Hockeysäsongen 2024 - 2025

Djurgårdan - BIK Karlskoga ikväll på Hovet kan nog bli en höjdare. Får bli kvällens huvudfokus. Bör kunna bli en spännande match med mycket känslor. :thumbsup:

Blev en spännande och kul tillställning även om BIK tyvärr sket ner sig på slutet och släppte in två puckar inom 17 sekunder i eget pp(!) när de jagade i slutet av tredje perioden. Kan inte påminna mig att jag sett någon liknande mental härdsmälta i en hockeymatch på ett tag.

Men mycket slarv från båda lagen och tyckte inget av dem imponerade direkt även om järnkaminerna avgick med segern.

Cred till domarna som vågade ta korrekta, men av hemmapubliken impopulära utvisningar. :thumbsup:

MoDo borta ikväll, vågar man hoppas på påfyllning i poängkassan? Jag och Lilleman kommer att sitta fastnaglade i soffan.

Kollade LHC - HV först och det var verkligen en kul match! Bra energi från LHC under Ante men HV spelade smartare och vann rättvist. Tyckte Borgström och Engsund gjorde riktigt bra insatser.

Kollade sedan Modo - Malmö och där vann Modo rättvist. Klart bättre attack på målet och intensitet än ett segt Malmö. Olofsson i Modo riktigt bra, men imponerades mest av Axel Sundberg i Redhawks. Där har Skåningarna en riktigt lovande forward.

Kollade LHC - HV först och det var verkligen en kul match! Bra energi från LHC under Ante men HV spelade smartare och vann rättvist. Tyckte Borgström och Engsund gjorde riktigt bra insatser.

Kollade sedan Modo - Malmö och där vann Modo rättvist. Klart bättre attack på målet och intensitet än ett segt Malmö. Olofsson i Modo riktigt bra, men imponerades mest av Axel Sundberg i Redhawks. Där har Skåningarna en riktigt lovande forward.
Det börjar bli ett riktigt getingbo i botten men HV börjar gå mot en ljusnande framtid. :thumbsup:

Tror det blir vinst för Redhawks, efter Linköpings uppvisning mot HV71.

Tror också på vinst för Malmö imorrn, blir nog en spännande match! Malmö har ändå två raka hemmasegrar nu med uddamålet där de faktiskt varit spelmässigt sämre men ändå lyckats ta 3p. Tyder på mental styrka tycker jag och att man hittar sätt att vinna. Är nog desto större press på LHC. Ny torsk imorrn så börjar det se riktigt skakigt ut för dem.

Tror också på vinst för Malmö imorrn, blir nog en spännande match! Malmö har ändå två raka hemmasegrar nu med uddamålet där de faktiskt varit spelmässigt sämre men ändå lyckats ta 3p. Tyder på mental styrka tycker jag och att man hittar sätt att vinna. Är nog desto större press på LHC. Ny torsk imorrn så börjar det se riktigt skakigt ut för dem.
En bra analys tycker jag. Det gäller också för en del av hemmaspelarna att ta sig i kragen och visa upp sig för den nye sportchefen Alsenfeldt om dom vill spela kvar nästa säsong. "Ogge" har säkert andra tankar än vad svikaren Liljander hade.

Oops! Glömde bort...
Vi gjorde gott mot Växjö Lakers.

Screenshot_20241229-171141~2.png

Senast ändrad:
Verkligen! Men dom två första perioderna var dåliga av Redhawks, det var uppryckningen och pressen i tredje som åtminstone räddade en poäng.

På lördag lär det bli ett herrans oväsen i Arenan när HV71 kommer på besök åtföljda av minst 10 bussar med 800 supportrar. Det gäller alltså att stärka stämbanden ordentligt, dock utan brända och destillerade drycker. Jag hoppas att vi kan täppa till truten rejält på smålänningarna, båda resultat- och röstmässigt.

Verkligen! Men dom två första perioderna var dåliga av Redhawks, det var uppryckningen och pressen i tredje som åtminstone räddade en poäng.

På lördag lär det bli ett herrans oväsen i Arenan när HV71 kommer på besök åtföljda av minst 10 bussar med 800 supportrar. Det gäller alltså att stärka stämbanden ordentligt, dock utan brända och destillerade drycker. Jag hoppas att vi kan täppa till truten rejält på smålänningarna, båda resultat- och röstmässigt.
Smålänningar är inte lätta a tas med. Good luck!

Tillbaka
Topp