Hockeysäsongen 2025-2026

Härlig seger för Rögle i skånederbyt. Revanchen för förra årets 6 förluster mot Malmö har inletts.

34-20 i skottstatistik för Rögle så det hade kunnat bli större siffror.

Malmö kunde inte bemästra Rögles tuffa forecheck och kom egentligen ingenstans förutom när man fick några billiga powerplay.

Rögle är tvåa nu i tabellen. Nästan 10 poäng ner till playoffinn.

Malmö är djupt inblandade i bottenstriden.

BTT

Härlig seger för Rögle i skånederbyt. Revanchen för förra årets 6 förluster mot Malmö har inletts.

34-20 i skottstatistik för Rögle så det hade kunnat bli större siffror.

Malmö kunde inte bemästra Rögles tuffa forecheck och kom egentligen ingenstans förutom när man fick några billiga powerplay.

Rögle är tvåa nu i tabellen. Nästan 10 poäng ner till playoffinn.

Malmö är djupt inblandade i bottenstriden.

BTT
Billiga powerplay var det knappast men heta känslor som sig bör i ett derby. Revansch nästa torsdag i Ängelholm, då är förhoppningsvis laget sjuk- och skadefritt. Men dessförinnan en utflykt till Skellefteå imorgon.

Visserligen vinst mot Brynäs men en sorglig historia sämsta matchen jag sett hittills, 18 min totalt i utvisningsbåset nästan en hel period utan att vara en ful match.
Redhawks slog definitivt er i antal utvisningsminuter, inkl ett helt korrekt matchstraff efter en tackling som träffade olyckligt. Där rök matchen i Skellefteå. Vi har mycket att jobba med om det skall finnas en chans i Ängelholm på torsdag.

Redhawks slog definitivt er i antal utvisningsminuter, inkl ett helt korrekt matchstraff efter en tackling som träffade olyckligt. Där rök matchen i Skellefteå. Vi har mycket att jobba med om det skall finnas en chans i Ängelholm på torsdag.
Domaren hade heller ingen bra dag, Brynäscochen ansåg att domaren hindrade Bif från att göra 2-2 i slutminutera istället fick dom en gubbe i båset och 3-1 i tom bur.

Och Redhawks skall väl torska igen mot Rögle. Särskilt med sjukstuga och en avstängd Janne Kuokkanen som fick 4 matcher för den fula tacklingen mot en Skellefteåspelare. Avstängning helt ok men jag tycker att 4 matcher var lite väl hårt.
Malmö har börjat lite knackigt. Borde bli bättre efter skador och avstängningar.

Trots att Karlskoga vann skottstatistiken mot Västerås med sanslösa 33-9 så förlorade man matchen med 4-3 efter att ha lett med 2-0 och 3-2.

Jag hoppas jag slipper se något sådant igen.

Nästa hemmamatch är mot Kalmar och då vill det nog till att vara ordentligt på tårna annars slutar det nog illa igen.

BTT

Ikväll drabbar Rögle och Redhawks samman igen i Catena Arena. Det blir en svår nöt att knäcka men inte omöjlig. En del sjuklingar är tillbaka och det gäller att steppa upp ordentligt, motivation lär inte saknas. Vi skall klara det utan Janne K!

Tillbaka
Topp