Här är min gamla Tuono som jag aldrig borde ha sålt

Akra system kommer till den nya också. Monteras vid 100mila service.
Är det inte dags att byta upp sig, mot något med lite fart I,
din hoj ser ut som en stoppkloss jämfört ned denna...
Stort + för allt som funkar med el
Så hur har man gjort med styrningen? Jo, cykeln styrs med hjälp av länk/svängarm vilket gör att föraren kan flyttas bakåt som i sin tur innebär att man kan få en längre hjulbas. Och på hastighetens altare har Voxan även offrat möjligheten att bromsa framhjulet.
- Det finns ingen frambroms, och det av flera skäl. Främst för att det ger bättre aerodynamik vid höga hastigheten. Men även för att det tar tid att accelerera i de stora saltöknarna på grund av dåligt grepp och vi har gott om utrymme för att stanna. Sist, men viktigast – framhjulsbromsning i höga hastigheter i saltöken kan skapa balans och leda till krasch. Vi använder inte en fallskärm, men föraren har broms på bakhjulet som han kontrollerar med vänster handtag. Även motorbroms kan kontrolleras med en liten spak på höger handtag, säger Franck Baldet, teknikchef på Voxan i ett uttalande.
Så frambroms är alltså ute ur bilden, men så är även något så aerodynamiskt vederstyggligt som kylare. Nej, i stället håller Wattman temperaturen i drivlinan med hjälp av kolsyreis som kyler ett vätskesystem.
Även batteriet är något du inte hittar någon annanstans. Här fick Voxan hjälp av sitt moderbolag Venturi som tillsammans med Ohio State University har byggt ett batteri med en kapacitet på 15,9 kWh och som klarar av att leverera 317 kW. Vilket man hoppas är tillräckligt för att nå nya rekordhastigheter.
Själva rekordförsöket är förlagt till Salar de Uyuni i Bolivia i juli 2021.
Fakta: Voxan Wattman
Drivlina: Elmaskin, permanentmagnet
Maxeffekt: 270 kW/367 hk
Max vridmoment: 970 Nm
Batteri: Litiumjon
Volt: 756 V
Kapacitet: 15 kWh
Vikt batteriet: 140 kh
Vikt motorcykel: 300 kg