Hockeysäsongen 2024 - 2025

Ser ut att bli ett getingbo om vilka lag som ska undvika negativt kval.

Nu har ju både Linköping och Leksand blandat sig i bottenstriden och HV har tydligen börjat vakna till liv,

Fem lag är inblandade just nu.

Växjö tror jag inte kommer att hamna där och Modo ser en aning för svaga ut.

BTT

Nu har ju både Linköping och Leksand blandat sig i bottenstriden och HV har tydligen börjat vakna till liv,

BTT
Ja tyvärr har HV vaknat till, riktigt illa. Önskar dom återigen allt ont, det kommer att bli ett öronbedövande buande i Arenan när dom dyker upp där den 4 januari. Och förhoppningsvis med noll poäng med sig hem.

Vi har nu, på ett snyggt sätt till skillnad från HV, gjort klart med en ny sportchef som ersättare för svikaren och överlöparen Liljander. Det blir vår gamle stormålvakt Oscar Alsenfeldt. Han kommer från Oskarshamn och kommer att dela sin tid 50/50 med dom fram t o m 30 april. Jag är övertygad om att alla inom organisationen inklusive supportrar är mer än nöjda med den lösningen.

BTT

Tror samtliga av Leksand, Malmö och Linköping ligger rätt farligt till. Främst är nog HV på väg uppåt, men Modo ser inte helt ofarliga ut heller tycker jag. Mycket kvar av serien trots allt och det är ännu rätt jämnt.

Malmö vann förvisso igår, men kollade igenom den matchen på repris idag och Leksand var ju fullständigt usla och det hade kunnat gå hursomhelst. Spelare som ramlade åt höger och vänster och knappt några passningar som satt på blad. :monkey: :laugh:

Tror samtliga av Leksand, Malmö och Linköping ligger rätt farligt till. Främst är nog HV på väg uppåt, men Modo ser inte helt ofarliga ut heller tycker jag. Mycket kvar av serien trots allt och det är ännu rätt jämnt.

Malmö vann förvisso igår, men kollade igenom den matchen på repris idag och Leksand var ju fullständigt usla och det hade kunnat gå hursomhelst. Spelare som ramlade åt höger och vänster och knappt några passningar som satt på blad. :monkey: :laugh:
Man måste ha marginalerna på sin sida om man skall vinna jämna hockeymatcher. Samt en bra keeper!

Slut nu på julefriden vad gäller hockey. Om 3 timmar är det dags att gå till tåget för vidare befordran till Hyllie och Arenan. Växjö Lakers sitter förmodligen i skrivande på bussen inför dagens match. Förhoppningsvis har dom noll poäng med sig hem ikväll.

Slut nu på julefriden vad gäller hockey. Om 3 timmar är det dags att gå till tåget för vidare befordran till Hyllie och Arenan. Växjö Lakers sitter förmodligen i skrivande på bussen inför dagens match. Förhoppningsvis har dom noll poäng med sig hem ikväll.
Expressen tippar att Malmö tillhör bottenträsket och får kämpa för sin överlevnad medan HV går från klarhet till klarhet.

Kul med mycket hockey idag. Har rejäl abstinens.

Brukar alltid vara något lag som åkt på vinterkräksjukan så här års och/eller drabbas extra mycket av spelare borta på JVM vilket gör det extra oförutsägbart och spännande. :)

Idag drar JVM igång, ska bli spännande. SHL och första matchen efter jul, njaaa kan resultat
mässigt sluta lite hur som helst....många lirare med sillsallat i skägget, men härligt det är igång.

Expressen tippar att Malmö tillhör bottenträsket och får kämpa för sin överlevnad medan HV går från klarhet till klarhet.

Det tror inte jag. Redhawks tycks ha en jäkla tur den här säsongen.

Utspelade i två perioder mot Vaxjö och typ 35-12 i skottfavör till Växjö och ändå lyckas man peta in två mål i sista perioden och vinner matchen.
Stjäl man poäng på det viset brukar man klara sig rätt så bra.
Malmö har dessutom tur ochså med andra resultat.

BTT

Det tror inte jag. Redhawks tycks ha en jäkla tur den här säsongen.

Utspelade i två perioder mot Vaxjö och typ 35-12 i skottfavör till Växjö och ändå lyckas man peta in två mål i sista perioden och vinner matchen.
Stjäl man poäng på det viset brukar man klara sig rätt så bra.
Malmö har dessutom tur ochså med andra resultat.

BTT
Nu ligger vi på åttonde plats. Visst, idag hade vi flyt men tack vare att Daniel Marmenlind spikade igen kassen och stod för räddningar av 33 skott av 34 vinner vi. Samt ett drömmål av Johan Olofsson. MoDo borta på lördag och Linköping hemma på måndag. Följt av BU-match mot HV71 nästa lördag. Intressant vecka framöver.

Senast ändrad:
Djurgårdan - BIK Karlskoga ikväll på Hovet kan nog bli en höjdare. Får bli kvällens huvudfokus. Bör kunna bli en spännande match med mycket känslor. :thumbsup:

Tillbaka
Topp