MC och allt som hör till oavsett land

 
Lite blandade bilder från säsongen 2025 och då;

Honda Thropy / Cup
Supersport 600cc
Yamaha Championship
Yamaha R1 Cup

400_2983.webp
FB_IMG_1740385104968.webp
1742623813438.webp
1742739639904.webp
1742739681690.webp
1742739703370.webp
1742739701181.webp
FB_IMG_1742767923074.webp
1742800179579.webp
1742800187704.webp
 
Här kan ni åka med mig på det första varvet på Yamaha R1 Cup som var nu i helgen. Kan säga att till T5 så var både glasögon och visir ordentligt immiga, så jag missade bromspunkten vid T3 (lång rakan) på första varvet och förlorade 12 km/h i toppfart innan bromspunkten, dvs bromsade för tidigt.

 
Häng med mig på mitt första race i Honda Cup med min helt standard Honda CBR600RR! Trots att de flesta konkurrenterna kör med fulla HRC-kit (vilket ger 10–15 hk mer), lyckades jag ta en stark femteplats – något jag är väldigt nöjd med!


Inför nästa race har även min hoj fått ett HRC-kit, så nu är vi redo att ta upp kampen på riktigt.

 
Och så en helg på Chang International Circuit!

Det var också finalen i Yamaha Championship 2025, vilket gjorde det extra speciellt.
Fredagens träning bjöd på en del tekniska utmaningar med hojen, men tack vare teamets insats fick vi ordning på allt inför kvalet. Jag lyckades ta P2 på lördagen, vilket jag är väldigt tacksam för.

Söndag – raceday.
Starten blev inte som jag hoppats och jag föll tillbaka till femte plats direkt i första kurvan. Men jag försökte hålla fokus, kämpade mig upp och gick i mål som trea. Att få avsluta säsongen på pallen känns otroligt fint.

Den tredjeplatsen i sista racet innebar också att jag slutade trea totalt i Yamaha Championship 2025 (YZF-R1-klassen).


_YB30980.webp
_YB77657.webp
YB2_3851.webp
YB2_3879.webp
YB2_3899.webp
YB2_3923.webp
YB2_3946.webp


_YB31068.webp


P1, P2 och P3. Inte mycket skillnad..

TAK06808.webp
TAK06813.webp
 
Och så en helg på Chang International Circuit!

Det var också finalen i Yamaha Championship 2025, vilket gjorde det extra speciellt.
Fredagens träning bjöd på en del tekniska utmaningar med hojen, men tack vare teamets insats fick vi ordning på allt inför kvalet. Jag lyckades ta P2 på lördagen, vilket jag är väldigt tacksam för.

Söndag – raceday.
Starten blev inte som jag hoppats och jag föll tillbaka till femte plats direkt i första kurvan. Men jag försökte hålla fokus, kämpade mig upp och gick i mål som trea. Att få avsluta säsongen på pallen känns otroligt fint.

Den tredjeplatsen i sista racet innebar också att jag slutade trea totalt i Yamaha Championship 2025 (YZF-R1-klassen).


_YB30980.webp
_YB77657.webp
YB2_3851.webp
YB2_3879.webp
YB2_3899.webp
YB2_3923.webp
YB2_3946.webp


_YB31068.webp


P1, P2 och P3. Inte mycket skillnad..

TAK06808.webp
TAK06813.webp
Grattis !
En fundering? Det verkar inte vara så mycket allvarliga olyckor inom mc-sporten. Bilsporten verkar vara betydligt värre drabbad av allvarliga olyckor. Stämmer det?

De olyckor man ser inom mc-sporten verkar mest vara skrapolyckor. Kläderna och skydden verkar ta mycket. Förutom dessa skrapsår så verkar det mest vara brutna ben, fast i de flesta fall verkar de inte så komplicerade. Är det jag som följer med väldigt dåligt eller stämmer mina intryck trots att jag är dålig på att följa sporten!
 
Grattis !
En fundering? Det verkar inte vara så mycket allvarliga olyckor inom mc-sporten. Bilsporten verkar vara betydligt värre drabbad av allvarliga olyckor. Stämmer det?

De olyckor man ser inom mc-sporten verkar mest vara skrapolyckor. Kläderna och skydden verkar ta mycket. Förutom dessa skrapsår så verkar det mest vara brutna ben, fast i de flesta fall verkar de inte så komplicerade. Är det jag som följer med väldigt dåligt eller stämmer mina intryck trots att jag är dålig på att följa sporten!
Nja.. finns en del ryggskador och en del värre. En god vän fick just 11 skruvar och två band insatta i armen.

Screenshot_20251103_132559_Facebook.webp
 
 

Liknande trådar

A
Svar
95
Visningar
14 K
Gazton
G
W
Svar
46
Visningar
5 K
W
P
Svar
1
Visningar
2 K
boonkaan
B
 
Tillbaka
Topp