MC och allt som hör till oavsett land

 
Ja det var tack vare Långeman som jag köpte den. Gillade custom stuket så mycket att jag samma sommar köpte HDn. Därför jag nu skall sälja Dragstaren. Räcker med en custom. Aprlilian står också till försäljning. Får räcka med två hojar. Idag har jag kört 25 mil med KTMn. Det var mellan 7-10 grader och rejält blåsigt. Men nästan blå himmel så det blev en fin tur.
Aprilian är en intressant maskin , men tror inte det blir en så varm och fin sommar igen tyvärr , på många år , Det är trots allt Sverige vi talar om
 
Ja det var tack vare Långeman som jag köpte den. Gillade custom stuket så mycket att jag samma sommar köpte HDn. Därför jag nu skall sälja Dragstaren. Räcker med en custom. Aprlilian står också till försäljning. Får räcka med två hojar. Idag har jag kört 25 mil med KTMn. Det var mellan 7-10 grader och rejält blåsigt. Men nästan blå himmel så det blev en fin tur.
Men dragstaren finns väl i Sverige antar jag
 
V Max var en av mina drömhojar i ungdomen. Funderat vidare på detta med naked hoj. Vad är det egentligen? En V Max är väl också en naked hoj. Min HD blir också naked när jag lyfter av vindrutan. Naked hojar har ju alltid funnits men bara namnet som kommit till och blivit poppis. Super naked däremot förstår jag. Man tar en super sporthoj. Plockar av kåporna och monterar ett vanligt styre. Voilà du har nu en super naked. Min Aprilia Tuono är ju just en sådan. En RSV i grunden. Fördelen blir att man slipper ligga över tanken för att nå styret. Tuono är riktigt bekväm att köra trots sitt arv.

Vad är det för BMW du tänker dig? En vacker dag sitter man väl på en 1200/1250 GS :) En hoj som alla lovordar. Min fina Yamaha 1100 Dragstar 2006 är till salu men du har nog tänkt dig en annan typ av hoj har jag förstått.
Hejsan har du mera info om Yamaha 1100 /foto ,pris ???
 
Hejsan har du mera info om Yamaha 1100 /foto ,pris ???

Jo självklart. Bilder finns visserligen i början av tråden men kommer fler här.

Det är alltså en Yamaha Dragstar 1100 Classic 2006. Gått ca 1900 mil. Hittade den hos en Yamaha handlare i Nässjö. Två äldre herrar har ägt innan mig. Den är servad på Yamaha regelbundet. Hojen är väldigt välskött och i skick nästan som ny. Det enda som var fel enligt mig då jag köpte den var däcken. Det satt fina Michelin däck på men utan vita sidor. Jag bytte däcken till nya Metzler med vita sidor. Jag har kanske kört 150 på dom däcken. Vindruta finns till men jag har plockat av den. Det satt originaldämpare på när jag köpte den. Jag köpte Cobra slash dämpare. Enkelt att byta emellan. Prismässigt hade jag tänkt mig 48 000kr.
Så här ser den ut:

B5E35C9E-272E-4CCA-9688-9FB26E5DD6B2.jpeg


2504A8A3-ECDC-4187-9980-70BD94709BC2.jpeg


F882FFFC-E7F9-402A-83BE-6C567CB0CB9C.jpeg


5D3462C5-AC27-4440-8937-D9B569223EF4.jpeg
 
Lite hum har ni väl ;), Men så är det , därför jag hintade när de började tramsa med rullatorer mm
 
Jo självklart. Bilder finns visserligen i början av tråden men kommer fler här.

Det är alltså en Yamaha Dragstar 1100 Classic 2006. Gått ca 1900 mil. Hittade den hos en Yamaha handlare i Nässjö. Två äldre herrar har ägt innan mig. Den är servad på Yamaha regelbundet. Hojen är väldigt välskött och i skick nästan som ny. Det enda som var fel enligt mig då jag köpte den var däcken. Det satt fina Michelin däck på men utan vita sidor. Jag bytte däcken till nya Metzler med vita sidor. Jag har kanske kört 150 på dom däcken. Vindruta finns till men jag har plockat av den. Det satt originaldämpare på när jag köpte den. Jag köpte Cobra slash dämpare. Enkelt att byta emellan. Prismässigt hade jag tänkt mig 48 000kr.
Så här ser den ut:

B5E35C9E-272E-4CCA-9688-9FB26E5DD6B2.jpeg


2504A8A3-ECDC-4187-9980-70BD94709BC2.jpeg


F882FFFC-E7F9-402A-83BE-6C567CB0CB9C.jpeg


5D3462C5-AC27-4440-8937-D9B569223EF4.jpeg
Hejsan jag har tänkt fel ang land trodde mc var i Thailand ,ha det gött i Sverige från Hua-Hin utan div rullatorer ännu :thumbsup:
 
Idag tog jag hojen till jobbet för första gången denna säsongen. Dom har redan börjat sopa gatorna :)
Jag gillar instrumenteringen på min nya KTM

IMG_0241.jpeg
 
Håller på och byter däck på HDn. Satt originaldäck på när jag köpte den och hojen är 10år så ville ha fräscht gummi. Köpte däcken från Tyskland. Demonterar/monterar själv och lämnar själva omlägget till en verkstad. Endast bakhjulet var klart i fredags så nu sitter det på hojen i alla fall. Får framhjulet i veckan.

