Gummipriset det högsta på 3 år.

Isan Lover

Forumveteran
Hej

En vinnare på pandemin är gummipriset som har gått upp rejält p.g.a ökad efterfrågan på gummi globalt, priset för torkat gummi är nu 65 baht per kg, för färskt obearbetat gummi är priset 43 baht per kg, det låg tidigare på 17-20 baht per kg.

1603376727854.jpeg

Mvh isan lover

Hej

Priset på gummi fortsätter upp och spås kunna nå 100 baht per kg, ett ljus i mörkret som glädjer många på den Thailändska landsbygden.

Mvh isan lover

Hej

Priset på gummi fortsätter upp och spås kunna nå 100 baht per kg, ett ljus i mörkret som glädjer många på den Thailändska landsbygden.

Mvh isan lover
Mindre bra för konsumenterna.

Mindre bra för konsumenterna.

Hej

Dom har ju det betydligt bättre ställt än gummiodlarna som har haft några tuffa år nu, dom behöver dessa extra pengar och dom kommer att lyfta miljontals familjer och det i en tid när mycket annat går sämre än vanligt, kan bara se till vår egen by och närområdet, där lever minst 50% av familjerna av gummiodling.

Mvh isan lover

Får någon det bättre så är där någon som får det sämre ganska enkel logik i det här fallet.

Får någon det bättre så är där någon som får det sämre ganska enkel logik i det här fallet.

Hej

Absolut och där ligger mina sympatier hos bönderna som ofta har det svårt, dessutom har det ju rått en överproduktion som har lett till löjligt låga priser under flera år, så det känns rätt att dom nu får lite betalt, men det här är nog bara tillfälligt eftersom förbrukningen av handskar m.m kommer att gå ner när pandemin är över.

Mvh isan lover

Hej

Absolut och där ligger mina sympatier hos bönderna som ofta har det svårt, dessutom har det ju rått en överproduktion som har lett till löjligt låga priser under flera år, så det känns rätt att dom nu får lite betalt, men det här är nog bara tillfälligt eftersom förbrukningen av handskar m.m kommer att gå ner när pandemin är över.

Mvh isan lover
Hur gummiodlarna på den thailändska landsbygden har det är rätt så ointressant i en global ekonomi.

Hej

Dom har ju det betydligt bättre ställt än gummiodlarna som har haft några tuffa år nu, dom behöver dessa extra pengar och dom kommer att lyfta miljontals familjer och det i en tid när mycket annat går sämre än vanligt, kan bara se till vår egen by och närområdet, där lever minst 50% av familjerna av gummiodling.

Mvh isan lover

Då återstår ju bara för de som inte odlat gummi tidigare att gnälla, vara ett offer och skylla på att regeringen inte har odlat åt dom.

Alla som inte odlar gummi är alltså aktivt förda bakom ljuset av eliten.
Död åt eliten!!!!!!

Hej

Mvh isan lover

Samtidigt har dessa bönder det bättre än uteliggarna i Venezuela så egentligen borde allt överskott från gummiförsäljningen beslagtas och skickas till Nicolás Maduro så att han slipper skära ner på utgifterna nu när han närmar sig 60...

Hej

Mvh isan lover
Argumentera aldrig med dumma människor. De kommer att dra ner dig till sin nivå och sedan slå dig med erfarenhet

Du gillar inte när trump inför tullar på stål - du är för globalism.
Men när det är frihandel på gummi och priserna dumpas då är du patriot och på gummiodlarnas sida.

Eller så är du emot allt som Trump gör bara för det är han och du är så fylld av hat.

Hej

Du får gärna citera det inlägg där jag har sagt att jag är emot frihandel på gummi?

Mvh isan lover

Liknande trådar

Tillbaka
Topp