Thailands egen Greta Thunberg heter Ralyn ”Lilly” Satidtanasarn och kommer ifrån Bangkok.

Lite småroliga :)

HatarGreta.jpg

GanmanGreta.jpg
De fick idag en miljon , så det är ju detta det handlar om ,att sno åt sig våra skattemedel

men inte ekonomisk lönsamhet än. :rolleyes: Måste det vara lönsamt , bara höja skatten på bensin så flödar stålarna in = Sossepolitik

I den senaste budgeten från Maggan och svetsloppan så höjdes skatten på sopförbränning(eller infördes, vet ej om det fanns en tidigare).

S och MP håller bara på att suga ur Svenska folket skattemedel som skall sätta Sverige på en piedestal inom miljörörelsen , vad detta sen ger för resultat globalt räknas ej , utan bara att dessa muppar skall sola sig i glansen
Jag förstår vad du menar men jag finner din dom hård men rättvis när det gäller Mp.

Var skrev jag att fjärrvärme från kraftverk eldat med avfall inte är ekonomiskt ??Jag skrev att snurrorna inte är ekonomiska , min kamrat här på föreningen jobbar med dessa , helt vansinnigt mycket rep sam miljöproblem med transport

Möjligt , men har man försökt att erbjuda ekonomisk kompensation ?

mm
Ska invånarna kunna överleva långsiktigt behöver de sin skog. Småpengar för att hålla käft löser inga problem för invånarna och miljön,

Hej

Ja vi har ju satt av ganska stora områden med skog som är skyddade, vi har vi ju ett omfattande natur och djurskydd, sen har vi ju dessutom till slut gett samerna rätt till stora renbetesområde i norra Sverige, låtit samerna organisera sig och starta sametinget där dom själva får vara med och påverka sin framtid.

Mvh isan lover
Det går att gå längre om man vill genom att erkänna samerna som en ursprungsbefolkning enligt internationell tolkning och skydda dem från multinationella gruvbolag och S-kommunalråd som vill expropriera mark för att skapa arbetstillfällen. Flera samefrågor har legat hos regeringen länge. Vilken väg kommer S att välja tror du?

Hur mycket tror du att detta hade kostat om man skulle marknads föra Sverige som Greta Gjort.
MARKNADS FÖRNING AV ETT LAND GÖR MAN JU ¨FÖR ATT HJÄLPA INDUSTRI SAMT TURISM

Hur många företag tror du inte kan rida på denna våg, de som arbetar med att få ut sina produkter, om är innovativa,för miljön.
Även andra Svenska företag kan ju dra nytta av att Sverige blir känt SAMT TURISM.

gRETA HAR SATT SVERIGE PÅ KARTAN,

Haha folk flyger till Sverige för att uppleva hur vi motverkar co2. Kanske köper de nån vindsnurra eller solpanel från något svenskt företag och skickar med båt och lastbil till sitt hemland. Eller hur resonerade du nu?

Jag hävdar att man kan vara både realist och idealist. Ghandi, Nelson Mandela och Greta kan räknas dit. De har identifierat en utveckling som inte är bra. Därefter ar de kämpat för en förnyelse. Kanske kommer du också att identifiera något som är värt att kämpa för i framtiden. För din egen skull bör du undvika att enbart klaga på andra. Du riskerar att bli en sur gubbe. Tycker att du är värd något bättre.
Du kan vara lugn, sur blir jag först efter jag har kastat veven som man säger i föderneslandet.
Det spelar ingen roll vad folk kämpar för om de inte har en aning vad man egentligen håller på med, eller vart det leder.
Jag föredrar att ha ett tydligt mål i det jag gör.
Gör mina insatser helst utan uppmärksamhet och använder mina egna pengar till det. :beer:

Det går att gå längre om man vill genom att erkänna samerna som en ursprungsbefolkning enligt internationell tolkning och skydda dem från multinationella gruvbolag och S-kommunalråd som vill expropriera mark för att skapa arbetstillfällen. Flera samefrågor har legat hos regeringen länge. Vilken väg kommer S att välja tror du?

Hej

Att just den mark som Samerna har rätt till skulle skyddas ifrån gruvdrift tror jag inte på, det skulle vara orättvist mot alla andra markägare i landet som kan få gruvor på sin mark mot sin vilja, det ligger nog i nationens intresse att vi kan öppna nya gruvor även i framtiden, men miljökraven ska vara hårda.

