Jag börjar känna värmen från Thailand

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Visst är det fascinerande detta med svartsjukan i Thai? Det var nog det sista jag trodde på den tiden jag bara var i Thai som harmonisk turist. De ger inte sken av att vara surmulna och svartsjuka direkt. Jag var nog benägen att tänka att det var känslor som farangtanter tagit patent på, men nu vet jag bättre. Det är bara dom som är bättre på att dölja det med ett påklistrat leende för att sedan hålla käften och inte prata om det :)

Frågan är om det är riktig svartsjuka eller om det är beroendesjuka, dvs att förlora sin farang är ju mer än att förloga sin respektive även ekonomin blir ju lidande ...

Ren svartsjuka tror jag är lika stor i alla länder!

Hmmmmmm.......... :'( :'( Snart dags , bara 28 dagar kvar till Takeoff .... :nod:
Djäkla sillstrypare , snacka sönder tråden .. ;D

"Phonta " sa:
Hmmmmmm.......... :'( :'( Snart dags , bara 28 dagar kvar till Takeoff .... :nod:
Djäkla sillstrypare , snacka sönder tråden .. ;D

Begär inte för mycke av dom små liven från Sveriges baksida ;) dom vet inte bättre :)

Nu kanske det är jag som är skyldig igen och jag har då knappast satt mit fot på den sidan, men snacka sönder tråden kan jag :nod: Lite avis på att du snart ska dra Phonta.

En fråga vad gör du med ditt lösöre, säljer du, ger du bort, eller tar du med dig?

Lämnar till min sons gudfar som har köpt både hus och bil av mig , smidigt som fa... Tar dock med mig en del grejor , vi har [¤#@@¤%]äskor med bra ha prylar .. Har redan mycket därnere ..Bygger skalhelikoptrar som jag flyger med RC , en av mina hobbies ;D Tar med mig en liten samt en större 450 Hughes med fyrbladig skalariktig rotor , Måste ha nåt att göra , har sen ett Diana D54 cal22 därnere (lagligt) ger mycket power efter att ha suttit i min svarv här hemma under ett par år , tog bara hem delar (pistong)avtryckarhus mm. Skjuter Oxhackare på femtio meter , uppskattat i byn då de smakar utmärkt.. Går även ut på nätterna med pannlampa och skjuter fågel på nattqvist ,även (Noo) risråttor i träden får följa med hem till grytan ... Jo, de anser att jag är en konstig Farang , kan väl säga att de respekterar mig , de försökte förra året köra skiten ur mig genom en nattlig promenad , min svåger 30 år samt en kompis till honom , haha, vad de bedrog sig , inte fan kan de klå en Svensk fd. KJ Löjtant ;)
Inte har de heller sett mig berusad , bara det är imponerande för Thai som normalt bara ser alkoholiserade Faranger uppe i byarna ..
Sen har jag hojen och familjen ........tror jag i alla fall ;)
Lite om hur tokig jag är som 62 årig Pensionär

men jag kan ta det lugnt också 8)

DSCN0194.jpg

DSC05942.jpg

Svar JA , risråttorna sitter oftast i tråden på natten då det är säkraste stället , inga Mapa i träden ,,,,,, :D

Nu lärde du dig nåt igen av en som bor i Sverige (på framsidan ) ;D

Då undrar ju jag sitter de iträden eller i tråden som det stod i ditt förra inlägg :D

Visste faktiskt inte att de satt i träden, kul att lära sig nya saker ...

Bådadera ;D ;D Dvs både i träden på natten samt i tråden på ChaiMai forum ;D

Idag är det 21 dagar kvar tills jag överlämnar huset , sen blir det hotell två tre nätter samt sen till Arlanda den 2 maj kl 14,10 då jag emigrerar till Thailand . Idag ringde mitt ex och var panikslagen , vi har ju en son ihop , nu vill hon att jag skriver över vårdnaden helt på henne ,det känner jag att det är OK då det underlättar att slippa underskrivt varje gång av mig ,, två ggr på 7 år ;D ;D Har det hänt än så länge, för övrigt tror jag inte att det påverkar så mycket , hon tycker nu att jag skall ge henne mer underhåll , anledningen är att jag lever billigare i Thai, fan ,vad skall man säga , kvinnor är kvinnor eller rättare sagt alla vill slå en på stålar , är så skittrött på det , nu vill hon ta en pensionärs fattiga stålar ,rent skamligt .. Köpte ut henne ur huset för sju år sen men likförbannat så tror hon att hon har rätt till en del av dessa slantar ;D ;D Du blir ju rik nu hette det idag .........Det kan hon fetglömma , hon ringde kommunen för att få hjälp med detta , till saken hör att jag aldrig har missat ett underhåll , hon har ett grymt bra jobb inom landstinget med 15 tjänsteår i chefsposition , men likförbannat så skall det fikas efter mer .. Vem sa att Thai försöker lura farang på stålar ;D ;D ;D

"Phonta " sa:
Idag är det 21 dagar kvar tills jag överlämnar huset , sen blir det hotell två tre nätter samt sen till Arlanda den 2 maj kl 14,10 då jag emigrerar till Thailand . Idag ringde mitt ex och var panikslagen , vi har ju en son ihop , nu vill hon att jag skriver över vårdnaden helt på henne ,det känner jag att det är OK då det underlättar att slippa underskrivt varje gång av mig ,, två ggr på 7 år ;D ;D Har det hänt än så länge, för övrigt tror jag inte att det påverkar så mycket , hon tycker nu att jag skall ge henne mer underhåll , anledningen är att jag lever billigare i Thai, fan ,vad skall man säga , kvinnor är kvinnor eller rättare sagt alla vill slå en på stålar , är så skittrött på det , nu vill hon ta en pensionärs fattiga stålar ,rent skamligt .. Köpte ut henne ur huset för sju år sen men likförbannat så tror hon att hon har rätt till en del av dessa slantar ;D ;D Du blir ju rik nu hette det idag .........Det kan hon fetglömma , hon ringde kommunen för att få hjälp med detta , till saken hör att jag aldrig har missat ett underhåll , hon har ett grymt bra jobb inom landstinget med 15 tjänsteår i chefsposition , men likförbannat så skall det fikas efter mer .. Vem sa att Thai försöker lura farang på stålar ;D ;D ;D

Det dom glömmer är efter alla bidrag !!!!
så ska dom själva lägga dit samma summa som underhållet.
om det inte räcker så undrar jag vilka summor ett barn kostar.

Same same, but different.
Jag tror faktiskt att svenskorna är precis lika goda kålsupare, giriga.

Jag har ett ex hemma som jag skrev över kåken på av praktiska skäl, nu vägrar hon att släppa tillbaka något efter det att jag missat ansöka om bodelning som bara är ett år. Kvarstår tingsrätten, fy f-n.

"Phonta " sa:

Ja Phonta, mycket vill ha mer heter det ju. Tråkigt, det har väl för allt i världen inte med din flytt till Thailand att göra överhuvudtaget. Underhållet skall väl baseras på inkomst eller har jag fel? Din pension blir kanske lägre än den tidigare inkomsten och då kan hon ju få lägre underhåll istället om du vill jäklas.

Som sagt, vem sa att thaikvinnor är giriga??

Macke,
bodelning kan man söka hur långt efter som helst .
ska kolla med min advokat om det har förändras,

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
2 K
Anonymius
A

Tillbaka