforum 7
G Affärer med asiatiska matvaror / livsmedel från Asien butiker i Sverige Matprat (Thailändska köket) 82

Liknande trådar

Topp