MC och allt som hör till oavsett land

Hittade inlägget men tyvärr var bilderna borta. Jag betalade 2700 och det var 2019. Lägger upp bilder på hur den ser ut nu. Lite skamfilad. Den får inte samma kärlek som hjälmarna hemma i Sverige men här i Thailand använder jag MC på ett annat sätt.
Posta i tråden 'MC och allt som hör till oavsett land'

56639A7B-74E9-425A-87D4-BCAC21CC281E.jpeg

64F220AF-CC9A-43B8-8EC2-4445B686D34A.jpeg

F975FFDB-292D-4957-9BF2-B0844FA48CBE.jpeg

Kanske bäst att fråga här i MC-tråden:
Är det en bra hjälm för vardagsbruk i Thailand, och är visiret rimligt starkt, så att det inte blir repor snabbt ?

Är det en bra hjälm för vardagsbruk i Thailand, och är visiret rimligt starkt, så att det inte blir repor snabbt ?
Ja vill man ha en full face hjälm så tycker jag den är bra. Visiret håller kanon. Jag var ute efter en vanlig öppen hjälm med stort visir men fanns ingen sådan hemma när jag köpte min. Det känns dock säkrare med full face om man skulle gå omkull.

En Shoei J-Cruise II hade varit det ultimata för mig här i Thailand men då tror jag man får bära med sig hjälmen överallt och då blir det snabbt osmidigt.

955D80CD-8EB4-4696-B053-221D3250C2F3.jpeg

En Shoei J-Cruise II hade varit det ultimata för mig här i Thailand men då tror jag man får bära med sig hjälmen överallt och då blir det snabbt osmidigt.

955D80CD-8EB4-4696-B053-221D3250C2F3.jpeg
Ingen mer än ni nördar som vet att det är dyra hjälmar vare sig thai eller farang. För min del kan den hjälmen lika gjärna kosta 200 baht och va köpt på Big-C, märket säger mig inget och så är det nog för dom flesta och för Thai med.
Så är väl lika utsatt för stöld som andra?

Det är ju inte bara storleken som är viktig. Hjälmen skall sitta skönt också och det är väldigt individuellt. Shoei form passar mitt huvud perfekt medans Scuberth passar sämre och trycker ofta i pannan. Min Bilmola verkar ha samma form som Shoei för den passar mig som handsken.

Ingen mer än ni nördar som vet att det är dyra hjälmar vare sig thai eller farang. För min del kan den hjälmen lika gjärna kosta 200 baht, märket säger mig inget och så är det nog för dom flesta och för Thai med.
Så är väl lika utsatt för stöld som andra?
Kan förhoppningsvis vara så men tror nog att thai känner till Shoei. Hjälmen jag visade kostar runt 6000kr i Sverige så den vill man helst inte bli av med när man springer in och handlar.

Kan förhoppningsvis vara så men tror nog att thai känner till Shoei. Hjälmen jag visade kostar runt 6000kr i Sverige så den vill man helst inte bli av med när man springer in och handlar.
Jag tror ingen annan än ni mc intresserade känner till, tror du överskattar folks kunskap om något dom inte är intresserad av.
Själv aldrig hört talas om Shoei, känner inte till ett hjälmmärke.
Sådant man bara kan om man har intresse.
Enstaka thai med mc intresse känner nog till men inte annars.
Tror jag.

Var hemma hos "Ghost Rider" i söndags

Fanns ett par av hans gamla hojar kvar i garaget men mest var den en enorm samling pokaler från hans grabbs gokart-körande längs väggarna !

De är tur man hittar i byhåla.
Första delen är när "Ghost Rider" kliver av Vesiskotteri i Finnbodavarvs BK och åker igenom tunnlarna och mot och ut på Värmdövägen mot Skurubron, för att sen avsluta hos McDonald Vikdalsvägen/Nacka Forum, sen var det lite blandat nedanför slottet, Stadsgården och E4:an norrgående Uppsala/Järva Krog.

43års körande med R&R(Ronny&Ragge)i Byhåla sätter sitt pris, @Tallviking
Sen att man har bott uppe på H-ringen och polare som bott på Finnberget och Kvarnholmen gör inte saken lättare att inte hitta.
Har nog ta mig tusan varit överallt i Byhåla, om inte så finns det inte många blinda spottar en vet om eller känner till..

@Jo-Be

Jag har ju samma fabrikat /Bilmola) jag har kört med denna i snart 6 år här nere och jag kör mycket, och så sköter jag min hjälm , Men visiret är måste jag säga helt i klass med andra mellanprishjälmar från Europa, Jag har inga större repor eller problem med min hjälm, jag kör med hjälmduk under hjälmen för att spara hjälmen från svett och hud/hårpartiklar. Så min Bilmola samt andra hjälmarna ser ut som i stort sett nya inuti efter många års bruk

Kanske står att payday rea -43% brukar vara payday rea 25-30 på utvalda butiker.
Men kan ju va kopia med.
Skickas från Kina ;)

Här är från butik i Bangkok, då hamnade vi på annan prisnivå.

Liknande trådar

A
Svar
95
Visningar
14 K
Gazton
G
W
Svar
46
Visningar