Läser ni böcker fortfarande?

Kul läsning från 2016
IMG_9989.jpeg

Oxå en från Björn avklarad
IMG_9990.jpeg

Läser om den här boken. Den har några år på nacken men är fortfarande mycket läsvärd. Handlar om tre generationer kvinnor i Kina. Mycket fakta och historia om kulturrevolutionen osv. Man får en inblick i hur ett totalt vansinnigt samhällssystem fungerar.
MVH Lilla Fridolf.

Vilda svanar.jpg
Läst en tredjedel nu, lite jobbigt med alla dessa kinesiska namn, men verkar vara närmast obligatorisk läsning för den som vill veta vad som hände i Kina. Lättläst och väldigt intressant.

Den här är någonting liknande, fast här handlar det om Georgien. Lite mer roman, men korrekt historisk kontext. Enormt bra och prisbelönt:

untitled2.jpg

Bulgakovs Mästaren och Margarita var den senaste boken jag läste 2019 om man bortser ifrån facklitteratur. Annars så är ju Dostojevskij en stor favorit... Tyvärr så blev jag rastlös när jag började plugga på universitetet för flera decennier sedan och slutade nästan helt med att läsa böcker. Har svårt att fina ro till det, vilket är mycket synd. Åren innan så plöjde jag igenom de stora klassikerna och en massa varierande övrig litteratur. Allt ifrån Kapitalet till Mein Kampf.

Denna skall filmas i Finland där tex Gustav Skarsgård är med! Nära där jag föddes i Borgå socken!

Bulgakovs Mästaren och Margarita var den senaste boken jag läste 2019 om man bortser ifrån facklitteratur. Annars så är ju Dostojevskij en stor favorit... Tyvärr så blev jag rastlös när jag började plugga på universitetet för flera decennier sedan och slutade nästan helt med att läsa böcker. Har svårt att fina ro till det, vilket är mycket synd. Åren innan så plöjde jag igenom de stora klassikerna och en massa varierande övrig litteratur. Allt ifrån Kapitalet till Mein Kampf.
Hej. Exakt samma sak hände med mig när jag började läsa på universitet. Jag tappade helt lusten att läsa böcker. Undrar varför. Det är först på senare år som lusten återvänt och jag börjat läsa igen. Kanske det beror på alla hyllmeter av kurslitteratur som man tvingades att plöja igenom. MVH Lilla Fridolf

Liknande trådar

H
Svar
2
Visningar
2 K
H
B
Svar
64
Visningar
8 K