MC och allt som hör till oavsett land

Det sista i "hojväg" jag haft är denna maskin jag köpte 2008.
Köptes i Öjebyn utanför Piteå så det blev en lång resa från Sthlm t.o.r men priset var rätt 60k.

20220930_183520.webp

Det blev jobbigt att åka skärmlöst när vägen var våt och vattnet blev som en dusch.
Så jag byggde om den bak för bättre komfort.
Fick en Top Box av en kompis och sen tillverkade jag gjutformar till skärmar mm. mm.
Fick bygga om nästan hela elsystemet och fälgarna bak byttes mot kromade med 315 breda däck..
Offset på fälgarna byggdes om av en firma i Sthlm enligt mina mått. Sen såg den ut såhär.

bildserie 3 033.webp

Trots den långa framgaffeln så var den trevlig att köra men bökig att vända.
Sätet kom från en gammal traktor och hade ingen fjädring.
Dynan på ryggstödet fick jag omklädd i Thailand för 300B.
Till slut tyckte min rygg att det fick vara nog så jag sålde med en nätt vinst för 120k.

bildserie 3 032 - kopia.webp

Det sista i "hojväg" jag haft är denna maskin jag köpte 2008.
Köptes i Öjebyn utanför Piteå så det blev en lång resa från Sthlm t.o.r men priset var rätt 60k.

20220930_183520.webp

Det blev jobbigt att åka skärmlöst när vägen var våt och vattnet blev som en dusch.
Så jag byggde om den bak för bättre komfort.
Fick en Top Box av en kompis och sen tillverkade jag gjutformar till skärmar mm. mm.
Fick bygga om nästan hela elsystemet och fälgarna bak byttes mot kromade med 315 breda däck..
Offset på fälgarna byggdes om av en firma i Sthlm enligt mina mått. Sen såg den ut såhär.

bildserie 3 033.webp

Trots den långa framgaffeln så var den trevlig att köra men bökig att vända.
Sätet kom från en gammal traktor och hade ingen fjädring.
Dynan på ryggstödet fick jag omklädd i Thailand för 300B.
Till slut tyckte min rygg att det fick vara nog så jag sålde med en nätt vinst för 120k.

bildserie 3 032 - kopia.webp
Jag blir så imponerad av alla Er som verkligen har gåvan att göra det du beskriver. Och med ett leende kan jag se hur vattnet träffar föraren, rätt lätt att föreställa sig när man ser hojjen.... Men som sagt, imponerande.

Jag blir så imponerad av alla Er som verkligen har gåvan att göra det du beskriver. Och med ett leende kan jag se hur vattnet träffar föraren, rätt lätt att föreställa sig när man ser hojjen.... Men som sagt, imponerande.
Tack för det!
Jag har tidigare gjort reparationer på plastbåtar och tillverkat många delar i glasfiber till egna och andras båtar.
Fick lära mig hantera glasfiber av proffs inom båtbyggarbranschen.
Man får aldrig stressa med glasfiber/polyester för det kan bli både farligt och misslyckat.

Liknande trådar

A
Svar
95
Visningar
14 K
Gazton
G
W
Svar
46
Visningar