Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hemgift, vid giftermål med thailändsk kvinna (สินสอด = Sin sood)
Håller med dej, har heller aldrig mycket i fickan. Släpar med mej frun för hon har stor väska och delar ut när jag vill ha På det sättet slipper jag tänka på ekonomi
Funkar jättebra
Men... Om man inte har bättre koll på vad man spenderar så är man antingen dyngrak eller tät som en Wallenbergare. För egen del hoppas jag att aldrig hamna i den sitsen. Det är bättre att få önska något och spara till det än att låta kosingen flyga sin kos okontrollerat.
Men, som thailändskan säger "up to you". (Ett uttryck som jag skarpt ogillar då det vittnar om obeslutsamhet)
En del säger att traditioner är till för att hållas på så ska före slå farantraditioner.
Brudens föräldrar får stå för kalaset. Man blir nog poppis.... eller sänkt i skittunnan till huset
Den va en j@vel och gå omkring med mycket stålar.....
Själv har jag så jag kan köpa mig 2 stora Chang eller Leo...
Ibland inte ens det på fickan i Thailand..
Så otroligt skönt att inte bry sig om ekonomi när vi är där !!
Men jag är ju handikappad när jag är i Thailand, har jag förklarat för frugan.
Därför får jag 3000Thb, men bara om jag har en bra barnvakt som är med mig.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.