Lämplig tid att skicka pengar till Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
R

Rolf

Gäst
Hej
Sitter och funderar på om det är någon som har några tankar om vilken veckodag eller dag i månaden som det är statistiskt bäst att skicka Sv pengar till Thai bank.
Jag menar när kursen brukar va bäst. Den hoppar ju upp och ner.
Någon säger att Ons brukar va bra. Så då skulle man skicka stålarna en Tis. från SV så pengarna växlas på en Ons i Thail.
ELLER
u122.gif

Det har jag hört med att det skulle vara bäst att skicka ner pengar till ons, men det bör ju LEGO veta.

"legolas " sa:
Har också hört någon säga det som du säger Rolf! Jag själv har skickat mängder av gånger men aldrig tänkt på det faktiskt. Men en sak vet jag när jag skickar, och det är att växlingen i thaibanken sker på 3:e dagen efter det att du själv skickat pengarna... Så skicka en tisdag ifrån Sverige så BÖR pengarna växlas på torsdag i Thailand.

men nu kommer det goa, som ju är välkänt i bankkretsar (kanske?) Kommer pengarna till Thailand på fredagen, så finns det inga banker i denna värld som heter Tellus, som växlar pengarna den dagen. Fredagen är en"fridag" som bluffmakarna på bankerna har tagit för att kunna sno åt sig våra pengar, och leka med dom fram tills måndag morgon kl. 08.00 när de dyker upp igen.

Så vad ni än gör, skicka aldrig pengar, och riskera att de anländer på en fredag, för då ser ni dom tidigast på måndagen. De tar 3 arbetsdagar ifrån att ni för över pengarna SWIFT till Thailand.
Bra där Lego, att undvika att låta pengar stå över en helg, det har jag inte tänkt på. Ok 3 dagar, då har vi kommit ett steg närmare. Pluss i kanten :D

Jag tror att det är näst intill omöjligt att säga vilken veckodag som är bäst att skicka på förutom att de anländer till Thailan på en fredag som legolas skriver.Kronans kurs är ju beroende av vad som händer på finansmarknaden och det kan man ju inte veta i förväg men att skicka pengar nu innan man vet hur det går i valet på söndag är nog inte att rekomendera. 8)

"gunnarg " sa:
Jag tror att det är näst intill omöjligt att säga vilken veckodag som är bäst att skicka på förutom att de anländer till Thailan på en fredag som legolas skriver.Kronans kurs är ju beroende av vad som händer på finansmarknaden och det kan man ju inte veta i förväg men att skicka pengar nu innan man vet hur det går i valet på söndag är nog inte att rekomendera. 8)
Du syftar på valet i Grekland??
Nä det får man nog avvakta.
Vad är maxbeloppet man får skicka innan riksbanken ska ha en förklaring, har hört 150000:- Svkr???

"legolas " sa:
det är 150.000:- per dag........ men i ditt fall, det är ju inga svarta pengar direkt va?? Så skicka du bara, och skriv att det är till hus och hem i Thailand, varför bluffa om det är vita pengar

legolas
Nej det finns ingen anledning att smyga med det. Vill dom veta så ska dom få det.
Men den summa som vi ska skicka är uppdelad på 4 tillfällen så det överstiger inte 150 000:-
Det är ju fan att det ska va så rörigt på finansmarknaden.
Kan inte för mitt liv förstå vad EU har fört för possessivt med sej på valuta området.
Känns som om det är dags att lägga ner skiten.
z069.gif

När jag köpte vårt hus skickade jag hela summan vid ett tillfälle,900 000Skr och uppgav att jag skulle köpa hus och uppgav varifrån jag fått pengarna.Inga problem. 8)

"gunnarg " sa:
När jag köpte vårt hus skickade jag hela summan vid ett tillfälle,900 000Skr och uppgav att jag skulle köpa hus och uppgav varifrån jag fått pengarna.Inga problem. 8)
Bra det, finns ju ingen anledning att mörka det slår bara tillbaks i framtiden.

"ledarn " sa:
Så eran erfarenhet säger alltså att man ska skicka pengar på Måndagar...

Vi får väl vänta lite innan vi "spikar" va ?
Det kan ju komma fler argument..
Jo det borde komma fler synpunkter så mycket pengar som det skickas till Thailand.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
1
Visningar
1 K
Anonym
A
N
Svar