MC och allt som hör till oavsett land

Jag har ju min maskin kvar, den är nu i toppskick, servat allt som servas kan, ny däck bromsar oljor mm . Nu tillverkar jag en innerdel till fairingen, vill ha en plats för varvräknare , voltmätare samt en fet röd lampa för oljetryck samt tempvarnare originalet sitter i instrumentet på tanken och inte i böickfånget där jag vill ha den, en olje eller vatten läcka kan komma under lågkörningar och bra om man ser snabbt och hinner slå av maskin innan skador uppstår

750 Korat.jpg

Senast ändrad:
Jag funderar på om jag ska uppgradera min Honda Click i Thailand med gasdämpare där bak. Jag är ute efter att det ska bli bekvämare, mindre stötigt, på dålig väg och när man åker två. Inte ute efter racing egenskaper.

Är det nån idee att sätta på en sån här gasdämpare? Blir det bättre? Finns från under ett tusen till ca 4 0000. Vi har ju ett knippe hoj folk med Thai erfarenhet här. Vad säger ni @Nam Falang @Fiskarn @stjp8729 ?

Screenshot_2023-05-26-10-20-14-297.jpeg

Screenshot_2023-05-26-10-20-45-807.jpeg

Jag funderar på om jag ska uppgradera min Honda Click i Thailand med gasdämpare där bak. Jag är ute efter att det ska bli bekvämare, mindre stötigt, på dålig väg och när man åker två. Inte ute efter racing egenskaper.

Är det nån idee att sätta på en sån här gasdämpare? Blir det bättre? Finns från under ett tusen till ca 4 0000. Vi har ju ett knippe hoj folk med Thai erfarenhet här. Vad säger ni @Nam Falang @Fiskarn @stjp8729 ?

Oj ingen aning faktiskt. Tycker framgaffeln är vekast. Åker till 99% själv på min Click. Har däremot funderar på att köpa en annan modell som har dubbla dämpare i bak. Kan tänka mig att det original inte sitter premiumdämpare direkt.

Oj ingen aning faktiskt. Tycker framgaffeln är vekast. Åker till 99% själv på min Click. Har däremot funderar på att köpa en annan modell som har dubbla dämpare i bak. Kan tänka mig att det original inte sitter premiumdämpare direkt.
Hade en click under ett halvår i Pattis, trevlig och lättkörd, lite vek i fram som Nam Frang säger, jag vet inte var du befinner dig apknug, kanske till en honda butik och lyssna med dem, som du säger finns ett antal prisklasser, skulle nog satsa på en mellankvalitet. Vår PCX är även den med originaldämparna från 2013 inte så kul, genomslag ibland med gumman bakpå, annars bara stötig . Gått endast 2000 mil och som i skick som ny. Lätt att bli blåst här nere på just sådana prylar som dämpare, lyssna med en MC taxi, de vet nog på råd, och de kör mycket och ibland med tunga passagerare, det är mitt tips

Hej :)

Nästan vad som helst fungerar bättre än original på en Click. En YSS är ok, men du behöver en fjäder baserat vikt, dvs ingen typiskt 60 Kg Thai.
Kör på den du hittade på Lazada, men var vaksam på att det inte är en Kina kopia, dvs skit.

349311472_1011917313305952_8076964298385671354_n.jpg

350312572_255538317153689_924969185230424285_n.jpg

#64 Mr Slow med YSS stötdämpare idag på Yamaha Championship 2023.

Mvh Mr Slow

@Walter jag fortsätter BMW snacket här. Tror du att ventil skramlet är farligt/skadligt? Jag tror inte det och att motorer låter är ju normalt. Min KTM 1290 (har haft 3st) skramlade också. Bad dom lyssna på varje service men det var normalt.
Nu vet jag inte hur mycket din lät men min tickar lite men inget störande.

@Walter jag fortsätter BMW snacket här. Tror du att ventil skramlet är farligt/skadligt? Jag tror inte det och att motorer låter är ju normalt. Min KTM 1290 (har haft 3st) skramlade också. Bad dom lyssna på varje service men det var normalt.
Nej inget som skadar enligt utsagor men ändå ett fel...Finns hur många cycklar som inte låt eller hur?

Min GS tickar alltså. Bad dom lyssna på det när jag gjorde 100mila service men allt var normalt sade dom på Lundgrens.

Tror problemet redan är löst men av kostnads skäl så tränger man...Använd garantin och säg till att byt ut gafflar och kedje spännaren, in't cylinderpaket från samma serie då återkommer problemet som det verkar efter första servicen.

Nej inget som skadar enligt utsagor men ändå ett fel...Finns hur många cycklar som inte låt eller hur?
Absolut, håller med dig till 100%. Hade vart kul att jämföra ljudet på din maskin och min. Jag har ju haft två GS, samma årsmodell 2020. Dom låter likadant, inget slammer eller skrammel men det tickar. Reagerade direkt på den första GSn men samma där. Allt var normalt sade verkstaden. Däremot känner jag kardan upp i chassit när jag svänger. Ingen jag pratat med förstår vad jag menar. Båda min GS har samma. Oljud upp genom där styret kommer upp. Första jag reagerade på när jag provkörde GS första gången. Skall tydligen framträda olika mycket beroende på däck.
Min HD den var tyst i motorn, bara i avgasröret det mullrade :p

Absolut, håller med dig till 100%. Hade vart kul att jämföra ljudet på din maskin och min. Jag har ju haft två GS, samma årsmodell 2020. Dom låter likadant, inget slammer eller skrammel men det tickar. Reagerade direkt på den första GSn men samma där. Allt var normalt sade verkstaden. Däremot känner jag kardan upp i chassit när jag svänger. Ingen jag pratat med förstår vad jag menar. Båda min GS har samma. Oljud upp genom där styret kommer upp. Första jag reagerade på när jag provkörde GS första gången. Skall tydligen framträda olika mycket beroende på däck.
Min HD den var tyst i motorn, bara i avgasröret det mullrade :p
Jo det är inget kolv slammer eller så, utan ett starkt metalliskt tickande på tomgång o bara på vänster sida i färdriktningen?

Aprilian är väl inte heller helt tyst i motorn men mina KTM 1290 lät klart mer. Aprilian är det ju ingen kork i röret på så då slipper man lyssna på skrammel. Får njuta av V4 ljudet istället :p

Liknande trådar

A
Svar
95
Visningar
14 K
Gazton
G
W
Svar
46
Visningar