Hockeysäsongen 2024 - 2025

Kollade HV - Skellefteå som huvudmatch igår. Två skadedrabbade lag i en rätt hafsig match som jag tyckte HV vann rättvist. HV är klart bättre än övriga bottenlag och tror de kan se uppåt i tabellen nu. Blir en spännande vår, jämn tabell. :thumbsup:

Kollade HV - Skellefteå som huvudmatch igår. Två skadedrabbade lag i en rätt hafsig match som jag tyckte HV vann rättvist. HV är klart bättre än övriga bottenlag och tror de kan se uppåt i tabellen nu. Blir en spännande vår, jämn tabell. :thumbsup:
Var på plats i ett trevligt HGA. Hockeykunnandet här är numera reducerat till endast dig Andy. Resten vet varken ut eller in.Hoppas verkligen att Malmöpubliken håller truten då deras bräkande låter så illa. En tråkigare publik och lag finns bara där nere, och med det sagt så tycker jag och många med mig att de borde abdikera självmant från allt vad hockey är. Arenan duger väl till melodifestivalen, då man inte tillåter allsång.

Nytt år(2025)!
Vem vill vi ha tillbaka i "Toppserien", så här ligger det till i övre delen.

Screenshot_20250103-133119~2.png

Och i lägre delen för avancemang till SHL.

Screenshot_20250103-133549~2.png

Det finns ett lag jag personligen inte vill ha tillbaka i SHL och det är "Djurgårdens IF"(de vill verkligen ta sig hem), om saker å ting skulle någonsin hända, så är min favorit Södertälje SK och för tillfället så ser det inte som AIK är ett starktlag att ta sig hem till SHL.
Men vi har hela våren med "Hockey" om vilka som får ta steget ner till den lägre divisionen och vem som kommer tillbaka den som alla vill spela i...

@JBK.Ltd.

Senast ändrad:
Nytt år(2025)!
Vem vill vi ha tillbaka i "Toppserien", så här ligger det till i övre delen.

Screenshot_20250103-133119~2.png

Och i lägre delen för avancemang till SHL.

Screenshot_20250103-133549~2.png

Det finns ett lag jag personligen inte vill ha tillbaka i SHL och det är "Djurgårdens IF"(de vill verkligen ta sig hem), om saker å ting skulle någonsin hända, så är min favorit Södertälje SK och för tillfället så ser det inte som AIK är ett starktlag att ta sig hem till SHL.
Men vi har hela våren med "Hockey" om vilka som får ta steget ner till den lägre divisionen och vem som kommer tillbaka den som alla vill spela i...

@JBK.Ltd.
Björklöven är ett gammalt fint lag som jag gärna ser återvänder till SHL, det var längesen. Hoppas!

Var på plats i ett trevligt HGA. Hockeykunnandet här är numera reducerat till endast dig Andy. Resten vet varken ut eller in.Hoppas verkligen att Malmöpubliken håller truten då deras bräkande låter så illa. En tråkigare publik och lag finns bara där nere, och med det sagt så tycker jag och många med mig att de borde abdikera självmant från allt vad hockey är. Arenan duger väl till melodifestivalen, då man inte tillåter allsång.

Personliga indikationer om uttalande av det "Svenska"språket i negativ effekt är inte uppskattade.

"Skit!", fick just en "Flashback" av Svensk "Två" Språkighet...
Finland = Svensk talande!
(Med lite inblandning av Rallykörande finnar).
Sverige = Talar Svenska!
(Men ett inflytande av muslimska intentioner som vill vända allt språkmässigt till deras fördel).

Rasist, Näe!
Bara en vilse invandrare från öster!

@JBK.Ltd :laugh2:

Björklöven är ett gammalt fint lag som jag gärna ser återvänder till SHL, det var längesen. Hoppas!

Varför ska dom framgångsrika lagen historiskt sett, typ Brynäs, Djurgården, björklöven befolka SHL?

Jag tycker det vore trevligare med lite nytt blod, typ Kalmar, Karlskoga eller Nybro.

Lätt att en serie blir inavel.

BTT

Varför ska dom framgångsrika lagen historiskt sett, typ Brynäs, Djurgården, björklöven befolka SHL?

Jag tycker det vore trevligare med lite nytt blod, typ Kalmar, Karlskoga eller Nybro.

Lätt att en serie blir inavel.

BTT

Håller en tumme var för BIK och Björklöven som båda spelar en kul hockey i mina ögon men på olika sätt.

Men tror alla lag som går till slutspel i HA i år faktiskt har en chans. Serien är jämn och räcker med en prickad formtopp, tur med skador och inga förväntningar för att till och med Kalmar eller IKO som ingen räknar med skall lyckas.

Håller en tumme var för BIK och Björklöven som båda spelar en kul hockey i mina ögon men på olika sätt.

Men tror alla lag som går till slutspel i HA i år faktiskt har en chans. Serien är jämn och räcker med en prickad formtopp, tur med skador och inga förväntningar för att till och med Kalmar eller IKO som ingen räknar med skall lyckas.

Ja Kalmar vill nog inget av topplagen stöta på.

Karlskoga mötte dom förra året i kvarsfinalen och det var jäklar ingen dans på rosor.

Seriens bästa kontringslag.

Går man för högt upp med backarna är man illa ute mot Kalmar.

BTT

Ja Kalmar vill nog inget av topplagen stöta på.

Karlskoga mötte dom förra året i kvarsfinalen och det var jäklar ingen dans på rosor.

Seriens bästa kontringslag.

Går man för högt upp med backarna är man illa ute mot Kalmar.

BTT
Ni måste skämta, om 10-15 år kanske Kalmar kan börja nosa på shl om det nu inte skulle dyka någon sponsor tidigare typ Percy Nilsson.

Ni måste skämta, om 10-15 år kanske Kalmar kan börja nosa på shl om det nu inte skulle dyka någon sponsor tidigare typ Percy Nilsson.

Kalmar spelar jämt med samtliga topplag så med prickad formtopp och stolpe in så varför skulle inte Kalmar lyckas gå upp?

Svårare för dom att stanna kvar där men ändå.

BTT

Sitter och laddar med en mugg kaffe, om ett par timmar är det dags att bege sig till Arenan och bataljen mot smålänningarna. Det blir tufft, kan gå hursomhelst. Nedsläpp kl 18.00.

En stenhård men juste tackling från Skellefteås nye hårding Witkowski stod ut i första matchen jag kollade idag. Men Färjestad var totalt överlägsna spelmässigt och 0-3 var i underkant.

Sundberg fortsätter imponera på mig i Redhawks och Malmö vände och vann helt rättvist i en riktigt kul match. Kan tänka mig att @Berralund är rätt nöjd och glad just nu. :)

Förra året så gick Brynäs som tåget, något som berkar fortsatt ända in i SHL. Har vi en given guldmedaljör?

Tror personligen att de kommer börja läsas av bättre av de andra lagen innan grundserien är slut och sedan tror jag de kommer vara lite för mätta för att gå hela vägen. De har redan överpresterat som lag den här säsongen och hade nog bara nytt SHL-kontrakt som målsättning. Men blir spännande att se hur våren artar sig, slutspel är ju mer eller mindre redan klart för dem nu.

Vad tror ni övriga? Verkar som om det är många Brynäs-fans på forumet. :)

Tillbaka
Topp