MC och allt som hör till oavsett land

Såga sönder? Varför skulle jag göra det? Vad undrar du egentligen?
Decibel [dB] är ett logaritmiskt mått. Det används för att ange ett förhållande till ett referensvärde och definieras enligt {\displaystyle {\mbox{dB}}=10\cdot \log _{10}\left} Decibel används ofta för att beskriva ljudnivå.

Decibel [dB] är ett logaritmiskt mått. Det används för att ange ett förhållande till ett referensvärde och definieras enligt {\displaystyle {\mbox{dB}}=10\cdot \log _{10}\left} Decibel används ofta för att beskriva ljudnivå.
Och? Har du skola eller undrar du något på riktigt? Tycker ditt nick passar ihop med dina inlägg :laugh2:

Satte min plan i verket ikväll att ta bort Db killern ur mitt Akra till KTMn. Gjorde ju samma på min KTM GT från 2017. Då fick jag plocka isär, borra popnit, slip onet och slipa loss Db killern då den var pressad. Därav testade jag aldrig denna gången utan monterade isär dämparen direkt. Blev lite snopen då jag märkte att på denna var inte Db killern fastpressad. Bra i slutändan för nu kan jag återmontera Db killern om jag skulle vilja t.ex vid någon bankörning då dom kan vara hårda på ljudet. Skall testa soundet till jobbet i morgon. Tror det kommer att låta bra gött :)
Ursäkta en skitig hoj men prioriterade soundet före utseendet dessutom kommer det nog regna imorgon i alla fall.

CE0ABF50-13A0-4252-97E2-6BCDE4E88857.jpeg

18480EA3-37E5-4141-A4FE-A114C87EE9FD.jpeg

BA9EE116-457B-4012-AEEE-4BDCEC9D1DF0.jpeg

E77C0043-7718-472C-862B-DAF4B7747F17.jpeg

C895616B-6EB8-4134-B3BD-D57E5FA61F29.jpeg

06A3ED1D-542E-4417-9694-F32755C667C7.jpeg
Har en kort Db killer men ljudet blir lite "to much"...hört att man kan använda grovt stålull alternativt linda lite glasfibermatta
eller glasfiberväv?. vet inte riktigt vilket som är vettigast?. Har du koll på något av detta?

Har en kort Db killer men ljudet blir lite "to much"...hört att man kan använda grovt stålull alternativt linda lite glasfibermatta
eller glasfiberväv?. vet inte riktigt vilket som är vettigast?. Har du koll på något av detta?
Materialet i min Akra ser ut som något glasulls material. Borde man ju kunna hitta på någon butik/nätet som säljer biltillbehör.

Var ju moget svarat.

Frågan var Hur mycket mer låter bågen nu? Efter att du sågat sönder avgassystemet.

Om frågan var för svår tidigare.
Moget? Du borde rannsaka din egen frågeställning.
Nr.1 jag har inte sågat sönder avgassystemet. Jag har tagit ur db killern och den går att montera tillbaka och då uppfyller hojen Euro4 vilket den är specad för.
Nr.2 jag har ingen db mätare och bryr mig inte så mycket heller. Det låter gött i mina öron och jag får köra på banor som idag har väldigt höga krav vad gäller ljudnivåer.

Frågorna är inte svåra bara omöjliga att förstå ;)

Moget? Du borde rannsaka din egen frågeställning.
Nr.1 jag har inte sågat sönder avgassystemet. Jag har tagit ur db killern och den går att montera tillbaka och då uppfyller hojen Euro4 vilket den är specad för.
Nr.2 jag har ingen db mätare och bryr mig inte så mycket heller. Det låter gött i mina öron och jag får köra på banor som idag har väldigt höga krav vad gäller ljudnivåer.

Frågorna är inte svåra bara omöjliga att förstå ;)
Det gjorde vi också på mopederna på 70 talet tog ut pärat ut ljuddämparen. Då lät det jätte mycket och tufft. Fast vi var ju 13 år då iof..... Sen todde vi att mopparna gick fortare också om de lät mer.

Det verkar vara nåt som aldrig går ur.

Det gjorde vi också på mopederna på 70 talet tog ut pärat ut ljuddämparen. Då lät det jätte mycket och tufft. Fast vi var ju 13 år då iof..... Sen todde vi att mopparna gick fortare också om de lät mer.

Jag tycker synd om alla gamla sura och tråkiga gamla gubbar i världen. Hoppas ni får se ljuset igen alternativt snabbt gå vidare till nästa liv. Måste ju äta upp en inifrån att vara så negativ till i stort sett allt. Hoppas jag aldrig blir sådan.

Jag tycker synd om alla gamla sura och tråkiga gamla gubbar i världen. Hoppas ni får se ljuset igen alternativt snabbt gå vidare till nästa liv. Måste ju äta upp en inifrån att vara så negativ till i stort sett allt. Hoppas jag aldrig blir sådan.
Nä du behöver nog inte oroa dig, du vill fortfarande såga sönder ljuddämparen och köra runt och störa omgivningen. Det är verkligen ungdomligt.

Att ta hänsyn till andra det gör väl bara gamlingar.

Två taktare fodrar ett visst motstånd i ljuddämpare, dom blir fort igensotade pga oljeblandning = förlorar kraft.
Men det är ett sätt att få mer kw samt låter grymt bra min uppfattning, ha det

Liknande trådar

A
Svar
95
Visningar
14 K
Gazton
G
W
Svar
46