FCB5ED4A-C288-455B-B674-954CCFCD4D42.jpeg


9DE6A8AF-30E2-4828-AEC0-FE208C2655D5.jpeg
 
Ser riktigt bra ut , tänkte handla en hoj häromdan , men Greta Thunbergs klimat alarm har ju kommit på skam , rena vintern
:):)555
 
Ja det var tack vare Långeman som jag köpte den. Gillade custom stuket så mycket att jag samma sommar köpte HDn. Därför jag nu skall sälja Dragstaren. Räcker med en custom. Aprlilian står också till försäljning. Får räcka med två hojar. Idag har jag kört 25 mil med KTMn. Det var mellan 7-10 grader och rejält blåsigt. Men nästan blå himmel så det blev en fin tur.
Dragstaren är väl luftkyld?
 
Funkar bra i Sverige, i Thailand påstås det funka bra , men själv skulle jag inte satsa på den i värmen , större toleranser för att klara de stora tempskillnaderna som blir på maskin ioch med luftkylningen , en vattenkyld maskin håller en jämnare temp och kan ha en maskin med som jag ser det bättre toleranser och framförallt tack vare detta tystare gång på maskin
 
Varför har HD börjat satsa på vätskekylda maskiner ,, Kanske de börjar anställa tekniker i företaget ,, gamla skramlande luftkylda mototer är kanske något folk börjar tröttna på ... Skall man sedan ta ut effekt som ligger över 100 hk så blir det varmt kanske börjar de inse varför de flesta trots HD kulten väljer Japs och Italienare .. Helt enkelt mer power och bättre kontruktioner ,, inget illa om gamla HDs järnspisar , kult , ljud mm kan ingen slå . Vad tomgångsljudet beror på kanske någpn kan upplysa om (Kuggfråga )) inget att googla om , det är fusk. Nä köper mig en V MAX den dagen jag hittar en där nere 1800cc samt lika många HK och ett hiskeligt vridmoment
 
Varför har HD börjat satsa på vätskekylda maskiner ,, Kanske de börjar anställa tekniker i företaget ,, gamla skramlande luftkylda mototer är kanske något folk börjar tröttna på ... Skall man sedan ta ut effekt som ligger över 100 hk så blir det varmt kanske börjar de inse varför de flesta trots HD kulten väljer Japs och Italienare .. Helt enkelt mer power och bättre kontruktioner ,, inget illa om gamla HDs järnspisar , kult , ljud mm kan ingen slå . Vad tomgångsljudet beror på kanske någpn kan upplysa om (Kuggfråga )) inget att googla om , det är fusk. Nä köper mig en V MAX den dagen jag hittar en där nere 1800cc samt lika många HK och ett hiskeligt vridmoment
1800 hk!!
Vill se när du drar en repa med den..
 
Varför har HD börjat satsa på vätskekylda maskiner ,, Kanske de börjar anställa tekniker i företaget ,, gamla skramlande luftkylda mototer är kanske något folk börjar tröttna på ... Skall man sedan ta ut effekt som ligger över 100 hk så blir det varmt kanske börjar de inse varför de flesta trots HD kulten väljer Japs och Italienare .. Helt enkelt mer power och bättre kontruktioner ,, inget illa om gamla HDs järnspisar , kult , ljud mm kan ingen slå . Vad tomgångsljudet beror på kanske någpn kan upplysa om (Kuggfråga )) inget att googla om , det är fusk. Nä köper mig en V MAX den dagen jag hittar en där nere 1800cc samt lika många HK och ett hiskeligt vridmoment

Inget konstigt alls att HD låter som dom gör.
1. Vevstakarna sitter på samma vevtapp.
2. Antal vevaxelgrader mellan tändning av cyl 1 och 2 är inte många. Fick ju inte googla och kommer inte ihåg exat hur många :)
3. Tror vinkeln mellan cylindrarna är 45 grader vilket också bidrar till att cylindrarna tänder så tätt inpå varandra.

Tekniken där man gör så att cylindrarna tänder nära varandra, inom så få vevaxelgrader som möjligt. Tekniken kallas för big bang motorer och används bla inom Moto GP. Motsatsen är screamer motorer.

OBS! Inget Google här inte :)
 
 

Liknande trådar

A
Svar
95
Visningar
14 K
Gazton
G
W
Svar
46
Visningar
5 K
W
P
Svar
1
Visningar
2 K
boonkaan
B
 
Tillbaka
Topp