Kineserna får egen invandringsdisk på flygplatsen...

Du som flyger så ofta, tycker du det är problematiskt med Kineser på Suvarnhabumi?
Jag flyger ju med ganska ofta och ser inget problem.
Men jag förstår ju inte heller varför alla stör sig så mycket på Kineser men jag har väl haft tur och inte hamnat i någon situation med dom då?
Är ju inte som att dom springer runt och grisar kontinuerligt, ok det kan vara livat runt ett långbord med Kineser men jag kan lova att det är inte så trevligt för en Kinesisk-barnfamilj att hamna jämter ett långbord med Svenskar heller när dom korkat upp ölen och spritflaskorna.
Dom som oftast inte har fyllt i departure card när jag står i kön är västerlänningar, Kineserna får hjälp med det oftast innan av sin tour guide.
Jag flyger ju ifrån Suvarnhabumi minst 1 gång varannan månad och har gjort så i några år nu och är det något problem i köerna så är det i huvudsak västerlänningar det handlar om.

Kan Kineserna få en egen avgångshall med extra poliser ifrån immigration så hade det ju varit bra men antagligen får dom en lane där det står nåt på Kinesiska på skylten i samma avgångshall precis som ASEAN och då minskar det ju inte köerna.
Kanske dom sätter Immigration poliser där som kan Kinesiska då det kan vara ett problem, se det på det positiva vi andra får med en egen kö utan Kineser och ASEAN folk ;) Så blir 3 köer Kineser, ASEAN och Farang ;)
Helt rätt Pan Pan, har aldrig haft något ont av dem , ibland har de frågat om vägen i Pattis , jag svarar och de är mycket artiga och tacksamma . Egentligen så är de trevligare och mer artiga mot en äldre Farang än vad Thaisen är

Tänkte just fråga om det ,är det verkligen vedertaget att jag kan gå med Thaifru i Thaicitizen kö ??
Vi hade inga problem med det när vi gick till thai citizen kön, jag visade bara upp våra pass med frugans pass överst, men det var innan lillan kom, efter det så har vi gått till småbarnskön, hur länge det nu varar :rolleyes:

Vi hade inga problem med det när vi gick till thai citizen kön, jag visade bara upp våra pass med frugans pass överst, men det var innan lillan kom, efter det så har vi gått till småbarnskön, hur länge det nu varar :rolleyes:
Någon annan som gör så idag , dvs går i Thaikön med frugan ??

Det låter bra, då lär man slippa köerna några år till, enda nackdelen kan ju iof vara att när man kommer till bagagebandet så har oftast inga väskor börjat kommit utan man får snällt stå och vänta där, men det gör man hellre än att stå i passkön
Har iofs aldrig stått speciellt länge , sist i februari var det kanske fem st i kön framför mig

Det är inte så farligt, har haft något sådant förrut och upp till 30-40 minuter innan man ens kommer till kurkön, då har det inte varit så roligt
Var det så lång kö vid båda passkontroll områdena?
Finns ju 2 med 50-100m mellan.
Brukar det vara mycket folk vid den första går jag vidare till den andra så brukar den vara tom.
Folk som inte flyger in ofta känner ju inte till att det finns en till och går in på första dom ser.
Händer ju ibland att det är kö på båda men då inte så lång.

Tur att man slipper dom eftersom man ska vidare till phuket så har aldrig varit långa köer där vid den passkontrollen

Det låter bra, då lär man slippa köerna några år till, enda nackdelen kan ju iof vara att när man kommer till bagagebandet så har oftast inga väskor börjat kommit utan man får snällt stå och vänta där, men det gör man hellre än att stå i passkön

Hej

Håller med, sitter hellre på en stol efter passkontrollen och väntar på väskan än står i en oändlig kö till passkontrollen.

Mvh isan lover

Hej

Håller med, sitter hellre på en stol efter passkontrollen och väntar på väskan än står i en oändlig kö till passkontrollen.

Mvh isan lover
Med en smidigare passkontroll som andra länder i regionen har, skulle man klara tre gånger fler per timma utan problem.
Filippinerna, lämna över passet och arrivalcard, titta i kameran och ett finger i avläsaren för ”fingerprints” och det är klart. En halv minut högst.
Malaysia lämna över passet och scanna iris i ögat och man har 90 dagar på 20 sekunder.
Sri Lanka med e-visa, lämna över passet och det läses i en scanner och ditt visum kommer ut ur en skrivare och klistras in i passet, knappt 15 sekunder.
Vietnam, lämna över passet och få två veckor utan en fråga men ett trevligt ”welcome".

Liknande trådar

Tillbaka
Topp