Grymma bilar från Asien!

 
Njet, men dom hade en 318" som var big block på 50 talet, såg skit skum ut! Kan ha vart den då från 1958. Måste googla lite!
Men va fan, du säger ju att det måste vara över 380 cubic inches för att vara big block! Hur ska du ha det?

Hur många kubiktum måste det vara för att vara big block?

Och vad är en pony car?
 
Olika bilmärken benämner small/big block med olika kriterier. Verkar som en del istället anger det beroende på hur dom är tillverkade i toppar, vissa i blocket, vilka material dom har etc etc så det finns ingen klar definition på ena eller andra
 
Här en grym snut Nissan!
1613574639873.png
 
Cheva SB och BB har olika konstruktion. BB är kraftigare större överallt speciellt topparna är bra mycket biffigare på BB än SB. Ett par gjutjärnstoppar till en 454 BB väger en skvätt. Annars är det väl mest upp till tillverkaren att utse vad som är BB kontra SB. Mopar och Ford har jag skruvat så lite så kan inte uttala mig. Säger man 460 brukar Ford nissar le en aning. När jag jobbad som motorrenoverare så var Ford V8 gjutna vevaxlar det sämsta skit som fanns. Knappt värt att kalla metall. Satte igen slipskivan direkt när man slipade en sådan axel. Blev knappt gnistor. På andra sidan har vi Mercedes vevaxlar. Vilket material.
Av alla smidda vevaxlar har jag inte stött på något anmärkningsvärt.
 
Jag var på väg att köpa en GS450h men den föll mig inte alls i smaken och den gången blev det BMW.

Tråkigare

Skickade iväg innan jag skrev färdigt.
Lexusens drivlina var så otroligt dålig och bilen var ganska bullrig. Jag hade hoppas på en tyst kupé, men det verkade som att jag hade få gå upp till en LS600h och inte fan betalar jag över en mille för en pimpad Toyota.
 
 

Liknande trådar

L
Svar
25
Visningar
7 K
R
Svar
14
Visningar
2 K
Mille1000
M
G
Svar
4
Visningar
2 K
Gazton
G
 
Tillbaka
Topp