Hockeysäsongen 2024 - 2025

Dags att gå iväg till tåget för vidare befordran till Hyllie och Arenan. Om det blir glädje eller tortyr återstår att se. Matcherna mot Frölunda brukar vara jämna.
Och det blev en trevlig tillställning! Det var roligt att se när Frölundacoachen Roger Rönnberg blev allt rödare i ansiktet ju längre matchen led. Det var precis lika jämnt som det brukar vara men denna gången hade Redhawks marginalen på sin sida och 3 sköna poäng inkasserades till kontot.

Jag måste också tillägga att jag är mycket imponerad av Brynäs, dom spelar som i trance. Imponerande att vända 2-0 till 2-5 seger borta mot Rögle och ledning i tabellen. Starkt!

Och det blev en trevlig tillställning! Det var roligt att se när Frölundacoachen Roger Rönnberg blev allt rödare i ansiktet ju längre matchen led. Det var precis lika jämnt som det brukar vara men denna gången hade Redhawks marginalen på sin sida och 3 sköna poäng inkasserades till kontot.

Jag måste också tillägga att jag är mycket imponerad av Brynäs, dom spelar som i trance. Imponerande att vända 2-0 till 2-5 seger borta mot Rögle och ledning i tabellen. Starkt!

Och tabellen ser ut så här just nu!

Screenshot_20241127-084656~2.png

Kul och se att Malmö Redhawks börjat klättra upp i tabellen och till säker "mark" om vi kan skoja till det lite, ni var ju ett tag på platserna 12 & 13.
Och över förväntan och styrka visar Brynäs att ligga under målmässigt med 2-0 och vända det till en vinst 2-5 är möjligt, med ett powerplay och tom bur i slutet av matchen

@JBK.Ltd.
En gång Brynäs alltid Brynäs!

SHL´s i särklass sämsta förlorare.

Strax dax att ta tåget till sista hemmamatchen på ca 3 veckor, nästa blir mot Leksand den 19 december. Men först skall vi göra ett tappert försök att spöa upp kaffesumparna från Karlstad, men det blir svårt. Men alla slår alla i SHL så hoppet om poäng lever i högsta grad.

Strax dax att ta tåget till sista hemmamatchen på ca 3 veckor, nästa blir mot Leksand den 19 december. Men först skall vi göra ett tappert försök att spöa upp kaffesumparna från Karlstad, men det blir svårt. Men alla slår alla i SHL så hoppet om poäng lever i högsta grad.
Och åter står det klart vilket som är bästa laget i Skåne 55

Ska man aldrig slippa Brynäs. Först förnedrar man lagen i allsvenskan och sen ta mig fan Rögle på kuppen.

Drömmer snart mardrömmar om detta "klassiska" lag från jävla jävle.

BTT

Och åter står det klart vilket som är bästa laget i Skåne 55

Definitivt inte "Rögle", skulle någonsin nått öka deras chanser till avancemang så kommer jag att stå på @Berralunds lag och sida, Malmö Redhawks.
Och jag är en inbiten Brynäsare sen 1971, vi har tagit nederlaget förut och klättrat upp igen, senast 2023-2024.

@JBK.Ltd.
En gång Brynäs alltid Brynäs!

Senast ändrad:

Tillbaka
Topp