Hindersprövning vid giftermål.

Bil köper jag kanske till hösten när jag ordnat med 1 års visum och kan stå som ägare.
Beror på om jag hinner jobba extra pga. alla kurser.
Ring det hoppar vi över duger den hon har kanske blir nån senare i livet.
Sist var jag nog gift i 1/2 år innan någon ring köptes och kom aldrig upp någon fråga om ring den gngn heller utan var på mitt innitiativ.

Bil köper jag kanske till hösten när jag ordnat med 1 års visum och kan stå som ägare.
Beror på om jag hinner jobba extra pga. alla kurser.
Ring det hoppar vi över duger den hon har kanske blir nån senare i livet.
Sist var jag nog gift i 1/2 år innan någon ring köptes och kom aldrig upp någon fråga om ring den gngn heller utan var på mitt innitiativ.
Rätt inställning Jonas.
Men bil kan du äga med turistvisa, sök ett 60 dagars nästa gång du är i sverige så kan du ta både kk och köpa bil på det sen.

Nästa gng jag är i Sverige sålänge så jag hinner söka visum så är jag berättigad till 1 års.
Denna gng landar jag sent Fred kväll och flyger ombord någon gng mellan Månd-Onsd.
Är oftast aldrig i Sverige mer än 2 vardagar.

Be farsan söka visum.åt dig då
Passet då?
Jag måste alltid ha mitt pass med mig, kan inte lämna det i Sverige och gå ombord.
Vi fraktar mellan nationer och passet måste alltid vara tillgängligt.
Sen gör det inget jag har inte råd med bil nu så blir tidigast till hösten.

Passet då?
Jag måste alltid ha mitt pass med mig, kan inte lämna det i Sverige och gå ombord.
Vi fraktar mellan nationer och passet måste alltid vara tillgängligt.
Sen gör det inget jag har inte råd med bil nu så blir tidigast till hösten.

Hoppas att Thb faller som en sten till hösten, så blir det lite mer bil för pengarna, eller midre pengar för mer bil.

Ja den har ju haft sitt stora ras förhoppningsvis mot den Svenska kr hade den igår gått upp 13% Sen December.

Hoppas att Thb faller som en sten till hösten, så blir det lite mer bil för pengarna, eller midre pengar för mer bil.
Det PM sa till nationen idag lät väldigt vettigt. Tror inte att B kommer falla, tvärt om!

Han sa att dom skulle avsätta alla Thaiairs flyg till att flyga till Afrika och ge alla som kommer därifrån automatiskt medborgarskap. Man kommer dessutom sälja alla statliga företag som finns för att göra så de nyanlända trivs....... NOT!!!!!

Problemet är att folk gör det krångligare än det är oftast.

Samma med visum läste dessa trådar och råd tryckte på esc. gick in kollade på ambassadens hemsida följde deras punkter gick dit skit enkelt.
samma skiljsmässan läste på forumen jätte nojig innan vad kommer detta kosta in signera ppprena på amphoen thats it.
Hej. Jag satt hemma och fixade i stort sätt alla papper själv. Datorer är fantastiska.

Funderade lite på mina erfarenheter om giftemål.
Om vi hoppar över munkar o dess ceremonier, så bad jag tanten att ordna dokumentation från Thailand att hon är ogift och få det översatt.
Väl i Sverige en vacker sommardag (tanten på turistvisum) så gifte vi oss i en kyrka på landsbygden. Absolut inga konstigheter vad gäller dokumentation.

När vi året efter skulle registrera giftemålet i Thailand, så tog det en förmiddag i Bkk så var det klart.
Det var inte mycket som krävdes. Personbevis från min sida (där stod det att jag var gift, och namn på den jag var gift med) på engelska. Direkt från skatteverket med en stämpel:). Vigselbeviset samt översättning. Mer kan jag inte minnas att vi hade med oss.

Som jag förstått det så är det så mycket enklare att först gifta sig i Sverige o sen regga det i Thailand, än tvärt om.

Funderade lite på mina erfarenheter om giftemål.
Om vi hoppar över munkar o dess ceremonier, så bad jag tanten att ordna dokumentation från Thailand att hon är ogift och få det översatt.
Väl i Sverige en vacker sommardag (tanten på turistvisum) så gifte vi oss i en kyrka på landsbygden. Absolut inga konstigheter vad gäller dokumentation.

När vi året efter skulle registrera giftemålet i Thailand, så tog det en förmiddag i Bkk så var det klart.
Det var inte mycket som krävdes. Personbevis från min sida (där stod det att jag var gift, och namn på den jag var gift med) på engelska. Direkt från skatteverket med en stämpel:). Vigselbeviset samt översättning. Mer kan jag inte minnas att vi hade med oss.

Som jag förstått det så är det så mycket enklare att först gifta sig i Sverige o sen regga det i Thailand, än tvärt om.

ใบรับรองคนโสด singelintyget behöver inte översättas, gör skatteverket. I alla fall behövde inte vi göra det när vi gifte oss här i Sverige!

Lyco

Hindersprövningen kan jag alltså göra i Bkk när jag kommer dit. Har skrivit ut dokumenten från skattemyndigheten men trodde att jag måste skicka papperna ner till min blivande fru och sen tillbaka hit för registrering innan giftermålet i Thailand. Kan någon göra en förklaring igen hur jag ska förfara. Jag har varit gift förut men den är godkänd av tingsrätten sen 3 år tillbaka.

Hindersprövningen kan jag alltså göra i Bkk när jag kommer dit. Har skrivit ut dokumenten från skattemyndigheten men trodde att jag måste skicka papperna ner till min blivande fru och sen tillbaka hit för registrering innan giftermålet i Thailand. Kan någon göra en förklaring igen hur jag ska förfara. Jag har varit gift förut men den är godkänd av tingsrätten sen 3 år tillbaka.
Ska du gifta dig i Thailand så behövs en kopia på skilsmässodomen. Kan beställas från Tingsrätten.
Ambassaden har bra info om vad som krävs.

Tillbaka
Topp