Vem på TS har varit i Thailand flest gånger ??

18 ggr men vill ha in i protokollet att jag har 42 länder till på cv:t
Efter Sverige, Norge och Danmark så har Thailand seglat upp på 4de plats i antal ggr.
Första gången 1999 i tre dagar.
Denna resan är den längsta utan att lämna landet, inne på den 21 månaden i sträck.

Första resan var 1994 och det har blivit ett drygt 20-tal sedan dess. Skall vi räkna länder på CV:t så har jag avverkat 55 st totalt.

Det blir jo en tanke urettferdig for de av oss som bor i Thailand. Ikke f... om jeg drar tilbake til iskalde Norge.

Hade hört snacket om Thailand från brossans kompis"Stor Henkan motorman, Wallenius Line" från mitten av 1983-85.
När datorer började bli var mans egendom, då började sökandet om ett annat roligt, så det året jag klev upp till 40års strecket så blev det en resa på två veckor.
Hem kommen och 1 år senare, sålt allt i sve. och rest tillbaka igen så blev det ett stopp på 2år, 2003-05.
Sen blev det omskolning i 5år till motorman, 2008-09 satt jag och plåt peter hemma hos honom och surfade runt på TLL och pratade med thaitjejjer som önskade att hitta någon att ha en framtid med.
Båda två hittade varsin tös, vilka senare blev fruar och mödrar till en dotter(mig)och en son(plåtis).
Sen har det varit resor dit varje år, förutom då när frugan väntade Keyla, då var jag där i 9 månader och väntade på slussen skulle öppna, men tiden rann iväg och jag blev tvungen att åka hem till jobb.
Så vi åkte till Suvvan och jag hoppade på flyget och när jag landat på ARN fick jag ett sms där det stod.

"Hello, papa"

Så är någon som är färsking i resor till LOS så är det jag, allt som allt i resväg 12-15 ggr

Och nu med covid-19 kommer det att ta längre att ta sig dit.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Tillbaka
Topp