Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Och hindersprövningen görs av ambassaden det är dom som skall ha intyget signerat av 2 stycken ingen annan myndighet här nere.
Det intyget signerat av 2 att du är ogift måste man alltid ha med till ambassaden för att få en hindersprövning godkänd, skiljd eller aldrig gift tidigare spelar ingen roll.
översättningen för våran del i Bkk gick fort en eller två dagar, men stämpeln va en helt annan sak, räkna med minst 5 dagar, finns tydligen en gräddfil som kostar ett par tusen baht extra men kortar stämpeltiden med ett par dagar.
Skickade dom det till översättningsbyrå i Bangkok då för översättning eftersom det tog så lång tid?
När jag var på Svenska konsulatet så sa dom att det finns ingen godkänd översättningsbyrå i Pattaya så var tvungen att åka till Bangkok tog bara någon timma där.
Skickade dom det till översättningsbyrå i Bangkok då för översättning eftersom det tog så lång tid?
När jag var på Svenska konsulatet så sa dom att det finns ingen godkänd översättningsbyrå i Pattaya så var tvungen att åka till Bangkok tog bara någon timma där.
Jo jag gjorde det i Bangkok som sagt, men hade varit bra om du delade med dig av översättningsbyråns namn för när jag var på Svenska konsulatet så sa dom att det inte fanns någon godkänd översättningsbyrå i Pattaya så blev tvungen att åka till Bangkok vilket jag inte ville den gången.
Kan andra slippa den biten och kan vara bra om man behöver annat översatt.
Kommer tyvärr inte ihåg namnet men det finns flera godkända övesättningsbyråer i Pattaya. Är inte hemma så jag kan inte kolla om jag har kvar adressen.
Ok, hoppas Ambassaden kan uppdatera sin lista och lägga till dom för på deras lista över godkända översättningsbyråer i Thailand finns inte en enda från Pattaya med, lite dåligt av dom.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.