Mvh isan lover

Hej

Att just den mark som Samerna har rätt till skulle skyddas ifrån gruvdrift tror jag inte på, det skulle vara orättvist mot alla andra markägare i landet som kan få gruvor på sin mark mot sin vilja, det ligger nog i nationens intresse att vi kan öppna nya gruvor även i framtiden, men miljökraven ska vara hårda.

Mvh isan lover
Kommer samerna att överleva om de inte erkänns som ursprungsbefolkning, skyddas mot S-kommunalråd och alla som vill får öppna gruvor bara de uppfyller hårda miljökrav. Många metaller har hittats just på samisk mark. En gruva kan förstöra renbete på många sätt då den tar plats för själva gruvan men också för verkstäder, sten utan metallvärde och vägar för stora lastbilar. Ofta blir det stora mängder förorenat vatten.

Att fler markägare och kommuner än enbart samerna vill skydda sin mark mot gruvbolag är ett annat stort problem. Regeringen har ju chansen att ta initiativ till en ny gruvlag. Har läst att flera bedömare anser att Sveriges gruvlag är mycket generös.

Kommer samerna att överleva om de inte erkänns som ursprungsbefolkning, skyddas mot S-kommunalråd och alla som vill får öppna gruvor bara de uppfyller hårda miljökrav. Många metaller har hittats just på samisk mark. En gruva kan förstöra renbete på många sätt då den tar plats för själva gruvan men också för verkstäder, sten utan metallvärde och vägar för stora lastbilar. Ofta blir det stora mängder förorenat vatten.

Att fler markägare och kommuner än enbart samerna vill skydda sin mark mot gruvbolag är ett annat stort problem. Regeringen har ju chansen att ta initiativ till en ny gruvlag. Har läst att flera bedömare anser att Sveriges gruvlag är mycket generös.

Hej

Självklart vill alla skydda allt just där dom själva bor men det är en omöjlighet.

Ta bara el som i princip 99.9% av befolkningen behöver, men ingen vill att just deras älv byggs ut eller att vindkraftverk sätts upp i deras kommun o.s.v, ibland måste nationens behov gå före individens.

Mvh isan lover

Hej

Självklart vill alla skydda allt just där dom själva bor men det är en omöjlighet.

Ta bara el som i princip 99.9% av befolkningen behöver, men ingen vill att just deras älv byggs ut eller att vindkraftverk sätts upp i deras kommun o.s.v, ibland måste nationens behov gå före individens.

Mvh isan lover
Nackdelen med att öppna en gruva eller på annat sätt påverka naturen är att den inte alltid kan återställas. Ett användande av mark leder ibland till en konkurs vilket medför att markägaren får ett problem som han är oskyldig till. Om staten beviljar en koncession borde staten ta ansvar vid problem.

Nackdelen med att öppna en gruva eller på annat sätt påverka naturen är att den inte alltid kan återställas. Ett användande av mark leder ibland till en konkurs vilket medför att markägaren får ett problem som han är oskyldig till. Om staten beviljar en koncession borde staten ta ansvar vid problem.

Hej

Håller med om att en viss påverkan är ofrånkomlig och vid en konkurs borde i första hand företaget och i andra hand staten ta sitt ansvar så att inte en enskild markägare drabbas ekonomiskt.

Mvh isan lover

Hej

Håller med om att en viss påverkan är ofrånkomlig och vid en konkurs borde i första hand företaget och i andra hand staten ta sitt ansvar så att inte en enskild markägare drabbas ekonomiskt.

Mvh isan lover
Hoppas, att din positiva attityd till markägarna även inbegriper samerna. Jag vill att samerna som grupp ska överleva och behandlas väl av staten. Spåren från förr förskräcker. Rasbiologiska institutet var ingen hit för samerna.

vad jag läst för några år sedan så är kommunernas rätt att ensidigt expropriera borttagen.
Nu har det gått en halv dag o inga diagram Saaaaaaknar dem så mycket.

Och jag saknar din kommentar till mitt svar till dej i denna tråd:

Wallraffande reporter bland sexköpare. | Funderingar och betraktelser

Inlägg 362 är det du bör svara på, saaaaaaaaknar ditt svar så mycket att jag inte har klarat av att fixa min frukost ännu!

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
1 K
A

Tillbaka
Topp